در حالی که نمی‌توان زمان دقیق یک حمله قلبی را پیش بینی کرد اما جالب است بدانید برخی از اعضای بدن شما نشانه‌هایی از حمله قلبی در آینده را بروز می‌دهند.

۶ علامت مهم سکته قلبی را بشناسید

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، حمله قلبی در سراسر جهان به یک نگرانی عمده برای سلامتی انسان و یکی از علل اصلی مرگ و میر است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، حدود ۱۷.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست دادند که معادل ۳۲ درصد از کل مرگ و میرهای جهانی است.

 با شروع همه گیری  COVID-۱۹، وضعیت بدتر شده و تعداد بیماران قلبی جوان افزایش قابل توجهی داشته است. تعدادی از عوامل از جمله انتخاب سبک زندگی نامناسب، تغذیه ناسالم و حتی ورزش بیش از حد در افزایش موارد حمله قلبی نقش داشته است.

گفتنی است؛ در حالی که نمی‌توان زمان دقیق یک حمله قلبی را پیش بینی کرد اما جالب است بدانید برخی از اعضای بدن شما نشانه‌هایی از حمله قلبی در آینده را بروز می‌دهند.

۱-  قفسه سینه

سکته قلبی

حمله قلبی قریب الوقوع ممکن است باعث احساس ناراحتی و درد در قفسه سینه شود. ناراحتی قفسه سینه مطمئناً یکی از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های حمله قبلی است. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، ممکن است فرد "فشار ناراحت کننده و یا درد را در مرکز قفسه سینه خود" تجربه کند. درد و فشار ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد. اگر چنین است، بلافاصله می‌بایست با پزشک خود تماس بگیرید.

۲-  کمر درد

سکته قلبی

در حالی که درد قفسه سینه ممکن است نشانه‌ای جدی از حمله قلبی باشد، نباید از علائم هشداردهنده‌ای که می‌تواند در کمر شما ظاهر شود، غافل شد. این موارد بیشتر در خصوص خانم‌ها صادق می‌باشد. انجمن قلب آمریکا ادعا می‌کند که زنان بیشتر از مردان از کمردردی که قبل و در حین حمله قلبی رخ می‌دهد شکایت دارند.

۳-  درد فک

سکته قلبی

دردی که در فک شما احساس می‌شود می‌تواند چیزی بیش از یک اختلال عضلانی یا دندان درد باشد. به خصوص در زنان، درد فک در سمت چپ صورت می‌تواند نشانه شایع حمله قلبی باشد. با توجه به اینکه درد فک همراه با ناراحتی قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق، خس خس سینه و حالت تهوع را تجربه می‌کنید، سریعا از پزشک خود کمک بخواهید.

۴-  گردن درد

سکته قلبی

حمله قلبی به دلیل لخته شدن خون رخ می‌دهد که در نتیجه آن جریان خون به عضله قلب مسدود می‌شود. در حالی که این ناراحتی ممکن است از قفسه سینه شما شروع شود، درد می‌تواند به مرور زمان به گردن شما سرایت کند. در حالی که سفت شدن گردن می‌تواند نشانه ای از خستگی، استرس و فشار عضلانی یا سایر بیماری های قابل درمان باشد، ممکن است به دلیل حمله قلبی نیز رخ دهد.

۵-  درد شانه

سکته قلبی

هنگامی که یک درد گزنده و ناراحت کننده از قفسه سینه به سمت گردن، فک و شانه‌ها به عنوان نقطه شروع حرکت می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از حمله قلبی باشد. با این حال، اگر درد شدید در شانه خود احساس می‌کنید، به‌ویژه اگر از قفسه سینه به فک، بازو یا گردن چپ منتشر شود، با پزشک خود تماس بگیرید.

۶-  درد بازوی چپ

با توجه به اینکه حمله قلبی به دلیل انسداد جریان خون به عضله قلب رخ می‌دهد، می‌تواند باعث درد در بازوی چپ شما شود. در حالی که درد و درد خفیف در بازوی چپ می‌تواند نشانه‌ای از افزایش سن باشد، درد ناگهانی و غیرعادی می‌تواند نشانه اولیه حمله قلبی باشد و باید به آن اهمیت داد.

سکته قلبی

زمانی که فردی از نشانه‌های حمله قلبی یا ایست قلبی رنج می‌برد، پاسخ فوری باید شامل احیای قلبی ریوی (CPR) باشد. به نزدیکترین بیمارستان پزشکی اطلاع دهید و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید