مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: به دلیل احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مصرف گوشت پرندگان شکاری جداً خودداری کنید.

مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران / توصیه جدی مدیر کل دامپزشکی مازندران به مردم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک واحد پرورش غیر مجاز اردک بومی در مازندران شده است.

گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک واحد پرورش غیر مجاز اردک بومی در مازندران مشاهده شده و نتایج آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور نیز آن را تایید کرده است.

او افزود: به دلیل پرورش غیر مجاز و یا چرای آزاد اردک در شالیزارها و وجود دامگاه‌های غیر مجاز برای شکار پرندگان مهاجر آبزی احتمال انتقال ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از پرندگان مهاجر به اردک‌ها وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: به دلیل احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مصرف گوشت پرندگان شکاری جداً خودداری کنید.

او از هم استانی‌های عزیز خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده، از استفاده گوشت پرندگان مهاجر زمستان گذران جداً پرهیز کرده و توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

گلپایگانی از روستائیان عزیزی که در حاشیه آب بندان‌ها و اماکن زیستگاه موقت پرندگان مهاجر زندگی می‌کنند خواست تا در صورت نگهداری انواع ماکیان در منازل نسبت به محصور و مسقف نمودن مکان نگهداری آن‌ها اقدام و از رها کردن پرندگان در مزارع و معابر عمومی اجتناب کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه احتمال آلوده بودن پرندگان مهاجر به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با است، افزود: گونه‌های غاز و اردک بعنوان مخزن ویروس می‌توانند ناقل این بیماری به سایر پرندگان باشند و با توجه به اینکه این بیماری ویروسی، زئونوز (مشترک بین انسان و حیوان) بوده، برای حفظ سلامتی باید ضوابط و مقررات امنیت زیستی را جدی بگیریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید