سخنگوی وزارت خارجه چین طی سخنانی گفت که پکن با هرگونه تماس رسمی بین تایوان و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با پکن دارند، مخالف است.

مخالفت پکن با هرگونه مناسبات دیپلماتیک مستقیم کشورها با تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه با اظهار نظر در خصوص سفر اعضای پارلمان بالتیک به تایپه گفت: چین با هرگونه تماس رسمی بین تایوان و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با پکن دارند، مخالف است.

وانگ در جریان برگزاری نشست خبری خود گفت: چین به شدت با هرگونه تماس رسمی و سیاسی بین تایپه و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با پکن دارند مخالف است. این موضع همیشه روشن و ثابت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد که پکن از همه کشورهای ذی‌ربط می‌خواهد در بیانیه‌ها و اقدامات خود احتیاط کرده و از ارسال سیگنال‌های گمراه‌کننده به نیروهایی که به دنبال استقلال تایوان هستند، دست بردارند.

گفتنی است، روابط چین و لیتوانی در سال جاری پس از اینکه دولت لیتوانی به تایوان اجازه داد دفتر نمایندگی خود را در این کشور افتتاح کند، تیره شد. در تاریخ ۱۰ اوت، چین سفیر خود را از ویلنیوس فراخوانده که لیتوانی نیز متقابلاً در تاریخ ۴ سپتامبر به این اقدام پکن پاسخ داد.

دفتر نمایندگی تایوان در ویلنیوس در ۱۸ نوامبر شروع به کار کرده و «اریک هوانگ» به عنوان اولین نماینده تایوان در لیتوانی منصوب شد. چین نیز با کاهش روابط دیپلماتیک دوجانبه با لیتوانی به سطح کاردار مقابله به مثل کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید