باربادوس یک کشور جزیره‌ای در حاشیه دریای کارائیب است که روز سه‌شنبه به عنوان جدیدترین جمهوری با اعلام استقلال از سیطره انگلیس خارج شد.

سیطره انگلیس بر جمهوری باربادوس پایان یافت / باربادوس اعلام استقلال کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «ساندرا میسون» در مراسم تحلیفش به عنوان اولین رئیس جمهوری این کشور با حضور افرادی چون چارلز ولیعهد انگلیس گفت: جمهوری باربادوس باید رویاهای بزرگی داشته باشد و برای تحقق آنها مبارزه کند.

دوره جدید برای این کشور حدودا ۲۸۵ هزار نفری به قرن ها نفوذ انگلیس بر آن از جمله بیش از ۲۰۰ سال برده داری تا سال ۱۸۳۴ پایان داد.

چارلز نیز در سخنانی اذعان کرد که برده داری در هر دو کشور اثر گذاشته است. وی گفت: از سیاه ترین روزهای گذشته ما و بی رحمی هولناک برده داری که تاریخ ما را برای همیشه لکه دار می کند، مردم این جزیره راه خود را با پایمردی فوق العاده ای پیمودند.

منع آمد و شد به دلیل همه گیری در باربادوس به حال تعلیق درآمد تا به مردم این جزیره امکان دهد در جشن ها شرکت کنند که شامل نمایش آتش بازی های بزرگ برای گرامیداشت این گذار تاریخی می شد.

باربادوس که به داشتن سواحل بی نظیر معروف است، در سال ۱۹۶۶ از انگلیس مستقل شد. در ماه اکتبر (آبان)، میسون را به عنوان اولین رئیس جمهوری انتخاب کرد یک سال پس از آنکه «میا موتلی» نخست وزیر اعلام کرد این کشور به طور کامل گذشته استعماری اش را پشت سر گذاشته است.

اما برخی باربادوسی ها استدلال می کنند که مسائل ملی مبرم تری نسبت به جایگزینی ملکه وجود دارد، از جمله آشفتگی اقتصادی ناشی از همه گیری کووید – ۱۹ که وابستگی به گردشگری را آشکار کرده که از قضا به گردشگران انگلیسی وابسته است. همچنین نرخ بیکاری در این جزیره نزدیک به ۱۶ درصد است که از رقم ۹ درصدی سال های اخیر فراتر رفته است.

از نظر فعالان جوانی چون «فیرهانا بولبولیا» بنیانگذار انجمن مسلمانان باربادوس، استعمار انگلیس و برده داری در پشت نابرابری های مدرن این جزیره نهفته شده است.

وی گفت: اختلاف طبقاتی، توانایی مالکیت زمین و حتی دسترسی به وام های بانکی جملگی ارتباط زیادی با ساختارهایی دارد که بر اثر حکومت بریتانیا ایجاد شده است.

فعالان محلی باربادوس سال گذشته تحت تاثیر جنبش زندگی سیاهپوستان مهم است که در سراسر جهان به راه افتاد، با موفقت از برداشتن مجسمه دریاسالار بریتانیایی لرد «هوراتیو نلسون» که به مدت دو قرن در میدان قهرمانان ملی باربادوس نصب بود، حمایت کردند.

برخی پایان سلطنت ملکه انگلیس بر باربادوس را گامی ضروری در جهت جبران خسارت مالی برای پرداختن به عواقب تاریخی استفاده از بردگانی می دانند که از آفریقا برای کار روی مزارع نیشکر به این مکان منتقل شده بودند.

باربادوس جزیره ای در شرق دریای کارائیب است و بریج‌تاون پایتخت آن به شمار می رود.

اطراف این جزیره را سواحل، باغ های کشاورزی، تشکیلات غار هریسون و خانه های قرن هفدهمی احاطه کرده است. سنت های محلی این جزیره را نوشیدن چای بعد از ظهر، کریکت و ورزش ملی تشکیل می دهد. باربادوس در آمریکای شمالی واقع است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید