نمایندگان کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای و ایران برای نخستین بار و حدودا پس از گذشت شش ماه پشت میز مذاکره قرار گرفتند؛ آمریکا البته در مکانی که این نشست برگزار شد حضور نداشت بلکه در مکان جدا و بصورت واسطه شرکت داشت.

سی ان ان: آمریکا و انگلیس خواسته ایران برای برداشته شدن تحریم‌ها را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سی ان ان در این باره گزارش داد: ایران خواهان بازگشت به توافق است؛ اگر آمریکا توافق ها را برچیند.

نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی دراین باره گفت: هنوز مشخص نیست که دقیقا در مذاکرات روز گذشته در وین چه گذشت اما نماینده روسیه حاضر در این نشست اعلام کرد که مذاکرات بسیار موفقیت آمیز آغاز شد و افزود: توافقی برای برداشتن گام های بیشتری صورت گرفت.

سی ان ان:آمریکا خواسته ایران در لغو تحریم ها را به رسمیت می‌شناسد

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: نمایندگان کشورهای امضا کننده توافق هسته ای و ایران برای نخستین بار و حدودا پس از گذشت شش ماه پشت میز مذاکره قرار گرفتند؛ آمریکا البته در  مکانی که این نشست برگزار شد حضور نداشت بلکه در مکان جدا و بصورت واسطه شرکت داشت.

سی ان ان افزود: درحال حاضر آمریکا و انگلیس معتقدند که هم اکنون پیشنهادهای خوبی بر روی میز مذاکرات برای ایران قرار دارد؛ درها برای دیپلماسی باز هستند و خواسته ایران را برای برداشته شدن تحریم ها به رسمیت می شناسند؛ آنها خواهان بازگشت و پایبندی ایران به مفاد توافق هسته ای می باشند.

خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گفت: اما این دیپلماسی در مواردی محرمانه بوده و مشخص نیست که این مذاکرات به چه صورتی و تا چند روز ادامه یابد.

سی ان ان:آمریکا خواسته ایران در لغو تحریم ها را به رسمیت می‌شناسد

وی افزود: درحال حاضر  نماینده روسیه حاضر دراین نشست مبادرت به انتشار عکس و توئیت کرده و تحلیل های خود را در این مورد ارائه می کند که ما تنها از این طریق می توانیم بدانیم وضع مذاکرات  به چه صورتی بوده و چگونه  پیش می رود.

به گزارش ایرنا، دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ از عصر دوشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۰ در هتل کوبورگ وین با شرکت نمایندگان ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

میخائیل اولیانوف رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین امروز سه شنبه و دقایقی پیش و در تازه ترین توئیت خود تاکید کرد که ازسرگیری مذاکرات وین کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و تنظیم پیش‌نویس توافق احیای برجام در کارگروه‌ها آغاز می‌شود.

این دیپلمات ارشد روس توییت کرد: ازسرگیری مذاکرات وین کاملاً موفقیت‌آمیز بود. در آغاز دور هفتم، شرکت‌کنندگان در برجام تصمیم گرفتند که بدون تأخیر فرآیند تهیه پیش‌نویس را در دو کارگروه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه دهند.

وی خبر داد که این امر «بلافاصله آغاز می‌شود.»

سی ان ان:آمریکا خواسته ایران در لغو تحریم ها را به رسمیت می‌شناسد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی دوشنبه‌شب (۸ آذر) نیز در توییتر نوشته بود: نشست کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید. در جریان دور هفتم مذاکرات که با موفقیت کامل آغاز شد، شرکت‌کنندگان در مورد اقدامات فوری بیشتر به توافق رسیدند.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران روز گذشته و در آستانه دور جدید مذاکرات وین گفته بود: با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به طور مؤثر برای تأمین هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه لغو تحریم‌ها نقش داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید