محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد.

مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان اتفاق نظر دارد / دولت و مجلس مدافع معلمان هستند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: قرار بود امروز گزارش رتبه بندی فرهنگیان با اعتبار ۲۵ هزار میلیاردی که دولت وعده داده بود، در سامانه نمایندگان بارگذاری شود اما علی نیکزاد گفته که دولت می خواهد این لایحه را پس بگیرد.

وی بیان کرد: ما به یوسف نوری هم گفتیم که نباید در زمینه لایحه رتبه بندی معلمان امروز و فردا شود و فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند که این موضوع عملیاتی شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: از آنجایی که دولت در این باره لایحه ارائه داده است، کمیسیون آموزش مجلس نمی تواند برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی موضوعی را به تصویب برساند. مجلس درباره رتبه بندی معلمان اتفاق نظر دارد و در این باره نظر دولت را اخذ کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس گفت: اعتبار مورد برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان است و بنابراین کمیسیون آموزش نمی تواند مصوبه ای داشته باشد که بیشتر از این رقم برای دولت بار مالی داشته باشد. ما مکلف هستیم براساس اعتباری که دولت در نظر گرفته اقدام کنیم اما کمیسیون هنوز این کار را انجام نداده است.

قالیباف تاکید کرد: نظر دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و دولت هم این است که نباید بار مالی بیشتری نسبت به آنچه دولت درباره رتبه بندی معلمان اعلام کرده است، به دولت تحمیل شود.

وی تأکید کرد: معلمان بدانند که این قانون هر زمان که به تصویب برسد، از ۳۱ شهریور امسال شامل حال معلمان خواهد شد و برای نیمه دوم امسال هم اعتبار آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متأسفانه در فضای مجازی و رسانه ها، برخی افراد صحبت هایی درباره لایحه رتبه بندی معلمان مطرح می کنند اما معلمان نباید به این موضوع توجه کنند چرا که دولت و مجلس مدافع معلمان هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید