مشاور رئیس امارات متحده عربی اعلام کرد که به زودی هیاتی از امارات به ایران در چهارچوب بهبود روابط میان دو کشور اعزام خواهد شد.

امارات: به زودی هیاتی به ایران اعزام خواهیم کرد
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، انور قرقاش روز سه شنبه افزود: این ارزیابی از طرف ایرانی‌ها وجود دارد که به دنبال بازسازی روابط با کشورهای خلیج فارس هستند و ما با نگاه مثبت به آن می‌نگریم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد اماراتی با این حال مدعی شد که نگرانی‌هایی در خصوص فعالیت‌های منطقه ای ایران وجود دارد؛ اما به گفته او رویارویی بهترین راه پیش رو نیست.

مشاور رئیس امارات متحده عربی همچنین ادعا کرد که حتی اگر مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای با ایران به نتایج مثبتی برسد، همه نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های ایران را برطرف نخواهد کرد.

قرقاش همچنین در خصوص مذاکرات و همکاری‌های اقتصادی به عنوان بخشی از اقدامات اعتمادساز با ایران تأکید کرد که این مساله زمان بر خواهد بود.

وی پیش‌تر در اجلاس راهبردی ابوظبی گفته بود که کشورش مشغول اعتمادسازی با ایران و کاهش تنش‌ها با تهران است.

این مقام اماراتی همچنین اذعان کرده بود که هیچ علاقه‌ای به مواجهه با ایران نداریم زیرا عواقب آن برای مدت طولانی متوجه منطقه خواهد بود.

علی باقری کنی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا به امارات متحده عربی سفر کرده بود و با قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس این کشور دیدار و گفت و گو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بیستم آبان ماه در گفت و گوی تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی بیان کرد: رابطه تهران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می‌شود.

امیرعبداللهیان روابط ایران و امارات را روابطی سنتی و مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه ایران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می‌شود.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات با اشاره به اولویت همسایگی دولت جدید ایران، گفت و گو و همکاری فزاینده اهل منطقه را مهم و حائز اهمیت دانستند و بر ضرورت تقویت این روند تاکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید