دارچین ادویه‌ای خوشبو است و علاوه بر این که برای سلامتی مفید است عطرو طعم خوبی نیز دارد و می‌توان در تهیه چای از آن استفاده کرد.

کاهش وزن و لاغری با مصرف این ادویه خوش عطر + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پوست دارچین یک ماده مورد نیاز برای درست کردن چای دارچین است. این چای کالری پایینی داشته و می‌تواند به تنظیم سطوح قند خون کمک کند، همچنین ممکن است منجر به دریافت کالری کمتر و درنهایت کاهش وزن شود.

برخی افراد با مصرف  دارچین  به عنوان بخشی از رژیم خود توانسته اند،  سرعت افزایش وزن خود را کاهش دهندو در ادامه برخی از  فواید این ادویه را مورد بحث قرار می‌دهیم.

کاهش کالری مصرفی

مصرف یک فنجان چای دارچین ۲ کالری در هر وعده مصرفی دارد. همچنین استفاده از این چای به جای نوشیدنی‌های پرکالری از جمله نوشابه می‌تواند منجر به کاهش کالری مصرفی شود. نوشیدن چای دارچین یک بار در هفته می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

طعم چای دارچین به طور طبیعی تند است، به این معنا که یک فنجان از این چای دارای عطر و طعم بسیاری بوده و نوشیدن آن بدون افزودن قند یا شکر نیز امکان پذیر است.

کنترل قند خون

دارچین حاوی میزان بالایی پلی فنول بوده که در طب چینی برای درمان قند خون بالا کاربرد دارد. براساس مقاله منتشر شده در مجله غذایی دارویی ایالت متحده پیرامون تاثیر دارچین بر قند خون، این نتیجه حاصل شد که مصرف دارچین در رژیم غذایی منجر به کاهش قند خون بالا و نوسانات قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و پیش دیابتی شده، به طوریکه این دو نشانه با ابتلا به چاقی در ارتباط است. سطح قند خون ثابت می‌تواند موجب ولع کمتر برای غذا خوردن و همچنین سطوح انرژی با ثبات تری شود که در این صورت به کنترل و کاهش وزن کمک می‌کند. / بهداشت نیوز

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید