کشاورزان مناطق بالادست سطح کشت خود را به حدود ۵۰ تا ۵۶ درصد کاهش دهند تا کشاورزان در مناطق پایین دست بتوانند برای آبیاری زمین های خود استفاده کنند.

ورودی آب به سدهای خوزستان ۸۳ درصد کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۸۳ درصد میزان ورودی آب به مخازن سدهای خوزستان کاهش یافته است.

فرهاد ایزدجو در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان ورودی آب به سدهای خوزستان به طور متوسط نسبت به دراز مدت ۵۳ درصد کاهش که این میزان  کاهش در  سد کرخه نسبت به ۶۰ سال گذشته ۸۱ درصد است.

وی افزود: میزان ورودی به مخازن سدهای استان ۵۵۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مشابه پارسال که بیش از سه میلیارد متر مکعب بوده است کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ضرورت رعایت الگوی میزان مصرف آب کشاورزی 

وی  ادامه داد: با همکاری صنوف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی  و مدیریت استانداری خوزستان در سطح  ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کشت انجام می شود که معادل ۵۶ درصد کشت در شرایط نرمال خواهد بود.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: آب برای تمامی شبکه‌های آبیاری  فراهم و میزان مصرف نیز تعیین شده است، ولی به علت استفاده بیش از حد مجاز در مناطق بالادست برای  آبیاری اراضی در مناطق پایین دست با مشکلاتی مواجه می شود.

ایزدجو گفت:  از تمامی کشاورزان عزیز در مناطق بالادست درخواست می شود سطح کشت خود را به حدود ۵۰ تا ۵۶ درصد کاهش دهند تا کشاورزان در مناطق پایین دست بتوانند برای آبیاری زمین های خود استفاده کنند.

پیشرفت ۳۲ درصدی طرح میان مدت آبرسانی غدیر

وی افزود: وضعیت آب شرب استان  بسیار مناسب و از نظز کمی و کیفی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: طرح میان مدت آبرسانی  غدیر و اتصال به مخازن رودخانه دز و   انتقال ۱۰ متر مکعب بر ثانیه با پیشرفت ۳۲ درصدی در حال اجرا می‌باشد که امیدواریم تا پایان امسال و قبل از فصل تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

ایزدجو بیان کرد: وضعیت آب در جنوب استان و آبادان و خرمشهر مناسب و از نظر کمی و کیفی مشکلی وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید