مطالعات نشان داده در فصل تابستان و شروع گرما ضرورت استفاده از عینک دودی دو چندان می شود. این عینک ها دارای مزایای بسیاری است که برجسته ترین آنها جلوگیری از آسیب رسیدن به شبکیه و عدسی چشم می باشد. گاهی اوقات نور خورشید سبب خستگی چشم شده از این رو، استفاده از این عینک ها می تواند احساس خستگی چشم را کاهش دهد.

عینک دودی و نکات مربوط به آن: و انواع مدل های عینک آفتابی

عینک دودی و نکات مربوط به آن:

عینک دودی یا عینک آفتابی نوعی پوشش فوق العاده برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید است که برای تمامی افراد در همه سنین و در اکثر شرایط توصیه می شود. در ابتدا استفاده از این عینک ها در ایران در زمان قاجاریه مرسوم بوده و ناصرالدین شاه قاجار در سفرهای خود از این نوع عینک استفاده می کرد. با گذشت زمان استفاده از عینک های آفتابی در ایران و در نزد همگان گسترش یافت.

بررسی ها و مطالعات نشان داده در فصل تابستان و شروع گرما ضرورت استفاده از عینک آفتابی دو چندان می شود. این عینک ها دارای مزایای بسیاری است که برجسته ترین آنها جلوگیری از آسیب رسیدن به شبکیه و عدسی چشم می باشد. گاهی اوقات نور خورشید سبب خستگی چشم شده از این رو، استفاده از این عینک ها می تواند احساس خستگی چشم را کاهش دهد.

با توجه به اینکه استفاده از عینک دودی در میان خانم ها و آقایان در سنین مختلف کاربرد زیادی دارد اما این افراد از کارایی و فواید آن غافل هستند. این محصولات در انواع و اقسام و رنگ های متعدد تولید و به بازار عرضه می شوند و افراد می توانند متناسب با سلیقه شخصی خود به تهیه آن اقدام نمایند.

انواع  عینک آفتابی و ویژگی آنها:

عینک آفتابی از جمله عناصری است که تنها به منظور حفاظت از چشم مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه بر روی زیبایی ظاهری افراد نیز تاثیر شگرفی دارد. امروزه طراحان، عینک آفتابی را در مدل های گوناگون و برندهای مطرح تولید و به بازار عرضه می کنند به گونه ای که تنوع این محصولات، انتخاب را برای افراد اندکی دشوار می سازد.

عینک دودی دارای انواع متعددی است که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

·        عینک دودی مدل خلبانی:

مدل خلبانی از رایج ترین و نخستین انواع عینک های آفتابی است که از روزگاران گذشته تاکنون از کاربرد زیادی برخوردار می باشد. این عینک در میان خانم ها و آقایان به صورت مشترک مورد استقبال قرار می گیرد. وزن این مدل عینک، سبک و انعطاف پذیری آنها بسیار بالا بوده و در محافظت از چشم در برابر نور خورشید تاثیر بسزایی ایفا می کند. جنس و فریم این مدل عینک، پلاستیکی و فلزی می باشد.

·        عینک دودی مدل برولین یا کلاب مستر:

این مدل عینک ساختاری نسبتا متفاوت نسبت به دیگر انواع عینک آفتابی دارد. فریم بالای این نوع عینک ضخیم و فریم پایین آن ظریف است.

·        عینک دودی مدل گرد:

یکی از متفاوت ترین مدل های عینک آفتابی و دودی، مدل گرد است که سهم عظیمی در جذابیت افراد ایفا می کند. فریم این مدل عینک در دو نوع فلزی و پلاستیکی است که انتخاب مناسبی برای افراد در تمامی سنین و استایل ها می باشد.

·        عینک آفتابی مدل گربه ای:

یکی از مدل های کلاسیک و جذاب عینک آفتابی، مدل گربه ای است که اغلب در میان خانم ها رواج دارد. این نمونه عینک، در فریم های مختلف و رنگ های متعدد تولید و به بازار عرضه می شوند و برای افرادی مناسب است که صورت آنها گرد و بیضی شکل می باشد.

·        عینک دودی مدل مستطیلی:

این مدل عینک آفتابی مناسب برای استایل اسپرت است و در میان ورزشکاران و کوهنوردان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. فریم این نوع عینک ضخیم و باریک است و افراد را به شکل گسترده ای در معرض دید همگان قرار می دهد.

در زمان تولید و ساخت عینک دودی باید برخی الزامات استاندارد نظیر پلاریزه بودن و... در نظر گرفته شود. عدسی این نوع عینک ها باید به صورت استاندارد و معمولی باشد و چنانچه چشم فرد از پشت عینک دیده نشود مناسب نیستند و منجر به کاهش دید فرد خواهد شد.

عینک دودی و نکات مربوط به آن: و انواع مدل های عینک آفتابی

فواید و کاربرد عینک دودی:

علی الرغم مطالب فوق، عینک دودی نقش فوق العاده ای در حفظ سلامت چشم دارد و افراد ترجیح می دهند در فصل تابستان از عینک استفاده کنند. به عبارتی، عینک آفتابی دارای فواید بیشماری است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        جلوگیری از خشکی چشم

·        مناسب برای فصول و محیط های مختلف

·        جلوگیری از کشیدگی و کوچک شدن چشم ها

·        پیشگیری از آفتاب سوختگی چشم ها

·        جلوگیری از بروز آب مروارید و ناخنک چشم

·        پیشگیری از پیری و چروک زودهنگام پوست اطراف چشم

·        جلوگیری از تخریب ماکولا

·        زیبایی ظاهری و خوش استایل شدن

عینک دودی و نکات مربوط به آن: و انواع مدل های عینک آفتابی

عینک دودی

نکات مهم پیرامون عینک آفتابی:

همانطور که میدانید عینک آفتابی در صورتی می تواند و کارآمد باشد که اصل و با کیفیت باشد و از چشم ها را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت نماید. امروزه به علت تولید بیش از حد این محصولات، تشخیص عینک اصل و تقلبی از یکدیگر دشوار شده لذا توصیه می شود برای خرید عینک به مراکز و مکان های معتبر مراجعه شود.

استفاده از عینک دودی در صبح و عصر امری ضروری است چرا که خورشید در این زمان اشعه بیشتری دارد. در نظر داشته باشید عینک تمامی فضای اطراف چشم را پوشش دهد به همین سبب باید از عینک های پهن و مناسب استفاده شود.

به طور کلی، در زمان انتخاب و خرید عینک دودی باید به برخی نکات توجه کرد که مهمترین آنها عبارتند از:

·        قدرت محافظت از چشم

·        کیفیت و ساخت آن

·        رنگ

·        شکل ظاهری

·        فریم عینک

·        قیمت مناسب

نکته قابل توجه این است که کیفیت و کارایی انواع مختلف عینک دودی با یکدیگر یکسان نیست لذا باید در زمان خرید به برخی فاکتورها که متضمن کیفیت این محصولات است توجه اساسی شود.

در نهایت...

امروزه با توسعه و پیشرفت فناوری، تولیدکنندگان موفق به ساخت عدسی و شیشه های سبک در عین حال محکم و با کیفیت برای عینک آفتابی شده که در برابر ضربه و خش دارای مقاومت فوق العاده ای می باشند. چنانچه افراد مایل به خرید عینک دودی مورد نظر خود هستند باید در ابتدا به کیفیت این محصولات توجه نمایند.

خرید عینک های دودی به دو روش حضوری و آنلاین امکان پذیر است. یکی از معتبرترین سایت هایی که افراد می توانند با مراجعه به آن، عینک افتابی مورد نظر خود را در مدل و رنگ های مناسب تهیه کنند سایت همه چی اینجاست می باشد. افراد می توانند با مناسب ترین قیمت با کیفیت ترین عینک را تهیه و خریداری کنند.

 

 [a۱]

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید