در تمیزترین روستای ایران، جن ها سکونت دارند! روستای برکه خلف در قشم از جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ی قشم است که آن را با نام دره‌ی ستارگان می‌شناسند که مردم بومی قشم این منطقه را پر رمز و راز میدانند و معتقدند جن‌ها در این دره سکونت دارند که البته افسانه ای است بدون مستندات!

​​​​​​​جزیره‌ی قشم

خلیج‌ فارس، ۴۰ جزیره‌ی ایرانی دارد که بزرگ‌ترین جزیره‌ی آن، قشم است . بیشتر طول سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است بطوریکه تابش عمودی خورشید، شما را حسابی برنزه می‌کند. بهترین فصل برای مسافرت به قشم پاییز و زمستان است. البته در فصل گرما، تور لحظه آخری قشم راز آسمان پایتخت، ارزان‌تر است.

تعطیلات عید هم که بازار خرید و سفر حسابی داغ است پس پیشنهاد راز آسمان پایتخت به شما سفر به قشم است. برای کاهش هزینه‌ها باید به دنبال تور لحظه آخری باشید پس چمدانتان را ببندید و سایت راز آسمان پایتخت را چک کنید تا یک تور بی‌نظیر لحظه آخری قشم را از دست ندهید.

چطور با راز آسمان پایتخت به قشم برویم

سفر به قشم به دو صورت هوایی و زمینی (با قطار) امکان پذیر است که می‌توانید بنا بر بودجه و سلیقه‌ی خود از راز آسمان پایتخت رزرو کنید. گرچه با اتوبوس و ماشین شخصی سفر به قشم امکان‌پذیر است اما سفر خیلی طولانی و خسته کننده میشود.

برای سفر زمینی قشم با قطار کافی است یک سایت اینترنتی و معتبر مثل راز آسمان پایتخت را انتخاب کنید، به قسمت تور داخلی بروید و قشم را پیدا کنید تا فهرستی از تور لحظه آخری قشم یا تور معمولی در اختیار شما بگذارد. البته باید بدانید که سفر با قطار فقط تا بندرعباس امکان پذیر است و فاصله بندر عباس تا قشم را باید با کشتی طی ‌کنید.

بعد از پیاده شدن از قطار در بندرعباس به اسکله شهید حقانی می‌روید. قایق های تندرو، مسافران قشم را از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب جابجا می‌کنند. البته پیش از آن باید مطمئن شوید دریا طوفانی نباشد.

اما راحت ترین انتخاب سفر هوایی است در سفر هوایی مسیر کمتری را طی می‌کنید زیرا قشم یک فرودگاه بین‌المللی در روستای دیرستان دارد.

چرا باید به قشم برویم

پاراسل بر فراز خلیج‌ فارس، از مهیج‌ترین تفریحات قشم است که سطح آدرنالین شما را بالا می برد! اگر به دنبال هیجان هستید، پاراسل قشم را فراموش نکنید. پاراسل را می‌توانید یک نفره و یا حتی ۳ نفره امتحان کنید. پاراسل، چتری است که به یک قایق موتوری متصل است و شما را حدودا ۱۰ دقیقه تا ارتفاع ۳۰۰ متر بالا می‌کشد.

از فراز آسمان خلیج فارس تا عمق خلیج فارس! بله شما می‌توانید با غواصی در قشم، در اعماق خلیج فارس بین هزاران ماهی و مرجان شناور باشید و ماجراجویی کنید.

پاراسل
پاراسل

احتمالا تا همین‌جا هم هیجان زده شده‌اید، پس همین حالا تور لحظه آخری قشم را از راز آسمان پایتخت رزرو کنید و این هیجان فوق العاده را از دست ندهید.

اگر هنوز فکر می‌کنید پاراسل و غواصی هیجان کافی را ندارد، توجه شما را به فلای بورد جلب میکنیم. با فلای بورد

بین آب و هوا معلق خواهید بود! فلای بورد یک تفریح آبی به شمار می‌رود به این صورت که با پوشیدن یک جلیقه‌ی نجات سوار بر یک جت اسکی میشوید که آب را با فشار زیاد پمپ می‌کند. این تفریح تقریبا قیمت مناسبی دارد.

شما به قشم سفر میکنید یعنی قطب پیست سافاری ایران! رانندگی با سرعت زیاد میان شن‌های کویری قشم خاطره‌ای فراموش نشدنی به جا می‌گذارد.

تا قشم بریم و خرید نکنیم؟

قشم، منطقه آزاد است پس فرصت خرید کالاهای وارداتی با قیمت پایین‌تر را به هیچ عنوان از دست ندهید. اگر دنبال کالاهای شیک با قیمت ارزان می‌گردید پیشنهاد ما بازار دو دلفین درگهان است اما اگر میخواهید عمده خرید خرید کنید بهتر است به بازار مرجان قشم بروید. تنوع لباس در بازار پردیس قشم بسیار بالا است و سیتی سنتر ۱ و ۲ هم از بازار های لوکس و مدرن محسوب می‌شوند.

دره‌ی ستارگان قشم

در تمیزترین روستای ایران، جن ها سکونت دارند! روستای برکه خلف در قشم از جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ی قشم است که آن را با نام دره‌ی ستارگان می‌شناسند که مردم بومی قشم این منطقه را پر رمز و راز میدانند و معتقدند جن‌ها در این دره سکونت دارند که البته افسانه ای است بدون مستندات!

مردم بومی می‌گویند این منطقه ابتدا یک صخره‌ی بزرگ بوده است که با برخورد شهاب‌ سنگ به آن، به شکل کنونی درآمده است. انعکاس باد در بین صخره ها، صداهای عجیبی ایجاد می‌کند که برای گردشگران هیجان‌انگیز حتی گاهی ترسناک است.

دره‌ی ستارگان
دره‌ی ستارگان

غذای محلی قشم

حالا که با راز آسمان پایتخت راهی قشم شدید، از جذابیت خوردن غذای محلی قشم به راحتی عبور نکنید. غذاهای محلی شما را با طعم ها و مزه‌های جدید آشنا می‌کند و یک تجربه‌ی فوق العاده را به ارمغان می‌آورد.

در غذاهای محلی قشم، ماهی و محصولات دریایی، نقش اصلی را دارند همچنین تندی غذا، مزه‌ی غالب است. قلیه‌ماهی از معروف‌ترین غذاهای محلی قشم است.

جنگل حرا

تا به حال شده است ببینید یک جنگل زیر آب برود و دوباره بالا بیاید؟ پس هنوز به قشم نرفته‌اید و جنگل حرا را ندیده‌اید. درخت های این جنگل به آب شور مقاوم هستند و قامتی کوتاه دارند. بومی های قشم در زمان معینی از سال از جنگل حرا میگو صید می‌کنند.

در جنگل حرا می‌توانید حیواناتی مثل فلامینگو، پلیکان و ... را از نزدیک ببینید.

جنگل حرا
جنگل حرا

هنگام و هرمز

جزیره‌ی هنگام و هرمز در نزدیکی قشم قرار دارند پس لذت دیدن این دو جزیره را از دست ندهید. برای رفتن به این دو جزیره میتوانید از گشت ها استفاده کنید. در مسیر قشم به جزیره‌ی هنگام، این امکان وجود دارد که بتوانید دلفین‌ها را ببنید.

جزیره‌ی کوه‌ ها و خاک های رنگی را به نام هرمز می‌شناسیم. در هرمز می‌توانید از دره‌ی مجسمه‌ها، قلعه‌ی پرتغالی‌ها، معدن خاک سرخ، فرش خاکی قرمز دیدن کنید و لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید