مدیر عامل سایپا در اسفند ماه سال ۹۹ وعده داده بود که در بهار ۱۴۰۰ «آریا» تولید و «اطلس» رونمایی می‌شود.

زمان عرضه «اطلس» به بازار اعلام شد + قیمت

هرچند تاکنون وعده‌های قبلی سایپا برای عرضه خودرو نیم‌شاسی اطلس محقق نشده است اما آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از رونمایی این خودرو در بهمن ماه امسال است. احتمالا پس از آن فروش این خودرو آغاز خواهد شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی سایپا قرار بود فروردین ماه امسال خودروی «اطلس» را رونمایی کند اما هنوز این وعده رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

مدیر عامل سایپا در اسفند ماه سال ۹۹ وعده داده بود که در بهار ۱۴۰۰ «آریا» تولید و «اطلس» رونمایی می‌شود. جواد سلیمانی همچنین در بهمن ماه سال گذشته گفته بود سایپا «به زودی» از خودروی جدید خود به نام «اطلس» رونمایی می‌کند.

هرچند این وعده‌ها محقق نشده اما او این بار گفته است از ۹ محصول جدید سایپا در سه سال آینده رونمایی می‌شود. او در همایش تجلیل از نمایندگی‌های برتر سایپا گفته است که به «زودی» اطلس به عنوان جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار خواهد شد.

هرچند تاکنون وعده‌های قبلی سایپا برای عرضه خودرو نیم‌شاسی اطلس محقق نشده است اما آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از رونمایی این خودرو در بهمن ماه امسال است. احتمالا پس از آن فروش این خودرو آغاز خواهد شد.

به گفته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، اطلس قرار است روی فیس‌لیفت کوئیک عرضه شود و طراحی داشبورد، رودری‌ها و جلو و عقب آن تغییر کرده است. موتور آن نیز ارتقا یافته کوئیک است و گفته می‌شود قدرت موتور آن حدود هشت اسب بخار بیشتر از کوئیک و تیبا خواهد بود و دریچه گاز آن نیز برقی شده است.

درباره قیمت احتمالی آن نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر از کوئیک را جعفری پیش‌بینی کرده و قیمت روز کوئیک اکنون ۱۸۵ میلیون تومان است.

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو نیز در این مورد به تجارت‌نیوز گفته است: قاعدتا اگر به صورت کراس اور عرضه شود قیمتی حدود خودرو پژو ۲۰۶ خواهد داشت. مخصوصا با آپشن‌هایی که تاکنون گفته‌اند این خودرو چندان ارزان نخواهد بود. اگر مدل ساده برای آن در نظر بگیرند احتمالا قیمت آن از حدود ۱۷۰ میلیون یا ۱۸۰ میلیون تومان شروع خواهد شد و نمونه‌های فول را ۲۲۰ میلیون یا ۲۳۰ میلیون تومان در نظر خواهند گرفت. اگر اتوماتیک داشته باشد هم احتمالا ۲۶۰ میلیون تا ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید