عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از کلاهبرداری ۸۰ میلیون دلاری از آستان قدس رضوی به بهانه واردات لاستیک خبر داد.

کلاهبرداری ۸۰ میلیون دلاری از آستان قدس رضوی!

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرهای جدید، از کشف فساد دیگر در پرونده (م.ذ) با عنوان بدهی 80 میلیون دلاری او به آستان قدس رضوی حکایت می‌کند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وی افزود: بنابر گزارش واصله، (م.ذ) در سال 98 همزمان با کلاهبرداری از 600 تولیدکننده و صراف در سامانه نیما، قراردادی نیز با مجموعه زنجیره تامین رضوی به امضاء رسانده که طی آن متعهد شده در مقابل تخصیص 80 میلیون دلار ارز 4200 تومانی، لاستیک به کشور وارد کند اما این ابربدهکار به تعهدات خود عمل نکرد.

وی تصریح کرد: این امتیاز ویژه آستان قدس رضوی (تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی به واردات لاستیک) در حالی در اختیار (م.ذ) قرار گرفته که نه تنها سابقه واردات یک حلقه لاستیک هم در کارنامه او به چشم نخورده بلکه اساسا به دلیل بدهی به صرافان، اهلیت معامله نداشته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:‌ همچنین ابهامات حقوقی متن قرارداد اعم از مجهول نگه داشتن مبلغ کل معامله و نیز تعیین ثالثی به عنوان ضامن صوری و فقدان ضمانت حقیقی (ضامن و تضامین قرارداد هر دو صوری بوده) عملا راه فرار را برای (م.ذ) باز گذاشته است.

نیک بین خاطرنشان کرد: قرارداد مذکور در زمان مدیرعاملی پیمان پاک در مجموعه زنجیره تامین رضوی (رئیس فعلی سازمان توسعه تجارت) منعقد شده و ایرادات فوق که منتج به ضرر 80 میلیون دلاری آستان قدس رضوی شده، متوجه عملکرد وی در انجام این معامله است. 

کد خبرنگار: ۱۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    توبه یک حقه است
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    م ذ اگر فامیل شما نیست. اسم کامل ان رابیاورید چون دزد بیت المال است
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    چرا جدیدا دزدی و کلاه برداری مدشده.چرااسم این ابر دزدو نمیگین.اون وقت اونکه از گشنگی گوسفند دزدیده دستاشو قطع میکنید اما ایناراست راست را میرن.چجوری جواب خدارو میخاین بدین.مگه اعتقاد ندارین بخدا؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید