یک اپیدمیولوژیست بالینی در آلمان مدعی شد که اومیکرون سویه جدید کرونا می‌تواند یک «هدیه کریسمس» باشد و حتی ممکن است پایان همه‌گیری را تسریع بخشد.

اومیکرون احتمالا پایان همه گیری کرونا باشد
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، پزشکان در آفریقای جنوبی اعلام کردند که سویه اومیکرون کووید-۱۹ نسبت به نسخه‌های قبلی ویروس علائم خفیفی مانند سردرد و خستگی ایجاد می‌کند و حتی به یک بار بستری شدن در بیمارستان یا مرگ منجر نشده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر کارل لاوترباخ اپیدمیولوژیست بالینی که نامزد تصدی مسوولیت برای وزارت بهداشت بعدی آلمان است، گفت: گزارش های اولیه به این معنی است که اومیکرون می تواند یک هدیه کریسمس باشد و حتی ممکن است پایان همه گیری را تسریع بخشد.

وی تصور می کند که سویه اومیکرون جهش‌های زیادی دارد - ۳۲ جهش به تنهایی در پروتئین اسپایک که ۲ برابر جهش های سویه دلتا است و می تواند به این معنی باشد که مطابق با نحوه تکامل بیشتر ویروس های تنفسی، برای آلوده کردن و کمتر کشنده بودن بهینه شده است.

دکتر پل هانتر متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه آنگلیا شرقی آلمان هم گفت: این نظریه ممکن است درست باشد.

وی در عین حال اظهار داشت که سطوح بالای عفونت قبلی و واکسیناسیون ممکن است محافظتی را در برابر سویه ارایه دهد.

این موضوع همچنین یک علامت مثبت خواهد بود، زیرا نشان می دهد که این نوع بسیار جهش یافته کووید برای سیستم ایمنی بهبودیافتگان کرونا یا واکسن ها کاملاً غیرقابل تشخیص نیست.

محققان مدت‌ها هشدار داده‌اند که بعید است ویروس کرونا هرگز ریشه‌کن شود، اما در عوض به یک ویروس خفیف‌تر شبیه سرماخوردگی تبدیل خواهد شد.

با این حال، کارشناسان هشدار دادند: حداقل به ۲ هفته زمان نیاز دارند تا مشخص کنند که سویه اومیکرون چه تاثیری خواهد داشت، زیرا حداقل دوهفته طول می کشد تا فردی پس از ابتلا به این سویه به شدت بیمار شود.

محققان همچنین حداقل به دو هفته زمان نیاز دارند تا بررسی کنند که آیا جهش‌های نگران‌کننده سویه اومیکرون می‌تواند آن را از گونه دلتا کرونا، عفونی‌تر و نسبت به واکسن‌ها در دنیای واقعی مقاوم تر کند یا خیر.

تاکنون بیشتر موارد ابتلا به سویه اومیکرون در افراد جوان‌تر بوده است که علائم خفیف‌تری از ویروس را در مقایسه با افراد مسن تجربه می‌کنند.

این در حالی است که نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند گفت برنامه‌های کریسمس ممکن است به دلیل این سویه جدید کرونا به خطر بیفتد، و این نگرانی را ایجاد کرد که انگلیسی ها با محدودیت‌های لحظه آخری مانند سال گذشته تحت فشار قرار گیرند.

وی تایید کرد که ۶ مورد از آلودگی به سویه اومیکرون در اسکاتلند ثبت شده است که برخی از آنها به خارج از کشور ربطی ندارند که نشان می دهد اومیکرون اکنون در جامعه گسترش یافته است.

این وزیر اسکاتلندی از انگلیس که ۹ مورد تایید شده از آلودگی به سویه اومیکرون را دارد، درخواست کرد تا با درخواست از همه افرادی که وارد این کشور می شود برای هشت روز قرنطینه کردن خود به جای دو روز، رویکرد سختگیرانه تری را برای مهار گسترش این سویه جدید اتخاذ کند.

اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس این طرح را رد کرد و گفت که دولت رویکرد خود را ظرف سه هفته بررسی خواهد کرد.

محققان آفریقای جنوبی هفته گذشته گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرده و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را اومیکرون نام‌گذاری کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید