اگر کانال شما در زمینه ارائه محتوای آموزشی یا اخبار فعالیت می‌کند، می توانید از طریق فروش فایل دیگران با ارائه تبلیغات و گرفتن پورسانت کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید لینک فروش فایل را در کانال خود قرار دهید و به ازای هر کلیک یا هر فروش فایل، کسب درامد کنید.

فروش فایل در تلگرام | آموزش کسب درآمد از تلگرام با فروش فایل

هر زمان که به یک پیام‌رسان اینترنتی در ایران فکر می‌کنید، به نظر می‌رسد که یک پیام‌رسان خاص به نام واتس‌اپ ترجیح داده می‌شود. بدون شک سرعت، رمزگذاری انتها به انتها، به اشتراک‌گذاری فایل و چت‌های گروهی چیزی است که واتس‌اپ را برجسته می‌کند، اما یک برنامه به نام تلگرام وجود دارد که از همان ابتدا این ویژگی‌ها را پیاده‌سازی کرده و حتی در حال حاضر این قابلیت‌ها را بسیار بهتر انجام می‌دهد و با وجود فیلتر بودن در ایران محبوبیت زیادی بین کسب و کار و بازاریابی آنلاین را دارد و در این راه بدون رقیب به نظر می‌رسد.

ارتباطات باید ایمن و خصوصی باشد و تلگرام امن‌ترین کانال را برای ارتباطات روزانه شما دارد. تلگرام درست مانند واتس‌اپ یا فیس‌بوک مسنجر یک پیام‌رسان اینترنتی است اما دارای USP «Unique Selling Proposition» یا « مزیت فروش منحصر به فرد» کاملاً متفاوت است - قدرت بیشتری برای کاربران.

تلگرام چه تفاوتی با دیگر پیام رسان ها دارد؟

تلگرام بر اساس اصل «Cloud Storage» یا فضای ذخیره‌سازی ابری کار می‌کند. فضای ذخیره‌سازی ابری، پویا است، به این معنی که پس از ذخیره داده‌های شما، می‌توانید از هر تعداد دستگاه در هر نقطه از زمان به آن دسترسی داشته باشید، بدون نیاز به گرفتن بکاپ.

شما می‌توانید جلسات خود را پیگیری کرده و فایل‌های خود را در هر نقطه از زمان دانلود کنید، بنابراین ذخیره‌سازی ابری، داده‌ها را برای کاربر در دسترس قرار می‌دهد.

  • امکان ارسال فایل با سایز و کیفیت اصلی

تلگرام این امکان را به کاربر می‌دهد که داده‌های خود را به‌صورت غیرفشرده و یا اصطلاحاً فایل ارسال کند.

تصاویری که اغلب توسط سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فشرده می‌شوند و هنگام فشرده‌سازی جزئیات خود را از دست می‌دهند، در تلگرام می‌توانید با استفاده از این ویژگی و ارسال داده‌های خود به صورت فایل بدون هیچ‌گونه تغییری و با سایز و کیفیت اصلی ارسال کنید.

  • امکان ارسال فایل با حجم بالا و پسوند های متنوع

در تلگرام حداکثر حجم داده‌ای که می‌توانید انتقال دهید ۱.۵ گیگابایت است. ویژگی انتقال فایل‌هایی که دارای حجم بالا هستند، امکان اشتراک‌گذاری کلیپ‌های کوتاه مهم ضبط‌شده در قالب ۴k را از طریق تلگرام ممکن می‌سازد.

همچنین با توجه به فضای ذخیره‌سازی ابری کاربران می‌توانند ویدیوها را همزمان با بارگیری یا دانلود، پخش کنند که این قابلیت پیش‌نمایش ویدیو را آسان می‌کند و اگر کاربر محتوا را دوست نداشت می‌تواند ادامه دانلود را لغو کند و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کند.

تلگرام کاربران را  برای ارسال انواع خاصی از فایل‌ها محدود نمی‌کند و این قابلیت، این پلتفرم را به برنامه پیام‌رسانی مناسب برای ارسال فرمت‌های فایل نادر تبدیل می‌کند که پیش از استفاده از تلگرام مجبور بودید برای ارسال آن‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنید و برای یافتن راهی برای ارسال آن در اینترنت به تقلا بپردازید.

  • داشتن ربات‌، گروه‌ و کانال

این سه ویژگی نکات برجسته تمایز تلگرام با دیگر پیام‌رسان‌هاست.

ربات‌ها صرفاً حساب‌های تلگرامی هستند که به جای افراد واقعی توسط نرم‌افزار اداره می‌شوند و این ربات‌ها معمولاً دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند که می‌توان از آن‌ها برای آموزش، بازی، جستجو، پخش، انجام نظرسنجی، یادآوری و غیره استفاده کرد.

اگر دوست دارید ربات تلگرامی خود را آنگونه که دوست دارید طراحی کنید به راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت فرادرس، آموزش ساخت ربات‌های تلگرامی را توسط اساتید مجرب دریافت کنید و هم چنین با استفاده از آموزش‌های کاربردی دیگر موجود در این سایت مانند آموزش‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ، مدیریت تبلیغ و برند و ترفندهای تلگرام به تجارت خود از طریق تلگرام و دیگر شبکه‎های اجتماعی رونق ببخشید.

•  آموزش ساخت ربات تلگرام— کلیک کنید

گروه‌های تلگرام مکان‌هایی هستند که افراد را از لیست مخاطبین خود اضافه می‌کنید یا آن‌ها را از طریق یک لینک به آن‌ها ملحق می‌کنید. این نوع گروه‌ها حداکثر می‌توانند ۲۰۰ هزار عضو و ربات داشته باشند.

کانال‌ها اساساً گروه‌هایی هستند که فقط مدیر می‌تواند در آن‌ها پست بگذارد. از این کانال‌ها می‌توان برای پخش فیلم، عکس و متن استفاده کرد و می‌تواند هر تعداد دنبال کننده داشته باشد.

  • حریم خصوصی بالا

مکان سرورهای تلگرام فوق سری است و بنیان‌گذار تلگرام پروتکل داده سفارشی ابداع کرده است که اطلاعات کاربران را ایمن می‌کند. ترکیبی از رمزگذاری AES و RSA به همراه Diffie Hellman چت‌ها را ایمن می‌کند.

این امر باعث شده تا کاربران بتوانند از ربات‌ها برای انجام امور تجاری استفاده کنند و در کنار آن امنیت تلگرام به حدی محبوبیت پیدا کرده است که مردم تلگرام را بر سایر پیام‌رسان‌ها ترجیح دهند.

فروش فایل در تلگرام

  • مدل کسب‌وکار تلگرام

تلگرام تا مارس ۲۰۱۴، ۳۵ میلیون دانلود داشته است و ۱۵ میلیون کاربر هر ماه بیش از ۸ میلیارد پیام را مبادله می‌کردند و در سال ۲۰۲۱ تلگرام اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد.

 این اپلیکیشن مبتنی بر فضای ابری بیشتر به دلیل امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران را به خود جذب می‌کند. موضوع حفظ حریم خصوصی تأثیر زیادی بر محبوبیت تلگرام دارد. حتی پس از ممنوعیت واتساپ در برزیل در سال ۲۰۱۵، تلگرام حدود ۱.۵ میلیون دانلود را ثبت کرد.

در اخبار اخیر «Cambridge Analytica Breach» اعلام شد کاربران حریم خصوصی و امنیت را ترجیح می‌دهند.

تلگرام که توسط دو برادر روسی پاول دوروف و نیکولای دوروف تأسیس شده است بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار ارزش دارد و به گفته بنیانگذاران هرگز برای فروش قرار نخواهد گرفت. این حقایق شگفت‌انگیز است زیرا تلگرام حتی ۰ سنت برای تبلیغات هزینه کرده است و تعداد کاربران حال حاضر آن  به طور طبیعی و تنها بر اساس کیفیت تلگرام در حال رشد است. و این موضوعات تلگرام را به محیط امن برای بازاریابی و کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

تلگرام علاوه بر مؤلفه پیام‌رسانی، بعد شبکه اجتماعی نیز دارد. کانال‌های عمومی عظیم می‌توانند هر کدام میلیون‌ها مشترک داشته باشند و بیشتر شبیه فیدهای توییتر هستند. صاحبان چنین کانال‌هایی، تبلیغاتی را برای کسب درآمد نمایش می‌دهند و گاهی اوقات از پلتفرم‌های تبلیغاتی شخص ثالث استفاده می‌کنند. تبلیغاتی که ارسال می‌کنند مانند پیام‌های معمولی به نظر می‌رسند.

به دلیل ماهیت رایگان و پویا و ارائه ویژگی‌های جدید، مفید و منحصر به فرد ، تلگرام ممکن است به‌زودی به سریع‌ترین برنامه پیام‌رسان در حال رشد تبدیل شود و تعداد کاربران خود را افزایش دهد. ازآنجایی‌که برای بازاریابی هزینه نمی‌کند، کاربران از کیفیت محصول اطمینان دارند و هر آماری که از تلگرام به دست می‌آید کاملاً طبیعی است.

یکی از بزرگترین مزیت‌های تلگرام نسبت به اپلیکیشن های مشابه این است که عضویت در کانال‌ها و گروه‌ها آسان است. این کانال‌های تلگرامی به شما این امکان را می‌دهند که در مورد هر موضوعی که می‌خواهید/علاقه‌مند هستید با افراد صحبت کنید. این روزها اکثر ما از تلگرام استفاده می‌کنیم. محتوایی که از طریق این پلت فرم پیام‌رسانی ابری در دسترس قرار گرفته است بی‌پایان است. بسیاری از مردم از تلگرام برای دسترسی به محتوای غیرقانونی مانند فیلم‌ها، سریال‌های وب، برنامه‌های تلویزیونی و غیره استفاده می‌کنند. برخی از تلگرام برای کار تولید یا توسعه استفاده می‌کنند. صرف‌نظر از اینکه برای چه کاری از تلگرام استفاده می‌کنید، همه ما فایل‌ها را از تلگرام دانلود می‌کنیم و همچنین می‌خواهیم مستقیماً آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم؛ اما همه ما می‌دانیم که دانلود هر فایلی از تلگرام زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، به خصوص زمانی که حجم فایل بسیار بزرگ است (بیش از ۱۰۰ مگابایت)؛ بنابراین امکانی وجود دارد که شما می‌توانید فایل‌های تلگرام خود را از طریق مرورگر بسیار راحت‌تر و سریع‌تر دانلود کنید!

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

روش های فروش فایل در تلگرام

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم تلگرام قابلیت ارسال فایل متنی، صوتی و تصویری را دارد. فروش فایل در تلگرام در وهله اول می‌تواند به این معنی باشد که شما از طریق تلگرام فایل‌های خود را به فروش برسانید و سود کنید و در وهله دوم می‌توانید به عنوان ادمین کانال‌های با ممبر بالا به عنوان واسطه عمل کرده و فایل‌های دیگران را به فروش برسانید و پورسانتی را در قبال آن دریافت کنید.  ممکن است شما فایل آموزشی، طرح‌های گرافیکی، استیکر، فیلم و نرم افزارهایی را بخواهید در تلگرام به فروش برسانید برای این کار می‌توانید از ربات‌های تلگرام نیز استفاده کنید.

فروش فایل در تلگرام  با تبلیغ در سایت ها

اگر شما قصد دارید فایل‌های خود را از طریق تلگرام به فروش برسانید، می‌توانید برای فروش فایل، وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهایی را در نظر بگیرید که بتوانید در آن، محصولات دیجیتالی خود را در قالب فایل دیداری، شنیداری، خواندنی و غیره که قابل دانلود کردن باشد را به‌فروش برسانید. خریدار این نوع محصولات، می‌تواند با پرداخت مبلغی بلافاصله فایل را پس از پرداخت آنلاین دانلود کند و برای تبلیغ و فروش فایل از طریق تلگرام کافیست لینک محصولات خود را در کانال‌های پربازدید قرار دهید.

فروش فایل در تلگرام

فروش فایل از طریق ربات های تلگرام

برای فروش فایل در تلگرام ربات‌هایی وجود دارند که شما با استفاده از این ربات‌ها قادر خواهید بود که فایل‌های خود را به آن بدهید و با درج قیمت و توضیحاتی در مورد آن لینکی دریافت کنید و اگر این لینک را در گروها و کانال‌های مختلف ارسال کنید و اگر کسی خواهان خرید فایل شما بود با ضربه زدن بر روی لینک وارد مرورگر برای خرید فایل شما می‌شود و با پرداخت آنلاین فایل شما را خریداری می‌کند.

برخی ربات‌های تلگرامی برای فروش فایل نیز طراحی شده‌اند که کاربران را مستقیم به درگاه پرداخت وصل می‌کند که بعد از پرداخت، فایل قابل مشاهده و دانلود می‌باشد البته به دلیل فیلتر بودن تلگرام شاید راه اول راه بهتری باشد یعنی شما سایتی را به صورت واسطه قرار دهید چراکه برای خرید آنلاین باید فیلترشکن شما خاموش و برای استفاده از تلگرام باید فیلترشکن روشن باشد و شاید در این بین اختلالی در خرید و یا دریافت فایل به وجود آید.

فروش فایل در تلگرام از طریق کانال تلگرامی

کانال‌هایی نیز در تلگرام وجود دارند که این قبیل فایل‌ها را در کانال خود به فروش می‌رسانند و در واقع بازاریابی می‌کنند به خصوص خرید کتاب و فیلم از این کانال‌ها بسیار رایج است.

 اگر کانال شما در زمینه ارائه محتوای آموزشی یا اخبار فعالیت می‌کند، می توانید از طریق فروش فایل دیگران با ارائه تبلیغات و گرفتن پورسانت کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید لینک فروش فایل را در کانال خود قرار دهید و به ازای هر کلیک یا هر فروش فایل، کسب درامد کنید.

 شاید مقدار پورسانت برای هر فایل ناچیز به نظر برسد اما با فروش بیشتر و قرار دادن لینک‌های بیشتری این درامد قابل توجه خواهد شد. برخی در ایران ربات هایی طراحی کرده اند که شما می توانید به عنوان بازاریاب در آن ها برای فروش فایل ثبت نام کنید و به ازای هر فروش هزینه دریافت کنید .

فروش فایل در تلگرام  از طریق تبلیغ در اپلیکیشن ها

یک راه دیگر برای کسب درآمد از تلگرام ارجاع اپلیکیشن و کسب درآمد در کانال تلگرام است، اگر هیچ پیشنهاد تبلیغاتی پولی دریافت نکردید، می توانید از طریق این فرآیند نیز درآمد کسب کنید. ممکن است اپلیکیشن‌های بسیاری را دیده باشید که لینک پیشنهاد ارجاع و پرداخت هزینه را دارد. بنابراین اگر لینک برنامه را در کانال خود به اشتراک بگذارید و اگر مشترکین برنامه را نصب کنند، می توانید مقداری پول نقد اضافی نیز کسب کنید. به خصوص اگر هیچ حمایت مالی ندارید، این کار می تواند به شما کمک زیادی کند.

فروش فایل در تلگرام

فروش فایل در تلگرام از طریق تبلیغات پروکسی

یکی دیگر از راهکارها برای فروش فایل یا محصولات خود در تلگرام استفاده از تبلیغات پروکسی تلگرام است . همان طور که اطلاع دارید تلگرام در ایران فیلتر شده است و دو راه برای ورود به تلگرام وجود دارد استفاده از فیلترشکن و استفاده از پروکسی. اگر تا به حال از پروکسی استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد که بلافاصله بعد از اتصال تبلیغی در بالای صفحه پیام تلگرام شما ظاهر می شود این پیام همان تبلیغات پروکسی تلگرام است. پروکسی را درواقع خود شرکت تلگرام به عنوان راهکاری برای عبور از فیلترها برای دسترسی کاربران قرار داد.

اگر از پروکسی استفاده کرده باشید متوجه می شوید که بعد از مدت کوتاهی دیگر قابل استفاده نخواهد بود و توانایی اتصال از آن را ندارید و باید آدرس دیگری را جایگزین آن کنید که این مستلزم حجم بالای ساخت انواع پروکسی است. شرکت تلگرام نیز برای ترغیب و تشویق به ساخت پروکسی یک کانال اسپانسری برای آنان قرار داده است که بتوانند از این طریق کسب درامد کنند. این کانال به  کانال اسپانسری پروکسی معروف است که سازنده پروکسی می تواند با تبلیغ تجارت های مختلف یا فروش فایل بازدید زیادی دریافت کنند.

روش‌های ارائه شده در این مطلب فقط گذر کوتاهی از روش‌های موجود برای بازاریابی در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بود سایت فرادرس با ارائه آموزش‌هایی به شما کمک می‌کند که هرچه بهتر بتوانید بازاریابی را انجام دهید و از شبکه‌های اجتماعی به کسب درآمد بالایی برسید فقط کافیست به صورت آنلاین آموزش‌های کاربردی و منحصر به فرد را دریافت کنید و در عرصه کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی پیشتاز شوید.

•  آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید