یک کارشناس بازار سهام گفت: بازار فردا با فشار فروش کار خود را شروع می‌کند. احتمالا به تدریج سهم‌ها در میانه بازار به بعد جمع خواهند شد.

پیش بینی بورس برای فردا یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰/ فشار فروش در بورس ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام دومین هفته آذرماه را با منفی به پایان رساند. شاخص کل بیش از ۲۷ هزار واحد ریخت و در کانال ۱٫۳ میلیون واحد ماندگار شد. آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: دلار در بودجه ۲۴ هزار تومان قیمت خورده است. بنابراین ابهاماتی از قبیل قیمت دلار در بازار برطرف شده است.  در حال حاضر مشکل بازار ترس است. اتفاقی که برای سهام پاکشو افتاد و برای آن اوراق اختیار طبعی فروختند و سهام را بیمه کردند. اگر برای سایر سهم‌ها بیفتد یک مقدار از ترس‌ها را کم می‌کند.

رئیسی عنوان کرد: ایجاد اطمینان خاطر در سهامدار میل به فروش را کاهش می‌دهد و طبیعتا فشار فروش‌ها در بازار نیز کمتر شود.

این کارشناس بازار سهام گفت: بازار فردا با فشار فروش کار خود را شروع می‌کند. احتمالا به تدریج سهم‌ها در میانه بازار به بعد جمع خواهند شد.

علی صادقیان، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار فردا گفت: به نظرم روز یکشنبه بازاری بهتر از شنبه خواهیم داشت. اما همچنان جو منفی، ترس و فشار فروش ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نتیجه مذاکرات و به طبع آن تعیین جهت نرخ ارز بر بازار تاثیرگذار است. افزایش نرخ بهره و ترس از سیاست‌های قیمت‌گذاری دستوری، سبب شده در بازار جو خرید وجود نداشته باشد.

صادقیان افزود: علاوه بر این فروش بی‌محابای اوراق دولتی، عدم ورود پول هوشمند به بازار و عدم حمایت‌های جدی از سوی نهادهای سیاست‌گذار نیز بر افت بازار تاثیرگذار است. به عقیده من تا تعیین نتیجه مذاکرات و قیمت ارز فعلا بازار از روند مثبتی برخوردار نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید