طبق اعلام دولت آمریکا، دیداری میان هیاتی به سرپرستی تام وست، نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان با نمایندگان ارشد طالبان در قطر برگزار شده است.

دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت «تامس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در راس هیاتی روزهای دوشنبه و سه شنبه با مقامات ارشد طالبان در قطر دیدار و  گفت وگو  کرده ا ست.

دولت آمریکا در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو طرف درباره واکنش جامعه جهانی به بحران انسانی افغانستان گفت و گو کردند .

هیات آمریکایی گفت از تلاش های سازمان ملل در باره افغانستان حمایت می کند.

دولت آمریکا همچنین نگرانی عمیق  خود درباره نقض حقوق بشر در افغانستان را ابراز کرد و افزود طالبان را به حمایت از حقوق تمامی افغان ها، تحکیم سیاست عفو عمومی و گام های بیشتر برای تشکیل دولتی فراگیر ترغیب می کند. 

مقامات آمریکایی همچنین از طالبان خواستند تا تعهدی درباره فراهم کردن امکان تحصیل زنان و دختران در  تمامی رده های سنی در سراسر کشور اجرا کند. دولت آمریکا در ادامه اضافه کرد: «طالبان برای همکاری با جامعه بین الملل برای دسترسی کامل زنان به تحصیلات اعلام آمادگی کرده است و از تلاش ها برای راستی آزمایی و نظارت این روند استقبال کرده است.»

در این دیدار هیاتی از مقامات آمریکایی شامل نمایندگانی از سرویس اطلاعاتی این کشور، بخش خزانه داری و آژانس کمک های بین المللی آمریکا با نمایندگان طالبان ملاقات کردند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید