طبق اعلام وزارت دفاع تایوان، روز یکشنبه ۲۷ جنگنده و هواپیمای چینی دیگر وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره خودگردان شدند.

جنگنده‌های چین بار دیگر وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: تازه‌ترین نفوذ نظامی گسترده چین به این منطقه در سال جاری میلادی، در شرایطی انجام شد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در دیدار با ژنرال‌ها درباره تقویت بیشتر نیروهای مسلح این کشور صحبت کرد.  

براساس گزارش آکسیوس، تخاصم روزافزون دولت چین در قبال تایوان در حال افزایش نگرانی‌ها درباره وقوع یک جنگ در این منطقه است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، هواپیماهای جنگی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا به جنگنده‌های چینی هشدار بدهند که خارج شوند و در کنار آن سامانه‌های موشکی برای نظارت بر این جنگنده‌ها فعال شدند.

براساس اعلام این وزارتخانه، نفوذ روز یکشنبه از جمله شامل ۱۸ جنگنده و پنج بمب‌افکن اچ-۶ و همچنین یک هواپیمای سوخت‌رسان هوایی وای-۲۰ بود. این هواپیماها در نزدیکی بخش جنوبی جزیره تایوان پرواز می‌کردند.

طی سال گذشته، تکرار نفوذهای چین افزایش یافته است و حدود ۱۵۰ هواپیما در بازه زمانی چهار روزه به پرواز درآمدند.

براساس گزارش شینهوا، رئیس جمهوری چین در دیدار با ژنرال‌های ارتش کشورش گفت، استعداد برای دستیابی به پیروزی در رقابت‌های نظامی و به دست آوردن دست بالا در جنگ‌های آینده ضروری است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید