گفته می‌شود نزدیک به ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به ویروس دنگی هیچ‌گونه نشانه‌ای نداشته یا نشانه‌های بسیار خفیفی مانند تب ملایم دارند و تنها وضعیت پنج درصد از بیماران وخیم می‌شود.

پشه آئدس در بندرعباس باعث بیماری دنگی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، حمید سوری گفت: حشره آئدس ربطی به بیماری کرونا ندارد و تنها راه انتقال بیماری ها از طریق نیش حشره است.

گفته می‌شود متاسفانه در روزهای اخیر ‌پشه‌ آئدس در محلات شهر بندرعباس مشاهده و توسط حشره شناسان صید شده است. آنظور که مشخص است این پشه خطرناک بوده و مردم باید مراقب آن باشند.

با یک سرچ ساده می‌توان فهمید این حشره چیست و چه کاری با انسان دارد؟  گفته می‌شود پشه آئدس باعث بیماری دنگی (یک بیماری ویروسی) در انسان می‌شود. این بیماری عفونتی است که توسط ویروس دنگی ایجاد و پشه‌ها عوامل منتقل‌کننده یا پخش‌کننده این ویروس هستند. تب دنگی به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می‌شود چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند استخوان‌هایش در حال شکستن است.

گفته می‌شود نزدیک به ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به ویروس دنگی هیچ‌گونه نشانه‌ای نداشته یا نشانه‌های بسیار خفیفی مانند تب ملایم دارند و تنها وضعیت پنج درصد از بیماران وخیم می‌شود. برای تعداد بسیار کمی از این افراد بیماری کشنده خواهد بود. در این میان معمولاً نشانه‌ها در کودکان مبتلا به ویروس دنگی، مشابه سرماخوردگی معمولی یا گاستروآنتریت (آنفلوآنزای معده، برای مثال استفراغ و اسهال) است. با این حال احتمال پدید آمدن مشکلات حاد برای کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است.

البته با همه این تفاسیر جای نگرانی نیست و  به نظر می‌رسد سم پاشی خانه به خانه در شهر بندرعباس انجام می‌شود و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هزمزگان هشدار داده که مردم این شهر با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای حفظ سلامتی خود داشته باشند. این اتفاق باعث شده علاوه بر هرمزگانی‌ها، هموطنان در شهرهای دیگر هم نگران این حشره هستند و می‌ترسند این حشره این آن ها هم خطرناک باشد

حمید سوری، اپیدمولوژیست گفت: پیدایش این حشره یک پدیده  جدید و غیر قابل پیش بینی نبوده است.

وی با بیان اینکه مهم این است که بتوانیم هر چه سریع‌تر این حشره را در منطقه کنترل و از نشر آن جلوگیری کنیم، افزود: این حشره بیشتر در انتقال بیماری‌هایی مثل سالک و... نقش دارد.

سوری تصریح کرد: این حشره ربطی به بیماری کرونا ندارد و تنها راه انتقال بیماری‌ها از طریق نیش حشره است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رومینا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    خیلی خوب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید