در پی شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، ورود مسافر و پروازهای برخی کشورهای آفریقایی به شماری از کشورهای اروپایی ممنوع شد.

ممنوعیت ورود مسافر از برخی کشورهای آفریقایی به اروپا

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این ممنوعیت در کشورهای اتریش، جمهوری چک، آلمان، ایتالیا، هلند و انگلیس اعلام شده است.

ورود مسافر و ممنوعیت پروازها شامل آفریقای جنوبی بوتسوانا، اسواتینی (سوازیلند)، لسوتو، نامیبیا، زامبیا و زیمبابوه می شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که به سرعت اقدامات مشترک میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه را برای مقابله با سویه جدید کرونا هماهنگ خواهد کرد.

ینس اسپان سرپرست وزارت بهداشت آلمان در حالی که کشورش با موج چهارم همه گیری کرونا دست پنجه نرم می کند، گفت: آخرین چیزی که اکنون با آن روبه رو هستیم یک سویه جدید کرونا است که مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس در نشست اضطراری پارلمان این کشور هشدار داد که سویه جدید کرونا با منشاء آفریقای جنوبی، یک نگرانی بین‌المللی است که می‌تواند خطر قابل توجهی برای سلامت عمومی ایجاد کند.

اعلام ممنوعیت پرواز یک روز پس از آن صورت گرفت که دانشمندان در ژوهانسبورگ اعلام کردند که سویه جدید کرونا را با حداقل ۱۰ برابر جهش یافته تر در مقایسه با دو سویه دیگر کرونا شناسایی کرده اند.

سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی در حالی در حال گسترش است که اروپا این روزها برای مهار شیوع کرونا دوباره اقدامات کنترلی و قرنطینه را آغاز کرده که این اقدامات جدید خود باعث ایجاد اعتراضات مردمی در تعدادی از کشورهای اروپایی شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید