هاشمی‌طبا با اشاره به اعتراضات اخیر اصفهان گفت: با توجه به این مسائل این اعتراضات دیگر موضعی و باکلام و پول حل نمی‌شود و باید مسائل کلان مملکت را حل کرد و دانست امروز حفظ سرزمین ایران از همه چیز واجب‌تر است.

اعتراضات دیگر موضعی، باکلام و پول حل نمی‌شود و باید مسائل کلان را حل کرد / امروز فقط باید یک کار کرد و آن حفظ ایران است / باید مشکل آب و زراعت را حل کنیم تا آینده داشته باشیم

سلام نو سرویس سیاسی: سید مصطفی هاشمی‌طبا هم‌چنان مثل دورانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بود از ضرورت حفظ ایران می‌گوید. او معتقد است اعتراضات اصفهان و بسیاری دیگر از اعتراضات دیگر تنها در صورتی حل می‌شوند که مسئولین به ضرورت حفظ ایران واقف باشند و در راستای آن گام برداراند.

هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با سلام نو حتی اشاره‌ای به گفتمان ابراهیم رییسی می‌کند و می‌گوید که اگر او به جای معیشت مردم از حفظ ایران و در این راستا عمل کند مسئله معیشت نیز حل می‌شود.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر می‌گوید: ممکن است در جامعه ما اعتراضاتی به حق یا ناحق باشد، به نظر من اما منهای اعتراضات باید مسئله اصلی کشور را دید. ما باید نگاه کنیم که وضعیت جامعه ما چگونه است و چطور باید عمل کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به سیاست‌های غلط ادامه می‌دهد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلط در حوزه‌های مختلف مثل مسئله آب و فروپاشی جامعه و عدم توجه به توسعه پایدار یک سری مسائل در کشور ایجاد شده است. ما به جای حل این مسائل سکوت می‌کنیم و کاری نمی‌کنیم؛ در نتیجه شرایط بدتر شده و اعتراضاتی دیده می‌شود. مسئله مهم این است که بدانیم این اعتراضات به شکل موضعی و با اقداماتی مثل پول پاشی یا بالا و پایین کردن بعضی موارد قابل حل نیست.

وی با تاکید بر اینکه اشکال کار در این است که ما استراتژی کاری نداریم، افزود: در دوره آقای روحانی، سازمان برنامه و آقای نوبخت می‌خواستند تمام کارها را با پول و پول درمانی حل کنند. آقای احمدی‌نژاد هم که در زمان خود شروع کرد به همه پول دادن. این نمی‌شود و به هیچ وجه درست نیست. وقتی سرزمین ما در حال نابود شدن و از بین رفتن است پول چه کمکی می‌کند؟

هاشمی‌طبا با طرح این پرسش که مگر کشاورزان اصفهانی پول خواستند گفت: امروز می‌بینیم که نقاط مختلف شهر اصفهان درگیر نشست زمین است. مگر اینجا مسئله پول است!؟ مسئله این است که ما باید سرزمین خود را حفظ کنیم. من در سال ۱۳۹۶ که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم شعارم حفظ ایران بود. دوستان آن زمان در سر و کله هم زده و به هم اتهام می‌زدند و به وضع مملکت نگاه نمی‌کردند و امروز هم بعد از انتخابات و در جریان کار باز همان رویه را دارند. به جای این که اولویت درگیری برای حل مسائل مملکت باشد، درگیری سیاسی آدم‌ها برای زدن و حذف یک دیگر است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسائل این اعتراضات دیگر موضعی و باکلام و پول حل نمی‌شود و باید مسائل کلان مملکت را حل کرد و دانست امروز حفظ سرزمین ایران از همه چیز واجب‌تر است. امروز گفتمان آقای رییسی معیشت مردم است در حالی که گفتمان ایشان باید نجات و حفظ ایران باشد، اگر ایران حفظ شود معیشت هم به دست می‌آید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برای رسیدگی به اعتراضات باید کار مملکت را درست پیش برد، گفت: اگر یادتان باشد تمام ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مسئولین می‌گفتند که «آقای روحانی به معیشت مردم بپرداز» و به این اشاره نمی‌کردند که وقتی درآمد نفتی ما از ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار به ۵ تا ۶ میلیارد دلار می‌رسد مشکل ایجاد می‌شود. اینجا که نمی‌شود گفت تحریم کاغذ پاره است.

هاشمی‌طبا گفت: به نظر من هنوز می‌شود و اصلا مگر جز این می‌شود کاری کرد؟ مشکل اما این است که هیچ اراده و حتی کلامی در این حوزه به چشم نمی‌خورد. امروز کشاورزی در اصفهان پنج برابر گذشته شده، معلوم است که این آب می‌خواهد! باید تمام این‌ها را کنترل و عوض کرد و این کار هم شوخی ندارد و بسیار سخت است.

وی با تاکید بر مشکلات محیط زیستی ایران گفت: باید بداینم ما نمی‌توانیم آب بیافرینیم ولی می‌توانیم آب کم مصرف کنیم و دنبال اقدامات مثل آب آوردن از خلیج فارس هم نباشیم چون صرفه اقتصادی نداشته و مسائل محیط زیستی بسیاری دارد. در دنیا کشور کم آب زیاد است و ما باید از آن‌ها تقلید کنیم.

هاشمی‌طبا در انتها با تاکید بر تمرکز بر احیای ایران گفت: امروز فقط باید یک کار کرد و آن حفظ ایران است؛ تمام. ما امروز نباید جاده، خانه و این جور چیزها بسیازیم. باید هر چه پول داریم بگذاریم تا ایران حفظ شود و مسائل آب و زراعتش حل شود تا مملکت نفس بکشد و آینده داشته باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید