رئیس جدید توییتر اعلام کرد که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای افراد بدون رضایت آن‌ها بازبینی می‌کند.

تصمیم جدی توییتر درباره اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای افراد بدون رضایت آن‌ها
رئیس جدید توییتر اولین تصمیم جدی خود را گرفته است. این غول شبکه‌های اجتماعی، تحت رهبری مدیر عامل جدید پاراگ آگراوال، اعلام کرد که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای افراد بدون رضایت آن‌ها بازبینی می‌کند.

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، توییتر روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی گفت: "اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، مانند تصاویر یا ویدیوها، می‌تواند به طور بالقوه حریم خصوصی افراد را نقض کند و ممکن است منجر به آسیب روانی یا جسمی شود.

سوء استفاده از شبکه‌های پیام رسان، می‌تواند همه را تحت تأثیر قرار دهد، اما می‌تواند تأثیر نامناسب بیشتری بر زنان، فعالان، مخالفان و اعضای جوامع اقلیت داشته باشد. توییتر گفت که برای اجرای این سیاست جدید، به «گزارش اول شخص از عکس/فیلم مورد نظر (یا از یک نماینده مجاز) نیاز دارد.

قابل ذکر است، این خط‌مشی «در مورد رسانه‌های دارای شخصیت‌های عمومی یا افراد زمانی که رسانه‌ها و متن توییت همراه آن به نفع عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند یا به گفتمان عمومی ارزش می‌افزایند» اعمال نمی‌شود.

مشخص نیست چه کسی تصمیم می‌گیرد که یک توییت چه زمانی به گفتمان عمومی ارزش می‌افزاید، و نماینده توییتر به درخواست نیویورک پست،   برای اظهار نظر پاسخ نداد. این به‌روزرسانی خط‌مشی جدید به جلوگیری از سوء استفاده از رسانه‌ها برای آزار، ارعاب، و افشای هویت افراد خصوصی کمک می‌کند، که به طور نامتناسبی بر زنان، فعالان، مخالفان و اعضای جوامع اقلیت تأثیر می‌گذارد.

این شرکت گفت: "ما همیشه سعی خواهیم کرد زمینه‌ای را که در آن محتوا به اشتراک گذاشته شده است ارزیابی کنیم و در چنین مواردی، ممکن است اجازه دهیم تصاویر یا ویدئوها در سرویس باقی بمانند. "
به عنوان مثال، ما در نظر می‌گیریم که آیا تصویر در دسترس عموم است و/یا توسط رسانه‌های اصلی/سنتی (روزنامه‌ها، کانال‌های تلویزیونی، سایت‌های خبری آنلاین) پوشش داده می‌شود یا اینکه یک تصویر خاص و متن توییت همراه آن ارزش بیشتری به آن می‌دهد. گفتمان عمومی، در جهت منافع عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود، یا مربوط به جامعه است.»

توییتر گفت این سیاست فوراً اعمال می‌شود، این شرکت قبلاً سیاستی علیه به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی دیگران از جمله آدرس، داده‌های مالی و شماره تلفن داشت. توییتر گفت این اقدام اخیر بخشی از تلاش‌ها برای «همسو کردن سیاست‌های ایمنی با استانداردهای حقوق بشر» است.

این بیانیه، در اولین روز کاری آگراوال به عنوان مدیر اجرایی شرکت پس از استعفای بنیانگذار و مدیرعامل قدیمی جک دورسی، منتشر شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید