انتخاب یک عطر منحصر به فرد با رایحه‌ای که نشان دهنده شخصیت و موقعیت اجتماعی است، برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. 

راهنمای خرید عطر و ادکلن  مردانه و زنانه

بو یکی از قوی‌ترین محرک‌های حافظه است. عصب بویایی در مغز نزدیک بخش مرتبط با حافظه عاطفی قرار گرفته و استشمام عطر خاطرات قدیمی را یادآوری می‌کند. مانند آرایش و نوع لباس، رایحه عطر نیز منعکس‌کننده بخشی از شخصیت افراد است. انتخاب و خرید عطر و ادکلن مناسب برای موقعیت‌های اجتماعی مختلف بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود فرد جذاب‌تر به نظر برسد و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. برخی از افراد سال‌ها از یک نوع عطر استفاده می‌کنند و رایحه آن تبدیل به امضای آنها می‌شود. 

در بدن افراد به صورت طبیعی فرمون‌هایی وجود دارد که باعث می‌شوند رایحه‌ها به شکل متفاوتی روی پوست پخش شوند. بنابراین عطری که برای یک نفر مناسب است ممکن است برای  دیگری چندان مناسب نباشد. 
عطرهای زیادی با رایحه‌های مختلف در بازار وجود دارد و برای بسیاری از افراد انتخاب و خرید عطر و ادکلن با رایحه‌ای که از همه نظر برای آنها مناسب باشد کمی دشوار به نظر می‌رسد. 
برای انتخاب و خرید عطر و ادکلن با رایحه مناسب باید به نکات مهمی از جمله شخصیت فرد، رایحه‌های مورد علاقه او و موقعیتی که قرار است از عطر استفاده شود، توجه نمود. در این مقاله نکات مهم خرید عطر و ادکلن و راهنمای خرید عطر مردانه و زنانه را بررسی می‌نماییم.

راهنمای خرید عطر

نکات مهم خرید عطر و ادکلن

برای خرید عطر و ادکلن باید به نکات مهمی از جمله انواع نت عطر، شخصیت فرد و رایحه مورد علاقه او، موقعیت و فصل استفاده از عطر و غلظت عطر توجه نمود.
اهمیت شناخت انواع نت‌های عطر
هر عطر یا ادکلن از رایحه یا "نت"‌های مختلفی تشکیل شده است. نت‌ها یا رایحه‌های عطر به سه دسته نت‌های اولیه، نت‌های میانی و نت‌های اصلی یا پایانی تقسیم می‌شوند. 

رایحه یا نت اولیه

اولین و سبک‌ترین رایحه عطر است که بلافاصله پس از استفاده از آن به مشام می‌رسد. نت اولیه ماندگاری نسبتا کوتاهی دارد و معمولا بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از بین می‌رود. نت‌های اولیه بیشتر از رایحه گل‌هایی مانند گل مریم، رایحه مرکبات مانند ترنج، پرتقال و لیمو و رایحه ادویه‌هایی مثل دارچین انتخاب می‌شوند. بسیاری از افراد در هنگام انتخاب و خرید عطر و ادکلن دچار اشتباه می‌شوند و عطر را از روی رایحه اولیه آن که ماندگاری کوتاهی دارد انتخاب می‌نمایند. 

رایحه یا نت میانی

رایحه یا نت میانی بعد از رایحه اولیه به مشام می‌رسد و ماندگاری آن از رایحه اولیه بیشتر است. رایحه میانی معمولا از رایحه گلی‌هایی مانند یاس، رایحه‌های سبز مانند انواع علف‌های خوشبو، رایحه‌های ادویه‌ای مانند دارچین و میخک و رایحه‌های میوه‌ای مانند هلو، توت و گلابی انتخاب می‌شود. 

رایحه یا نت پایانی

این رایحه آخرین و ماندگارترین رایحه عطر است و بیشتر در خاطر افراد می‌ماند. پس از اسپری عطر حدود سی دقیقه طول می‌کشد تا این رایحه به مشام برسد. رایحه پایانی اغلب از رایحه‌های سنگین تری مانند رایحه چوب صندل، مشک، خزه، دود، چرم و ادویه‌هایی مانند وانیل انتخاب می‌شود.

شناسایی رایحه مورد علاقه مهمترین مرحله خرید عطر و ادکلن

برای تولید و ساخت عطر رایحه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساده‌تر شدن انتخاب و خرید عطر و ادکلن باید ابتدا رایحه‌های مورد علاقه و رایحه‌هایی که بیشتر با آنها ارتباط برقرار می‌شود را شناسایی نمود. مهمترین رایحه‌هایی که برای تولید عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل موارد زیر است:  
رایحه گل محبوب‌ترین رایحه عطر است که بوی یک یا چند گل خاص مانند مریم، یاس، رز، گاردنیا و شمعدانی را تداعی می‌کند. رایحه گل بیشتر برای تولید عطرهای رمانتیک زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار پرطرفدار است. 
رایحه شرقی بیشتر بوی مشک را تداعی می‌کند و ممکن است رگه‌هایی از وانیل، دارچین و میخک نیز داشته باشد. رایحه شرقی بیشتر برای تولید عطرهای گرم و احساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
رایحه چایپر از روی عطر Coty Chypre که در سال ۱۹۱۷ تولید شده، نام گذاری شده است. در زبان فرانسوی چایپر به معنی کشور قبرس است. این رایحه از ترکیب ترنج، خزه بلوط و لابدانوم ( ماده‌ای که از گل لادن به دست می‌آید و تلخ است) ساخته می‌شود و استفاده از آن نشان دهنده تجمل و پیچیدگی است.
رایحه‌های سبز از انواع علف‌های خوشبو و برگ‌ گیاهان تولید می‌شوند و استفاده از آنها حس تازگی و حس گل‌های تازه چیده شده را تداعی می‌کند. 
رایحه فوگر (به فرانسوی به معنی سرخس) شامل نت‌های اسطوخودوس، شمعدانی، خزه و چوب است. این رایحه‌ها بیشتر  برای تولید عطرهای مردانه استفاده می‌شوند.
رایحه‌های اقیانوسی همانطور که از نام آنها پیداست با دریا مرتبط هستند و معمولا با ادویه‌ها  و مرکبات ترکیب می‌شوند. 
رایحه چوب از انواع مختلف چوب مانند کاج، سدر و صندل تشکیل شده است. 
رایحه‌های میوه‌ای از انواع مختلف میوه‌ها مانند انواع مرکبات، سیب، توت، هلو و گلابی تشکیل شده است.
 

انتخاب عطر مردانه

اهمیت شناخت غلظت‌های مختلف عطر برای خرید عطر و ادکلن

عطر یک اصطلاح عمومی است و با غلظت‌های متفاوتی تولید می‌شود. هرچه غلظت عطر بالاتر باشد بوی قوی‌تری دارد، ماندگاری آن بیشتر است و قیمت بالاتری دارد. عطرها به ترتیب غلظت به ۵ دسته اصلی پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش تقسیم بندی می‌شوند. 
پرفیوم بالاترین غلظت عطر است و قیمت بالایی دارد. بوی آن فقط با یک بار استفاده در تمام طول روز باقی می‌ماند. ادوپرفیوم غلظت کمتری دارد و ماندگاری آن حدود ۶ است. ادوتویلت نسبت به دو دسته قبلی مقرون به صرفه‌تر است و به راحتی در فروشگاه‌های خرده فروشی پیدا می‌شود. ادکلن و او فرش نیز کمترین غلظت عطر را دارند. ماندگاری آنها یک تا دو ساعت است و در طول روز باید چندین مرتبه از آنها استفاده نمود. 

انتخاب عطر با توجه به شخصیت و موقعیت استفاده عطر 

افراد مختلف دارای شخصیت‌ متفاوتی هستند و بهتر است انتخاب عطر مناسب با شخصیت باشد. به عنوان مثال عطرهای شیرین که دارای رایحه مرکبات، گل‌ها و وانیل هستند برای افراد خونگرم، شوخ و پر انرژی مناسب هستند. 
رایحه‌های خنک مانند لیمو، نعنا، سیب سبز و سدر برای افرادی که دارای شخصیت جاه طلب هستند و تمایل به مدیریت و ساماندهی کارها دارند بسیارمناسب است. 
موقعیتی که عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در انتخاب آن بسیار موثر است. به عنوان مثال انتخاب عطرهای تند و گرم برای محیط کار اصلا مناسب نیست. عطرهای سرد و خنک انتخاب مناسبی برای استفاده در باشگاه‌های ورزشی هستند و عطرهای دارای رایحه قوی مانند رایحه چوب و برگ‌های شرقی برای قرارهای عاشقانه مناسبند. 

انتخاب عطر با توجه به فصل‌های مختلف سال

در ماه‌های گرم سال پوست آب بیشتری دارد و عطرها ماندگاری بیشتری دارند. رایحه‌های سبک‌تر مانند رایحه‌های سبز،  مرکبات و گل برای تابستان و رایحه‌های سنگین‌تر مانند رایحه چوبی و شرقی برای زمستان انتخاب مناسب تری محسوب می‌شوند. 

اهمیت امتحان عطر قبل از خرید 

عطرها روی پوست افراد مختلف بوی متفاوتی ایجاد می‌کنند. قبل از خرید عطر و ادکلن حتما باید آن را روی مچ دست امتحان نمود. پس از امتحان کردن چند عطر مختلف، حس بویایی گیج می‌شود و رایحه عطرها را با هم مخلوط می‌کند. بعد از امتحان کردن هر عطر بهتر است دانه‌های قهوه را که روی پیشخوان بیشتر فروشگاه‌های عطر قرار دارد، بو کرد. این کار باعث می‌شود رایحه عطر قبلی از بینی پاک شود و بتوان عطر جدیدی را امتحان نمود. 
قبل از انتخاب و خرید عطر و ادکلن نباید از ژل، لوسیون، صابون‌های معطر و عطر استفاده نمود. این کار نیز باعث مخلوط شدن رایحه‌های مختلف و حواس پرتی می‌شود و نمی توان عطر مناسبی انتخاب نمود. 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه

خرید عطر و ادکلن متناسب با روحیه و علایق فرد در جذابیت، استایل و شخصیت آقایان بسیار موثر است. مهمترین موردی که در انتخاب عطر و ادکلن مردانه باید مورد توجه قرار بگیرد شخصیت‌ فرد است. 
به عنوان مثال استفاده از عطرهای گل و میوه‌ای برای مردانی که شخصیت جدی دارند مناسب نیست. این افراد بهتر است از عطرهایی با رایحه مشک مانند ادو پرفیوم مردانه کرید مدل Aventus استفاده کنند. 
استفاده از عطرهای سبز مانند Calvin Klein Truth EDT که در ترکیب آنها از عصاره‌ گیاهان سبز یا مرکبات استفاده شده برای مردان پر جنب و جوش و ورزشکار بسیار مناسب است. عطرهای گل و میوه‌ای مانند Giorgio Armani Acqua di Gio نیز برای مردان جذاب و عاشق پیشه مناسبند. 
عطرهایی با رایحه چرم که رایحه‌ توتون و عسل نیز دارند برای مردان جدی و سرسخت مانند مدیران شرکت‌های بزرگ انتخاب مناسبی هستند. 
عطرهای سبک و خنک بهترین انتخاب برای شهرهای دارای آب هوای گرم و مرطوب هستند. عطرهای گرم و شیرین با رایحه وانیل و هل نیز برای زمستان مناسبند. 

انتخاب و خرید عطر زنانه

راهنمای خرید عطر و ادکلن زنانه

انتخاب یک عطر منحصر به فرد با رایحه‌ای که نشان دهنده شخصیت و موقعیت اجتماعی است، برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. عطرهای زنانه رایحه‌های متنوعی دارد و پیدا کردن رایحه مورد علاقه اولین مرحله انتخاب و خرید عطر و ادکلن زنانه است. رایحه گل، مرکبات، میوه، مشک، ادویه و چوب متداول‌ترین رایحه عطرهای زنانه است.
شخصیت و موقعیت اجتماعی فرد نیز در انتخاب عطر بسیار موثر است. زنان دارای شخصیت خونگرم و پرانرژی بهتر است از عطرهایی که دارای رایحه شیرین هستند استفاده نمایند. به عنوان مثال عطر کوکو شنل که ترکیبی از رایحه‌های وانیل، پرتقال و گریپ فروت است برای این افراد بسیار مناسب است. 
عطرهای دارای رایحه خنک مانند عطر Omnia Crystalline EDT برند بولگاری برای زنانی که شخصیت مدیر دارند بسیار مناسب است. 
خانم‌هایی که شخصیت قوی و با ثباتی دارند بهتر است از عطرهای تلخ مانند کام دی کارگونس مدل Wonderoud EDP استفاده نمایند. 
عطرهای کلوین کلاین مدل Deep Euphoria و لانکوم مدل La vie Est Belle برای خانم‌هایی که به عطرهای ملایم علاقه دارند بسیار مناسب است. 
عطرهای تند مانند پاکو رابان مدل Olympea و ورساچه مدل Crystal Noir نیز انتخاب بسیار مناسبی برای خانم‌های با شخصیت باهوش و زیرک محسوب می‌شوند. 
توجه به فصلی از سال که عطر قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و غلظت آن نیز برای انتخاب و خرید عطر زنانه مناسب بسیار اهمیت دارد. 

برای خرید انواع عطر و ادکلن و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت خرید عطر و ادکلن (https://mandaliouf.com) مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید