مهره‌هایی ۱۵۰ هزار ساله، قدیمی‌ترین جواهرات جهان هستند، باستان شناسان در حال حفاری در غار بیزمون در جنوب غربی مراکش، قدیمی‌ترین مجموعه جواهراتی را یافتند که بشر تا کنون شناخته است.

کشف قدیمی‌ترین جواهرات جهان در قاهره / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از نیویورک پست، باستان شناسان در حفاری‌های خود،   ۳۳ مهره صدفی را کشف کردند که بین ۱۴۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ سال قدمت دارند.

در حالی که این مهره‌ها بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به دست آمده‌اند، تیمی از باستان‌شناسان سخت در تلاش بوده‌اند تا از طریق تجزیه و تحلیل علمی گسترده، تاریخ دقیقی را به دست آورند که پوسته‌ها به شکل حبه‌هایی در آمده‌اند.

یک دانشجوی فارغ التحصیل از مؤسسه ملی علوم و  باستان شناسی، ال مهدی صحاصه، در راس این مطالعه قرار دارد. تیم او از تاریخ‌گذاری اورانیوم استفاده کرد تا به این نتیجه برسد که مهره‌ها از کجا و چه زمانی هستند.

استیون ال. کوهن، استاد مردم شناسی در کالج علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه آریزونا، مسئول تیم دیرینه شناسان بود و موافق بود که جواهرات یافت شده فقط برای تزیین نبوده، بلکه دارای معنی نیز هستند.

کوهن در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "آن‌ها احتمالاً بخشی از روشی بودند که مردم هویت خود را با لباس هایشان بیان می‌کردند. آن‌ها نوک کوه یخ برای این نوع صفت انسانی هستند. آن‌ها نشان می‌دهند که حتی صدها هزار سال پیش نیز وجود داشته است و انسان‌ها علاقه‌مند به برقراری ارتباط با گروه‌های بزرگ‌تر از دوستان و خانواده نزدیک خود بوده‌اند. "

کشف قدیمی‌ترین جواهرات جهان در قاهره+تصاویر


مهره‌ها از صدف حلزون دریایی ساخته شده اند و طول آن حدود نیم اینچ است. سوراخ‌هایی در مرکز هر گوی کشف شد که نشان می‌دهد می‌توان آن‌ها را به ریسمان یا از لباس آویزان کرد.
ما نمی‌دانیم منظور آن‌ها چیست، اما آن‌ها به وضوح اشیاء نمادینی هستند که به گونه‌ای مستقر شده اند که دیگران بتوانند آن‌ها را ببینند. "

احتمالاً می‌توان یک روش ارتباطی در شمال آفریقا ایجاد کرد تا به قبایل کمک کند از منابع محدود در زمانی که آب و هوا سرد و خشک بود محافظت کنند. به گفته کوهن، این مهره‌ها همچنین می‌توانست به عشایر و دیگر مردم بومی منطقه کمک کند تا قومیت خود را بیان کنند.

او افزود: "این یک چیز است که بدانیم مردم قادر به ساختن آن‌ها هستند. "، اما پس از آن این سوال پیش می‌آید: "خوب، چه چیزی آن‌ها را تشویق به انجام این کار کرد؟ "

کشف قدیمی‌ترین جواهرات جهان در قاهره / تصاویر

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید