روسای جمهور کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان به همراه نخست‌وزیر ارمنستان پس از اتمام نشست سه‌جانبه سران این کشورها بیانیه‌ مشترکی صادر کردند.

سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترک صادر کردند
به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در پایان نشست سه جانبه سران این کشورها بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: «توافق کردیم که تلاش‌های مشترک با هدف تسریع راه ‌حل‌های ممکن برای مسائل باقی‌مانده از بیانیه‌های ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ افزایش دهیم».
ولادیمیر پوتین، در این خصوص گفت: «در پایان این نشست سه‌جانبه، بار دیگر از رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان به خاطر توافق برای سفر به روسیه و گفت‌وگو در خصوص وضعیت کنونی درباره حل و فصل مسائل قره‌باغ و در کل منطقه، تشکر کنم. ما باید از همان ابتدا این را بگویم، امروز بسیار سازنده کار کردیم، این یک تحلیل عمیق از وضعیتی بود که امروز ایجاد شده است».
پوتین اظهار داشت که در این مذاکرات سه‌جانبه توافق شد که تا پایان سال جاری میلادی ساز و کارهایی برای تعیین مرز میان ارمنستان و آذربایجان ایجاد شود؛ هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد.
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: «می‌خواهم یادآوری کنم که ما در خصوص شماری از موضوعاتی که من آنها را کلیدی می‌دانم به توافق رسیده‌ایم. اولین آنها ایجاد ساز و کارهایی برای مرزبندی و تحدید حدود است که توافق کردیم تا پایان سال جاری این کار را انجام دهیم. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و هیچ مانعی برای ایجاد این سازوکارها وجود ندارد».
پوتین پس از این دیدار گفت: «ما با جزئیات زیادی در مورد مسائل اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی صحبت کردیم و مهمتر از همه، به عنوان اولین گام، در مورد رفع انسداد کریدورهای حمل و نقل صحبت کردیم. این موضوع درباره راه آهن و ارتباطات جاده‌ای نیز صدق می‌کند. فکر می‌کنم در اینجا باید از معاونان نخست‌وزیر سه کشور که مدت زیادی است روی این موضوعات کار کرده‌اند، قدردانی کنیم».
کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید