ربات‌های این شرکت در حال حاضر در ۴۳ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طیف وسیعی از نقش‌ها از جمله مدیر، سخنران، مشاور، راهنما و دربان کار می‌کنند.

فروش چهره انسان به ربات ۱۵۰ هزار پوند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک شرکت فناوری به هر داوطلبی که حاضر باشد چهره خود را برای تعبیه روی ربات‌هایی که تا سال ۲۰۲۳ در هتل‌ها، مراکز خرید و فرودگاه‌ها به کار گرفته خواهند شد، بفروشد، ۱۵۰ هزار پوند پرداخت می‌کند.

شرکت "پروموبات"(Promobot) یک شرکت سازنده ربات مستقر در نیویورک آمریکا است که به ساخت ربات‌های انسان‌نما با شکل و شمایلی طبیعی و واقعی و شاید حتی ترسناک مشهور است.

این شرکت اکنون به دنبال فردی است که چهره‌ای مهربان و دوستانه دارند تا با خریداری حق امتیاز چهره این افراد، از آن در ربات‌ها استفاده نماید. این شرکت مبلغ ۱۵۰ هزار پوند معادل ۲۰۰ هزار دلار را به هر داوطلب شجاعی که حاضر باشد برای همیشه حق استفاده از چهره خود را بفروشد، پرداخت می‌کند.

ایده قرض دادن یا فروختن چهره خود به یک ربات ممکن است شبیه به داستان یک قسمت از سریال "آینه سیاه"(Black Mirror) باشد، اما به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، چرا که شرکت "پروموبات" به دنبال چهره‌هایی برای ربات‌های انسان‌نمای بعدی خود است که از سال ۲۰۲۳ در هتل‌ها، مراکز خرید و فرودگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد.

ربات‌های این شرکت در حال حاضر در ۴۳ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طیف وسیعی از نقش‌ها از جمله مدیر، سخنران، مشاور، راهنما و دربان کار می‌کنند.

این شرکت می‌گوید: شرکت ما در حال توسعه فناوری‌هایی در زمینه تشخیص چهره، گفتار، ناوبری خودکار، هوش مصنوعی و سایر زمینه‌های رباتیک است و از سال ۲۰۱۹، ما به طور فعال ربات‌های انسان‌نما را به بازار عرضه می‌کنیم.

این شرکت می‌افزاید: مشتریان جدید ما می‌خواهند پروژه‌ای در مقیاس بزرگ راه‌اندازی کنند و ما باید برای جلوگیری از مشکلات قانونی، حق امتیاز استفاده از چهره اشخاص را برای ربات‌های جدید خود بخریم.

اکنون این شرکت فناوری در جدیدترین کمپین خود به دنبال فردی با چهره‌ای مهربان و دوستانه است تا برای صورت یک دستیار رباتیک انسان‌نما استفاده شود.

این ربات توسط یک شرکت آمریکایی که نامش فاش نشده، سفارش داده شده است و قرار است در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده فروشی در سراسر آمریکای شمالی و خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد.

"پروموبات" می‌گوید: این ربات با ظاهری جدید در سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و چهره یک فرد منتخب به صورت این ربات اضافه خواهد شد.

در واقع تنها شرط برای داوطلب شدن، همان چیزی است که این شرکت گفته، یعنی داشتن چهره‌ای "مهربان و دوستانه" و این یعنی افراد با هر جنسیت و سنی قادر به شرکت در این کمپین خواهند بود.

"پروموبات" نگفته است که چرا به دنبال استفاده از یک چهره واقعی به جای انتخاب یک چهره رایانه‌ای مانند ربات انسان‌نمای معروف "سوفیا" است.

البته این اولین باری نیست که یک شرکت تولیدکننده ربات پیشنهاد می‌کند به کسی برای فروش چهره‌اش پول می‌پردازد. در سال ۲۰۱۹ یک شرکت رباتیک ناشناس به یک داوطلب برای استفاده از چهره‌اش ۱۰۰ هزار پوند پرداخت کرد.

در آن زمان "کیت دولین" یک متخصص هوش مصنوعی و رباتیک این سوال را مطرح کرد که چرا از یک چهره واقعی برای ربات استفاده می‌شود. او گفت: من نمی‌توانم بفهمم که چرا به یک چهره واقعی انسانی نیاز است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید