۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 55312076

یکی از توریست‌ها وسایلش را در گاوصندوق اتاقش گذاشته بود و بیرون رفته بود. او توضیح می‌دهد که قبلا در هتل‌های دیگر با این نوع گاوصندوق برخورد کرده بود، بنابراین با این مدل آشنا بود. باید کدی را که می‌خواهید استفاده کنید وارد کنید و سپس دکمه قفل را فشار دهید تا گاوصندوق قفل شود.

گاوصندوق اتاق هتل‌ها اصلا امن نیست

به گزرای سلام نو،‌گاوصندوق اتاق هتل شما آنقدر که فکر می‌کنید امن نیست!

وقتی سفر می‌کنید، باید چیزهای زیادی با خود ببرید و برخی از آن‌ها مانند گوشی، پاسپورت و کیف پولتان بسیار ارزشمند هستند. جدا از این واقعیت که جایگزین کردن این چیزها هزینه زیادی دارد، از دست دادن چیزی در خارج از کشور نیز بسیار خسته کننده است. بنابراین، وقتی به استخر هتل یا ساحل می‌روید، احتمالا ترجیح می‌دهید اشیای قیمتی خود را در گاوصندوق اتاق هتل بگذارید، درست است؟

کد

اکثر گاوصندوق های اتاق هتل به شما این امکان را می‌دهند کد خود را وارد کنید. به این ترتیب، هیچ کس جز شما نمی‌داند چه کدی باید وارد شود تا به وسایل ارزشمند شما برسد. این خیلی امن به نظر می‌رسد، درست است؟ ولی توریست‌های حرفه‌ای به طور مکرر متوجه شدند که واقعا اینطور نیست…

کد پیش فرض

یکی از توریست‌ها وسایلش را در گاوصندوق اتاقش گذاشته بود و بیرون رفته بود. او توضیح می‌دهد که قبلا در هتل‌های دیگر با این نوع گاوصندوق برخورد کرده بود، بنابراین با این مدل آشنا بود. باید کدی را که می‌خواهید استفاده کنید وارد کنید و سپس دکمه قفل را فشار دهید تا گاوصندوق قفل شود. پس از انجام این کار، فقط می‌توانید گاوصندوق را با همان کد باز کنید. اگرچه ایده همین است، اما او متوجه شد که یک رمز عبور پیش‌فرض نیز برای باز کردن گاوصندوق وجود دارد. او فراموش کرده بود که از کدام کد برای قفل کردن وسایلش استفاده کرده بود و مجبور شد از یکی در میز هتل بخواهد که آن را برایش باز کند. سپس دید که کارمند کد "۰۰۰۰۰۰" را وارد کرده است که گاوصندوق را باز می‌کند!

ایمنی

این کد، کد پیش‌فرض گاوصندوق است، به این معنی که هر کسی می‌تواند گاوصندوق را باز کند اگر فقط چند صفر وارد کند! این باعث می‌شود سارقان به راحتی وسایل شما را بدزدند، اینطور نیست؟ و نه فقط دزدانی که بدون توجه وارد هتل می شوند. نظافتچی‌ها و سایر کارمندان نیز می‌توانند خیلی ساده وارد اتاق شما شوند و به راحتی وسایل شما را بدزدند. بنابراین، از این به بعد، همیشه قبل از گذاشتن وسایل خود با وارد کردن یک سری صفر، تست کنید که آیا گاوصندوق اتاق هتل باز می‌شود یا خیر.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید