مرتضی فنونی‌زاده گفت: از قول من بنویسید که اگر مهدی عبدی از اول جلوی استقلال بازی کند و فیکس باشد هت تریک می‌کند و پرسپولیس هم ۳ بر صفر برنده خواهد شد.

باید در پرسپولیس همیشه ۱۰۰ باشید / پرسپولیس این دربی را راحت‌تر از همیشه هم می‌برد

به گزارش سلام نو به نقل از خبر ورزشی، برخی از خوانندگان پرسپولیسی خبرورزشی پیام داده بودند که چرا مرتضی فنونی زاده فقط پس از باخت‌های این تیم مصاحبه می‌کند؟! این دسته از هواداران پرسپولیسی از ما و برخی رسانه‌ها نیز ایراد گرفته بودند که چرا شما بعد از ناکامی‌های این تیم سراغ مرتضی فنونی زاده می‌روید؟! به هر روی بد ندیدیم گفت و گو با مرتضی فنونی زاده را با همین پرسش آغاز کنیم و ...

آقا مرتضی برخی خوانندگان پرسپولیسی خبرورزشی پرسیده اند که چرا فنونی زاده پس از شکست‌های این تیم مصاحبه می‌کند؟

چرا مصاحبه می‌کنم؟!

اتفاقا به ما رسانه‌ها نیز انتقاد کرده اند که چرا بعد از باخت‌های پرسپولیس سراغ شما می‌رویم؟!

دلیل دارم؛ من آن قدر جسارت و شهامت دارم که واقعیت را بگویم. اگر تیم بد بازی کند نمی‌توانم الکی تعریف و تمجید کنم. ضمن آن که مردم در کوچه و خیابان یا وقتی برای خرید به مغازه ای می‌رویم این مسائل را به ما می‌گویند. آنها که به یحیی گل محمدی و بازیکنان دسترسی ندارند و به ما می‌گویند تا امثال من از طریق رسانه‌ها به گوش تیم برسانیم.

همین دوستان می‌پرسند چرا مرتضی فنونی زاده هنگام برد و موفقیت‌های پرسپولیس مصاحبه نمی‌کند؟

من زمان برد هم مصاحبه می‌کنم. بعد از بازی با الهلال تیم محبوب من دو نمایش بسیار ضعیف جلوی آلومینیوم اراک و نساجی مازندران داشت. اصلا دراین دو بازی در حد پرسپولیس نبودیم و من نمی‌توانستم بگویم تیم عالی بوده است.

پس از آن پرسپولیس تغییر سیستم داد و با سه دفاع جلوی گل گهر و مس رفسنجان بازی کرد و...

بله اما یحیی گل محمدی هوشمندی به خرج داد و دوباره به همان دفاع ۴ نفره برگشت. او یک مربی حرفه ای است که زمان بازی هم یک مدافع خوب و حرفه ای بود. من همین جا اعلام می‌کنم هیچ مشکلی با یحیی گل محمدی ندارم و فقط چیزی که می‌بینم و احساس می‌کنم باید بگویم را می‌گویم.

پس قبول می‌کنید که پرسپولیس در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان بازی قابل قبولی ارائه داد؟

صدردرصد همین طور است. من به عنوان کسی که سال‌ها در این تیم با افتخار توپ زدم خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم تیم محبوبم با این اقتدار بازی می‌کند. پرسپولیس همیشه باید این طور باشد. یک زمانی گل زدن به پرسپولیس پاداش داشت. وقتی بازی شروع می‌شد و می‌ریختم روی دفاع حریف و همه بازیکنان رقیب و نیمکت آنها هم عقب می‌رفت! جلوی نفت آبادان یک بازی بی نقص دیدیم درحالی که داوری در حد این دیدار نبود.

منظور شما همان شوت مهدی عبدی بود که گل شد و داور ندید؟

بله، تعجب می‌کنم وقتی می‌شنوم که در توجیه آن صحنه دوستان داور گفته بودند شوت مهدی عبدی محکم بوده و ندیده اند! آخر این هم حرف است؟ از این به بعد به عبدی و بقیه بچه‌ها بگوییم آرام شوت بزنند؟! من نمی‌دانم چرا کمک داور ویدئویی نمی‌آورند؟

ظاهرا نامه نگاری‌هایی هم به رئیس جمهور شده که آخرش هم معلوم نشد واقعی بوده یا نه؟!

آخر چه ربطی به رئیس جمهور دارد؟ مگر سیستم VAR چقدر قیمت دارد؟ رئیس جمهور آن قدر مشغله دارد که نمی‌تواند به این مسئله ورود کند و این وظیفه فدراسیون فوتبال است. با این حال برای من یک سئوال وجود دارد.

بفرمایید؟

به فرض که سیستم کمک داور ویدئویی هم خریداری شد. آن سه نفری که قرار است پشت صحنه بنشینند و به داور کمک کنند چگونه انتخاب می‌شوند؟ آیا قرار است سه کارشناس هم برای پاییدن آنها بگذارند؟!

بسیار خوب؛ یکی از خریدهای پرسروصدای پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی رضا اسدی بود. این بازیکن اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و نیمکت نشین شد. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

رضا اسدی فوتبالیست خوش استیل، بلند قامت، سرزن با توانایی ارسال پاس‌های بلند است اما پرسپولیس با تیم‌های دیگر فرق می‌کند. یادش به خیر سلطان علی پروین همیشه به ما می‌گفت بازیکن پرسپولیس هستید باید همیشه خوب بازی کنید و اگر دو بازی ضعیف باشید تماشاگران و هواداران شما را روی سکوها می‌فرستند!

انتظارات از اسدی هم بالا بود مضاف بر اینکه جانشین احمد نوراللهی شده بود. قبول دارید؟

پرسپولیس گفتم که تیم انتظار است. در تیم‌های معمولی شما دو یا سه بازی هم بد باشید نهایتا سرمربی یک چیزی می‌گوید یا تذکری می‌دهد اما اینجا با میلیون‌ها منتقد طرف هستید. باید در پرسپولیس همیشه ۱۰۰ باشید و نمی‌توانید ۵۰ یا ۴۰ باشید!

بازی این هفته پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

فکر نمی‌کنم بازی سختی باشد. این پرسپولیس که من جلوی صنعت نفت آبادان دیدم انشالله نه تنها مقابل نفت مسجد سلیمان بلکه برابر استقلال هم مشکلی نخواهد داشت!

منظور شما دربی است؟!

بله، به نظر من پرسپولیس این دربی را هم می‌برد و راحت تر از همیشه هم می‌برد!

چرا؟

یک حس درونی این را به من می‌گوید. پرسپولیس بازی بسیارخوب و روانی برابر صنعت نفت آبادان انجام داد که همه ما را امیدوار کرد.

حالا که به پیروزی تیم محبوب خودتان مطمئن هستید فکر می‌کنید دربی چند چند شود؟

حتما از قول من بنویسید که اگر مهدی عبدی از اول جلوی استقلال بازی کند و فیکس باشد هت تریک می‌کند و پرسپولیس هم ۳ بر صفر برنده خواهد شد!

در پایان می‌خواهم بپرسم که نمی‌خواهید قبل از دربی سر تمرین پرسپولیس بروید و با یحیی گل محمدی رفع کدورت کنید؟

ما کدورتی نداریم. اتفاقا از خدایم است و چند باری هم به دوستان و نزدیکان تیم پیغام دادم که اگر مشکلی نیست من و چند پیشکسوت دیگر سرتمرین پرسپولیس برویم و روحیه بدهیم. باز هم تکرار می‌کنم من مرتضی فنونی زاده با هیچ کس مشکلی ندارم و فقط تیم پرسپولیس برایم مهم است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید