اگر به تعطیلات کریسمسی در ژانویه فکر می‌کنید، خوش‌شانس هستید. این زمان به معنای واقعی کلمه بهترین ماه از نظر آب و هوا در اکثر مقاصد معروف در آسیا مانند بانکوک، سنگاپور و گوا است. در زیر می‌توانید ۵ مقصد برتر را برای سفر در ژانویه در نظر بگیرید.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

کسانی که به اندازه کافی خوش‌شانس هستند و حداقل دو هفته وقت برای سفر در تعطیلات کریسمس دارند، قطعاً باید بیش از یک کشور را ببینند. می‌توانید تقریباً از هر نقطه‌ای یک پرواز ارزان به هنگ‌کنگ، بانکوک، کوالالامپور یا سنگاپور رزرو کنید و سپس پروازهای ارزان‌قیمت را از آنجا رزرو کنید تا به هر جای دیگری سفر کنید.

تعطیلات مهم آسیا در سال ۲۰۲۲

۱ ژانویه - روز سال نو (تعطیلات عمومی در بیشتر نقاط جهان)

۲۶ ژانویه - روز جمهوری در هند (عید ملی مهم)

۳۱ ژانویه تا ۶ فوریه - سال نو قمری / سال نو چینی (تعطیلات عمومی اصلی در بسیاری از کشورهای آسیایی)

توجه کنید که با توجه به شیوع کووید-۱۹ و سویه جدید اُمیکرون ­­و تغییر کردن شرایط ورود گردشگران، قبل از رزرو بلیت هواپیما و هتل باید جدیدترین اطلاعات را برای هر مقصدی بررسی کنید. برای انتخاب بهترین قیمت بلیت و همچنین رزرو هتل به سایت فلایتیو مراجعه کنید تا با خرید بلیت و رزرو هتل و تورهایی با قیمت مناسب سفری خاطره‌انگیز را در تعطیلات کریسمس برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید. در ادامه ۵ مقصد عالی برای سفر در کریسمس بسته به سلایق مختلف آورده شده است.

۱. تایلند

  • بانکوک، تایلند

میانگین بیشینه دما در ژانویه: ۹۰ درجه فارنهایت/۳۲ درجه سانتی‌گراد

میانگین کمینه دما ژانویه: ۷۰ درجه فارنهایت/۲۱ درجه سانتی‌گراد

میانگین بارش ژانویه: ۰.۴ اینچ/۱.۰ سانتی‌متر

ژانویه بهترین ماه برای بازدید از بانکوک یا تقریباً هر جای دیگری در تایلند است. این شهر تقریباً همیشه هم سوزان و هم مرطوب است و ژانویه یکی از معدود ماه‌هایی است که هوای آن قابل تحمل و مطلوب است و به همین دلیل ژانویه یکی از ماه‌های شلوغ‌ بانکوک است.

بانکوک همچنین نقطه شروع و مرکز ایده آل برای هرگونه اکتشاف در جنوب شرقی آسیا است. فرودگاه بزرگ  بانکوک دارای پروازهای ارزان قیمت است.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

  • پوکت، تایلند

میانگین بیشینه دما در ژانویه: ۸۹ درجه فارنهایت/۳۲ درجه سانتی‌گراد

میانگین کمینه دما در ژانویه: ۷۴ درجه فارنهایت/۲۳ درجه سانتی‌گراد

میانگین بارش ژانویه: ۱.۲ اینچ/۳.۰ سانتی‌متر

پوکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جزایر تایلند، در ماه ژانویه به طور قابل توجهی محبوب است، شاید بسیاری از جزایر دیگر نیز وجود دارند که با آب و هوای خوب مشابه پوکت بتوانید انتخاب کنید اما شاید بزرگ‌ترین نکته مثبت پوکت این باشد که فرودگاه بین‌المللی خود را دارد تا بتوانید مستقیماً از فواصل دور پرواز کنید نه اینکه مجبور باشید مانند سایر جزایر هواپیما را در بانکوک عوض کنید.

پوکت در ماه ژانویه بیشتر مملو از اروپایی‌ها است. خانواده‌ها معمولاً در ساحل کاتا یا کارون، درست در جنوب پاتونگ، احساس راحتی بیشتری می‌کنند. هزینه آن به طور کلی مناسب است، اما هتل‌های ساحلی گران هستند و بیشتر رستوران‌های توریستی نیز همین‌طور هستند.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

  • چیانگ مای، تایلند

میانگین بیشینه دما در ژانویه: ۸۴ درجه فارنهایت/۲۹ درجه سانتی‌گراد

میانگین کمینه ژانویه: ۵۷ درجه فارنهایت/۱۴ درجه سانتی‌گراد

میانگین بارش ژانویه: ۰.۳ اینچ/۰.۸ سانتی‌متر

کسانی که می‌خواهند وقت خود را در ساحل بگذرانند، به جنوب و به سمت بانکوک می‌روند، اما کسانی که می‌خواهند این کشور و فرهنگ آن را کشف کنند، معمولاً به شمال و  به سمت چیانگ مای می‌روند. چیانگ مای دارای ارتفاعات است بنابراین شب‌های آن در ژانویه واقعاً خنک است. اگر قصد یک سفر طولانی‌ در اطراف جنوب شرقی آسیا دارید، سفر به چیانگ مای را در فهرست مقاصد خود قرار دهید.

چیانگ مای همچنین یکی از ارزان‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است. هتل‌ها نسبت به امکاناتی که دریافت می‌کنید به‌طور شگفت‌انگیزی ارزان هستند و پیدا کردن غذاها و نوشیدنی‌های ارزان نیز بسیار آسان است. این شهر به خودی خود فتوژنیک‌ترین شهر تایلند نیست، اما مناطق اطراف آن جاهای بسیار خوبی برای دیدن و انجام دادن دارد، از جمله پیاده‌روی درجه یک؛ مانند بسیاری از شهرهای آسیایی در آب و هوای گرم‌تر، بازار شبانه در چیانگ مای یکی از برترین انتخاب هاست.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

۲. کوالالامپور، مالزی

میانگین بیشینه دما در ژانویه: ۹۰ درجه فارنهایت/۳۲ درجه سانتی‌گراد

میانگین کمینه دما در ژانویه: ۷۳ درجه فارنهایت/۲۳ درجه سانتی‌گراد

میانگین بارش ژانویه: ۶.۷ اینچ/۱۶.۸ سانتی‌متر

کوالالامپور نه تنها در هر روز از سال گرم و نسبتاً مرطوب است، بلکه در هر ماه از سال نیز مقدار کمی بارندگی دارد؛ اما اجازه ندهید این امر شما را از لذت بردن از جالب‌ترین شهر آسیا باز دارد. برای گرما و همچنین برای بارندگی‌های سریع که ممکن است بعدازظهر اتفاق بیفتد، این شهر بسیار خوب ساخته شده است. در واقع، شما می‌توانید در بیشتر قسمت‌های مرکز شهر از مسیرهای پیاده‌روی مرتفع و دارای تهویه مطبوع که شما را در برابر آفتاب یا باران محافظت می‌کنند، بچرخید.

این شهر ترکیبی بسیار مدرن از مالایی، چینی و هندی است و از آنجایی که انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی است، بازدید از آن بسیار آسان‌تر است. کوالالامپور همان‌طور که در زبان محلی نامیده می‌شود، ترکیبی زیبا و عجیب از آنچه در بانکوک و چیزهای مدرن‌تری که در سنگاپور خواهید یافت، است و همچنین هزینه‌ها به صورت مناسبی شگفت‌آور است. تنها مشروبات الکلی در بارها و رستوران‌ها می‌تواند گران باشد، اما تقریباً هر چیز دیگری قیمت فوق‌العاده مناسبی دارد.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

۳. سنگاپور

میانگین حداکثر در ژانویه: ۸۵ درجه فارنهایت/۲۹ درجه سانتی‌گراد

میانگین کمینه ژانویه: ۷۵ درجه فارنهایت/۲۴ درجه سانتی‌گراد

میانگین بارش ژانویه: ۹.۹ اینچ/۲۴.۸ سانتی‌متر

از آنجایی که سنگاپور کمی در شمال خط استوا قرار دارد، این کشور نیز گرم و نسبتاً مرطوب است. ژانویه در واقع یکی از ماه‌های کمی خنک‌تر نسبت به دیگر ماه‌ها است. با این حال، مانند کوالالامپور، این شهر مدرن به خوبی برای رگبارهای بارانی سریع ساخته شده است.

از آنجایی که محبوبیت آن به طور پیوسته افزایش یافته است، سنگاپور در واقع به گران‌ترین شهر برای گردشگران در آسیا تبدیل شده است، اما به اندازه کافی کوچک است که می‌توانید ظرف ۲ یا ۳ روز آن را ببینید و زمانی که هتل خود را رزرو کردید، می‌توانید غذاهای عالی و ارزان پیدا کنید و در خرج سفر خود صرفه‌جویی کنید.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

۴. ژاپن

جدا از موفقیت‌های برگزاری المپیک و پارالمپیک در ژاپن، این کشور یک مقصد تعطیلات رؤیایی است که باید در لیست شما برای سال ۲۰۲۲ باشد؛ اما امسال، زمان آن رسیده که به غیر از توکیو به بخش‌های روستایی و زیبای این کشور سفر کنید. هرچند دولت ژاپن هنوز تصمیمی برای گشودن مرزهای خود بر روی توریست‌ها نگرفته است.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

۴. آلمر، هلند

اگر یک سال مناسب برای بازدید از هلند وجود داشته باشد، آن سال همین سال ۲۰۲۲ است که منظره گل فلوریاد با مضمون «شهرهای سبز در حال رشد» برگزار می‌شود. نمایشگاه فلوریاد «Floriade» که هر ۱۰ سال یک بار برگزار می‌شود، به مدت شش ماه از آوریل تا اکتبر باز می‌گردد و مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های منحصربه‌فرد و جذاب را به آلمر، نزدیک آمستردام خواهد آورد. هرچند این زمان بعد از کریسمس است اما آلمر می‌تواند یکی از مقاصد شما در سال ۲۰۲۲ باشد.

با تمرکز بر تصور زندگی شهری پایدار برای آینده، می‌توانید انتظار باغ‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های الهام‌بخش با جاذبه‌های خیره‌کننده را داشته باشید. این نمایشگاه ۱۵۰ هکتاری همچنین جایی است که ۳۰۰ خانه بوم گردی ساخته شده است، با برنامه ریزی برای تبدیل این منطقه به یک محله مسکونی سبز با ۶۶۰ خانه، بنابراین اگر به دنبال یک مقصد تعطیلات برای سال ۲۰۲۲ هستید، هلند مکانی است که ارزش توجه را دارد.

۵ مقصد جذاب برای سفر کریسمسی ۲۰۲۲

اگر تصمیم گرفتید برای کریسمس کدام مقصد برای شما مناسب‌تر است کافی است به سایت فلایتیو مراجعه کنید و با انتخاب بلیت هواپیمای خارجی و انتخاب مقصد به صورت آنلاین بلیت خود را با بهترین قیمت رزرو کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید