تداوم نشست‌های نظارتی مجلس در روزهای سه‌شنبه برای پیگیری اجرای مصوبات مهم به ویژه مصوبات بودجه‌ای از سوی نمایندگان مورد موافقت قرار گرفت.

رای مثبت نمایندگان به استمرار نشست‌های نظارتی مجلس در روزهای سه‌شنبه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز -سه شنبه-مجلس شورای اسلامی با اجرای ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی درباره استمرار برگزاری نشست‌های نظارتی مجلس با برنامه‌ریزی هیات رئیسه مجلس با ۱۹۵ رأی موافق، ۷ رأی مخالف  از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس، بیان داشت: هر زمان رئیس مجلس یا ۱۵ نفر از نمایندگان درخواست تشکیل جلسات برای موضوعات مهم داشته باشند، با رای نمایندگان در صحن می‌توان نسبت به برگزاری این جلسات اقدام کرد. از این رو رای استمزاجی نمایندگان را می‌گیریم تا هیات رئیسه اختیار داشته باشد برای استمرار نشست‌های نظارتی در روزهای سه‌شنبه برنامه‌ریزی کند که بتوانیم موضوعات مهم را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: در غیر این صورت بودجه تصویب می‌کنیم اما اتفاقات دیگری می‌افتد. ما باید بتوانیم پیگیری‌ها را به صورت مرتب انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس؛ در صورتی که نمایندگان لازم بدانند بنا به پیشنهاد رئیس‌مجلس و یا پانزده نفر از نمایندگان و تصویب مجلس شورای اسلامی، وزرا مکلف به حضور در مجلس می ‏باشند و هرگاه تقاضا کنند و مطلبی داشته باشند، مطالب آنان استماع می ‏شود.

تبصره ۱- هیأت رئیسه مجلس می‌تواند تمام یا بخشی از یک جلسه مجلس را برای رسیدگی به امور مهم و اساسی کشور اختصاص دهد.

تبصره ۲- دستور این جلسات و چگونگی اداره آن توسط هیأت رئیسه تعیین خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید