طبق اعلام روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی شناسایی و منهدم شده است.

روابط عمومی کل سپاه: شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی متلاشی شد

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی، با هماهنگی دستگاه قضایی موفق به شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و ضربه به این شبکه شدند.

این اطلاعیه می افزاید: شبکه مذکور در مدت دو سال فعالیت خود اقدام به قاچاق حدود ۳۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی غالباً با نشان‌های تجاری کشور کره جنوبی به کشور کرده ‌است.

در این اطلاعیه آمده است: در این عملیات اطلاعاتی، اعضاء اصلی شبکه دستگیر و حدود چهار هزار دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولرگازی و تلویزیون کشف و ضبط شد.

این اطلاعیه می افزاید: این شبکه با سوءاستفاده از رویه‌های قانونی کولبری و ته‌لنجی که به منظور حمایت از معیشت مرزنشینان وضع شده است؛ اقدام به قاچاق کلان این کالاها از مرزهای غربی و بنادر جنوبی کشور و انتقال آن به انبارهای خود و یا فروش به مشتریان خود در سراسر کشور می‌کرد؛ در حالی که بنابر قانون ساماندهی مبادلات مرزی، ورود تجمیعی و تجاری کالاهای مشمول این قانون به داخل کشور ممنوع است.

در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه جاسازکردن لوازم خانگی در کامیون‌های حمل گندم و ذرت از بندر امام خمینی (ره) و انتقال آن با استفاده از خودروهای سبک و شوتی‌ها به انبارهای غیرمجاز  از شگردهای این شبکه برای قاچاق عنوان و تصریح شده است: شبکه مذکور جهت تامین منابع ارزی کالای قاچاق، اقدام به واریز مبالغ ریالی به حساب‌ شرکتهای بزرگ صادرکننده داخلی می‌نمود. در این فرایند ارز حاصل از صادرات که باید وارد سامانه نیما گردد، صرف تامین کالای قاچاق می‌شد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید