عادت‌های بدی در مصرف قهوه وجود دارند که می‌توانند این نوشیدنی را به گزینه ناسالمی تبدیل کنند و درنتیجه باعث پیری سریع‌تر شما شوند.

عادت‌های بدی که در نوشیدن قهوه انجام می دهیم

قهوه یک نوشیدنی رایج در بین بسیاری از افراد است.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اگر هر روز صبح را با نوشیدن یک فنجان قهوه شروع می‌کنید، باید بدانید که این کار یکی از رایج‌ترین الگوهای تغذیه‌ای در سراسر جهان است. آمارها نشان می‌دهند که مثلا 62 درصد از آمریکایی‌ها هرروز حداقل یکی از انواع نوشیدنی‌های برپایه قهوه را در رژیم غذایی خودشان دارند.

درحالی که خود قهوه لزوما نوشیدنی ناسالمی نیست اما عادت‌های بدی هم در مصرف قهوه وجود دارند که می‌توانند این نوشیدنی را به گزینه ناسالمی تبدیل کنند و درنتیجه باعث پیری سریع‌تر شما شوند.

1. نوشیدن قهوه به‌جای خوردن صبحانه

متخصصان تغذیه بارها تاکید کرده‌اند که صبحانه دارای اهمیت ویژه‌ای در رژیم غذایی است و بنابراین استفاده از قهوه به‌عنوان جایگزین برای صبحانه به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند برای سلامت عمومی بدن مفید باشد. به‌گفته متخصصان تغذیه، ‌حذف وعده صبحانه از یک‌سو می‌تواند کیفیت کلی رژیم غذایی را کاهش دهد و از دیگرسو می‌تواند روندهای افزایش سن را از حالت طبیعی و عادی‌اش خارج کند.

2. نوشیدن قهوه همراه با انواع شیرین‌کننده‌ها

اگر به نوشیدن قهوه تلخ و ساده عادت ندارید و همیشه باید از انواع شیرین‌کننده‌ها در کنار قهوه استفاده کنید، بهتر است در این الگوی تغذیه‌ای تجدیدنظر کنید. چنین کاری (بسته به میزان استفاده از شیرین‌کننده‌ها) می‌تواند پیامدهای مختلفی برای سلامتی شما داشته باشد. کسانی که در استفاده از شیرین‌کننده‌ها همراه با قهوه زیاده‌روی می‌کنند، با افزایش سن در معرض خطر ابتلا به افزایش قند خون، التهابات بدنی و بسیاری از مشکلات دیگر قرار می‌گیرند.

3. نوشیدن قهوه به‌جای آب

بعضی افراد همچنان به نوشیدن آب کافی در طول روز بی‌توجهی می‌کنند، درحالی که این کار برای حفظ تعادل آب در بدن و محافظت از سلامت عمومی ما ضرورت دارد. اما بعضی افراد به‌طور کلی ترجیح می‌دهند که در طول روز از قهوه به‌جای آب ساده استفاده کنند، درحالی که چنین کاری بدن را دچار کم‌آبی شدید و مشکلات مختلفی خواهد کرد. این الگوی رفتاری نادرست دارای اثرات منفی و مخرب زیادی برای پوست، دستگاه گوارش، سطح انرژی، جذب مواد مغذی و حتی مفصل‌هاست.

4. نوشیدن قهوه در شب

اگر به نوشیدن قهوه علاقه‌مند هستید، باید مصرف این نوشیدنی را به ساعات روز محدود کنید. حتی اگر کافئین باعث بیدار ماندن شما در ساعت های خواب شبانه نشود، باز هم نباید در ساعت های منتهی به خواب شبانه از قهوه استفاده کنید. به‌گفته متخصصان تغذیه، کافئین در گروه محرک‌ها قرار می‌گیرد و اگر در ساعت های نزدیک به خواب شبانه مصرف شود، روندهای استراحت کامل و کافی بدن را مختل می‌کند. خواب بی‌کیفیت و ناقص هم می‌تواند پیامدهای منفی زیادی برای ترمیم بدن، سیستم ایمنی، ‌خلق‌وخو، انرژی، متابولیسم و... داشته باشد.

5. استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی همراه با قهوه

بعضی افراد فکر می‌کنند که اگر در کنار قهوه از شیرین‌کننده‌های مصنوعی به‌جای قندهای رایج استفاده کنند، دیگر خطری تهدیدشان نمی‌کند. اما یافته‌های علمی نشان داده‌اند که این الگوی رفتاری هم در درازمدت دارای پیامدهای منفی زیادی برای سلامت ماست. شیرین‌کننده‌های مصنوعی نه‌تنها از نظر ارزش تغذیه‌ای بی‌اعتبار هستند بلکه می‌توانند به سطح انسولین و سلامت روده‌ها نیز آسیب برسانند. این دو اختلال درنهایت تمایل شما به استفاده از خوراکی‌های شیرین را در طول روز بیشتر خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید