تایلند پس از ۱۸ ماه مهار کووید۱۹، در اول نوامبر ۲۰۲۱ ورود  برای گردشگران واکسینه شده را تحت شرایطی آزاد کرد. این کشور به بازدیدکنندگان از ۶۳ کشور اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرنطینه از این کشور بازدید کنند که این امر تاکنون بزرگ‌ترین راه‌اندازی مجدد گردشگری در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود، جایی که مرزها عمدتاً در طول دوران کرونا بسته بوده‌اند.

بازگشایی سفر گردشگری به تایلند برای ایرانیان

سال گذشته، زمانی که کووید ۱۹ سفرها را متوقف کرد، کشور تایلند حدود ۵۰ میلیارد دلار (۳۶ میلیارد پوند) درآمد و همچنین میلیون‌ها شغل وابسته به گردشگری را از دست داد.

تایلند که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در مرزهای خود حفظ کرده بود، موفق شد کووید ۱۹ را در طول سال ۲۰۲۰ کنترل کند، اما نتوانست نوع دلتا را مهار کند و این مورد باعث افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ماه اوت شد و بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار داد. با این حال اکنون بیش از ۴۰ درصد از جمعیت تایلند به طور کامل واکسینه شده‌اند، اگرچه این نرخ‌ در مناطقی مانند بانکوک که توسط دولت در اولویت قرار داشت، بالاتر است.

 همیشه تایلند مقصدی پرطرفدار برای ایرانیان به ویژه برای گردشگران پزشکی، یعنی افرادی که برای درمان سفر می‌کنند، بوده است. همچنین تایلند به دلیل زیبایی منحصر به فردش قطب مسافرتی آسیای جنوب شرقی است. بیشتر بازدیدکنندگانی که به این منطقه می‌آیند، به بانکوک سفر می‌کنند. این کشور یکی از مقاصد پربازدید برای گردشگری در منطقه است.

تایلند با جنگل‌های زیبا و سرسبز، سواحل دیدنی، غواصی، غذاهای لذیذ، قیمت‌های ارزان، کشور مورد علاقه بسیاری از گردشگران و به خصوص ایرانیان است. صرف‌نظر از بودجه، شما می‌توانید با بودجه محدود به تایلند سفر کنید و یا می‌توانید سفر مجللی را در استراحتگاه‌های مجلل در ساحل داشته باشید. برای تجربه سفری خاطره‌انگیز و به‌صرفه به تایلند به سایت فلایتیو مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین قیمت بلیت هواپیما تایلند را در آنجا ببینید، مقایسه کنید و بهترین خرید را به صورت آنلاین انجام دهید.

بازگشایی سفر گردشگری به تایلند برای ایرانیان

در این دوران کرونا، سخت است فکر کنیم که گردشگری برای مسئولین تایلند دغدغه اصلی است، اما دولت تایلند چیز دیگری را باور دارد. از این رو، مسئولان تایلندی به عنوان اقدامی برای تشویق توریسم و ​​جلوگیری از گسترش کووید ۱۹، فرمی «T.۸ Form» را برای ورود و بازدید از تایلند پیاده‌سازی کرده‌اند.

برای بازدید از این کشور، گردشگران باید به طور کامل واکسینه شوند، آزمایش کووید ۱۹ قبل و بعد از ورود باید منفی باشد و مسلپافران باید اولین شب خود را در هتلی بگذرانند که الزامات دولتی را برآورده می‌کند. آن‌ها همچنین باید حداقل ۵۰ هزار دلار (۳۶۶۰۰ پوند) پوشش بیمه کووید داشته باشند. در ادامه به سوالات متداول درباره شرایط سفر به تایلند پاسخ داده شده است.

سؤالات متداول درباره شرایط سفر به تایلند در دوره کرونا

· من گذرنامه ایرانی دارم، آیا برای سفر به تایلند به ویزا نیاز دارم؟

بر اساس شرایط ویزا برای شهروندان ایرانی، برای سفر به این کشور نیاز به ویزا دارید.

در نظر داشته باشید که اگر قصد ورود به این کشور را دارید باید گواهی بهداشت تایلند را نیز دریافت کنید.

· گواهی بهداشت تایلند چیست؟

گواهی بهداشت تایلند یک بیانیه بهداشتی است که توسط دولت تایلند به عنوان اقدامی برای بررسی اینکه آیا مسافران شرایط ورود به تایلند را دارند یا خیر صادر می‌شود. این کار به منظور جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ است.

افسران مهاجرت در فرودگاه با اسکن کد QR روی تلفن شما، این اظهارنامه را تأیید می‌کنند.

· چرا باید اظهارنامه سلامت را دریافت کنم؟

تمامی مسافران بدون در نظر گرفتن سن و بدون استثناء برای ورود به این کشور ملزم به دریافت گواهی سلامت هستند. به یاد داشته باشید که به دلیل ویروس کرونا، بسیاری از دولت‌ها در جهان اقدامات محدودکننده‌تری انجام می‌دهند تا بتوانند از شهروندان خود و همچنین گردشگرانی که قصد بازدید از کشور خود را دارند مراقبت کنند.

· آیا برای ورود به تایلند به نتیجه آزمایش کووید-۱۹ منفی نیاز دارم؟

تست کووید لازم قبل از ورود: PCR ظرف ۷۲ ساعت

تست کووید پس از ورود: همه مسافران در بدو ورود مورد آزمایش PCR قرار خواهند گرفت.

تست کووید در قرنطینه: مسافران در برنامه سندباکس «Sandbox» در روز ششم قرنطینه آزمایش PCR می‌دهند و مسافران واکسینه نشده مجدداً در روز هشتم در قرنطینه آزمایش PCR می‌دهند.

بازگشایی سفر گردشگری به تایلند برای ایرانیان

· واکسن‌های مورد تأیید کشور تایلند چیست؟

به طور کلی واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده جزو واکسن‌های مورد تأیید تایلند است؛ بنابراین ایرانیانی که قصد سفر به تایلند دارند با دریافت هر دو دز واکسن می‌توانند به راحتی با توجه به شرایطی که در این مطلب به آن پرداخته شد، سفر کنند. واکسن‌های مورد قبول تایلند عبارتند از واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم، جانسون اند جانسون و سینوواک است که برای سفر باید هر دو دز آن را دریافت کرده باشید.

· آیا هنگام ورود من به تایلند قرنطینه اجباری است؟

شرایط قرنطینه برای مسافران از کشورهای معاف: ۱ شب اقامت در هتل از قبل رزرو شده تا زمانی که نتیجه منفی آزمایش PCR در بدو ورود مشخص شود.

ملیت‌های معاف از قرنطینه عبارتند از: استرالیا، اتریش، بحرین، بلژیک، بوتان، برونئی دارالسلام، بلغارستان، کامبوج، کانادا، شیلی، چین، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیتوانی، مالزی، مالت، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و هنگ کنگ.

ملیت‌های برنامه سندباکس: مسافران کاملاً واکسینه شده از بقیه جهان در برنامه سندباکس هستند.

شرایط قرنطینه برای مسافران برنامه سندباکس: ۷ روز در هتل از قبل رزرو شده.

آزمایش قرنطینه برای مسافران برنامه سندباکس: آزمایش PCR در بدو ورود و در روز ششم یا هفتم.

شرایط قرنطینه برای همه مسافران واکسینه نشده: ۱۰ روز در هتل از قبل رزرو شده.

آزمایش قرنطینه برای همه مسافران واکسینه نشده: آزمایش PCR در بدو ورود و در روز هشتم یا نهم.

با گواهی سلامت (فرم T.۸) چند روز می‌توانم در تایلند بمانم؟

گواهی سلامت هیچ محدودیتی برای مدت اقامت ارائه نمی‌کند، زیرا همه این موارد به اعتبار ویزای شما بستگی دارد.

اعتبار گواهی سلامت چقدر است؟

شما می‌توانید از این سند فقط یک بار استفاده کنید، به این معنی که یک ورودی دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که این گواهی سلامت ۱۴ روز پس از ورود یا تا زمان انقضای پاسپورت منقضی می‌شود.

طبق گفته انجمن هتل‌های تایلند، حدود نیمی از هتل‌های این کشور در طول همه‌گیری کرونا بسته شده‌اند و مشخص نیست که چند هتل بازگشایی خواهند شد. بخش رستوران‌ها و تفریحات شبانه نیز تحت تأثیر کاهش تعداد بازدیدکنندگان و محدودیت‌های سخت مرتبط با کووید ۱۹، از جمله ممنوعیت مشروبات الکلی که اخیراً کاهش یافته است، به شدت آسیب دیده است؛ اما اعلام شد که رستوران‌های تایید شده در بانکوک مجاز به سرو مشروبات الکلی تا ساعت ۹ شب هستند، اما کافه‌ها و کلوب‌ها در پایتخت بسته خواهند ماند. برای دریافت فهرست هتل‌ها و رزرو هتل در تایلند به‌راحتی با مراجعه به سایت فلایتیو می‌توانید هتل‌های موجود را مقایسه کنید و بهترین هتل را با توجه به قیمت و امکانات رفاهی انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید