ملکی با بیان اینکه آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب و با تجهیزات انفرادی و حفاظتی کامل وارد ساختمان شدند و همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های نجات مشغول جست‌وجو برای دست یابی به نفرات محبوس شده شدند تا آنها را هرچه سریع‌تر از وضعیت ناایمن خارج کنند.

جزییات آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در خیابان میرداماد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه آتش سوزی در ساختمان پنج طبقه مسکونی در خیابان میرداماد پایتخت و نجات ۱۲ نفر خبر داد.

سید جلال ملکی درباره حادثه پیش آمده اظهار کرد: ساعت ۴ و ۵۶ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان میرداماد، خیابان آناهیتای شرقی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلا فاصله سه ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه محل آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه تک واحدی بود و در هر طبقه یک واحد بیش از ۲۰۰ متر مسکونی وجود داشت که در طبقه چهارم آتش سوزی اتفاق افتاده بود و تقریبا بخش اعظم این منزل دچار آتش سوزی شده بود و شعله‌های زیادی در آن وجود داشت، ادامه داد: اطلاعات اولیه حاکی ازاین بود که در ساعات میانی شب تعدادی از افراد داخل  ساختمان و حتی نفرات داخل همان واحد محبوس و  گرفتار هستند.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب و با تجهیزات انفرادی و حفاظتی کامل وارد ساختمان شدند و همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های نجات مشغول جست‌وجو برای دست یابی به نفرات محبوس شده شدند تا آنها را هرچه سریع‌تر از وضعیت ناایمن خارج کنند، افزود: در حین عملیات یک آقا و خانم میان سال داخل  همان واحدی که آتش گرفته بود گرفتار شده بودند که به سرعت این نفرات را خارج می‌کنند و خانم دچار دودگرفتگی و کمی مصدومیت شده بود و آقا دچار کمی سوختگی شده بود که سریعا تحویل عوامل اورژانس می‌شوند و دو نفر دیگر هم حضور داشتند که ظاهرا اهل همان خانواده بودند وخوشبختانه وضعیت‌ آنها بهتر بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، افزود: کل ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود و خصوصا طبقه بالا دچار دود غلیظ‌تری بود که به خاطر حجم زیاد آتش و دود شده بود که در نهایت مجموعا ۱۲ نفر یعنی هفت نفر آقا و پنج نفر خانم به سلامت از طبقات به سلامت خارج شدند با این تفاوت که نفراتی که در طبقات سوم و پایین‌تری بودند چون پایین‌تر از سطح آتش سوزی بودند با کمک آتش نشانان با احتیاط و با سلامت از داخل ساختمان خارج شدند و نفراتی که در طبقات بالای آتش سوزی بودند و امکان عبور از طبقه آتش سوزی برای آنها میسر نبود با هدایت آتش نشانان به سطح پشت بام رفتند و در محل امنی رفتند تا  بعد از خاموش شدن آتش و تخلیه دود و ایمن سازی کامل این نفرات هم به سلامت  و با احتیاط کامل به محل امن و فضای باز منتقل شوند.

به گفته ملکی، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و آتش با تلاش آتش نشانان سریع  خاموش و از گسترش بیشتر و سرایت به طبقات بالایی جلوگیری شد و تنها دو  نفر دچار مصدومیت شدند که تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به مردم تاکید کرد: اگر در محل حوادث فرماندهان به شما نکاتی را می‌گویند این نکات حاصل سالها تجربه و طی کردن صدها  ساعت دوره‌های تخصصی و آموزشی است. مطمئن باشید اگر می‌گویند از  ساختمان خارج شوید و به سطح پشت بام روید و... همه ملاحظات و جوانب امر را در نظر گرفته و بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند. پس تقاضا می کنم همیشه در محل حوادث و آتش سوزی‌ها حرف فرماندهان و آتش نشانان را گوش دهید و مطمئن باشید بهترین راه برای شما همین است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید