مذاکرات مقدماتی دیپلماتیک در آستانه برگزاری گفت‌وگوها به منظور لغو تحریم‌ها علیه ایران، در وین، پایتخت اتریش آغاز شد.

رایزنی‌های دیپلماتیک در آستانه مذاکرات وین آغاز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد در توییتی نوشت: برای دور هفتم مذاکرات درباره بازگرداندن برجام به مسیر اصلی به وین بازگشتم.  

وی با بیان اینکه کار مقدماتی فشرده در حال انجام است افزود، دیروز با روسای هیات های چین و روسیه و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران ملاقات مردیم.

امروز صبح همچنین با همکاران اروپایی و آمریکایی پیش از کمیسیون مشترک در بعدازظهر دیدار خواهم کرد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام پس از پنج ماه وقفه امروز(دوشنبه) در هتل کوبورگ با حضور دیپلمات های ارشد گروه ۱+۴، ایران و نماینده اتحادیه اروپا برگزار می شود.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات اعلام کرده است. وی در گفت‌وگویی با تاکید بر مواضع ایران برای ادامه مذاکرات وین، هشدار داد که گفت‌وگوها در صورتی که تمام تحریم‌ها لغو نشود؛ با شکست روبرو خواهد شد. به گفته این دیپلمات کشورمان، هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد و تضمینی مبنی بر اینکه دولت آینده در واشنگتن یک بار دیگر مانند دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافق خارج نشود، وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید