کم‌خونی علائم ناخوشایندی مانند خستگی، عدم تمرکز و ضعف و بی‌حالی مکرر را در بر دارد. مکمل‌های آهن می‌توانند به جبران سطح پایین آهن یا درمان کم‌خونی و فقر آهن کمک کنند.

کدام دسته از افراد باید مکمل آهن مصرف کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آهن یک ماده مغذی است که نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کند؛ از جمله حفظ سلامت و انرژی. مکمل‌های آهن یک راه عالی برای جبران کمبود آهن خون شما به شمار می‌آیند.

سطح پایین آهن در افراد امری رایج است و در صورت عدم درمان به کم‌خونی و فقر آهن (IDA) تبدیل می‌شود. کم‌خونی علائم ناخوشایندی مانند خستگی، عدم تمرکز و ضعف و بی‌حالی مکرر را در بر دارد. مکمل‌های آهن می‌توانند به جبران سطح پایین آهن یا درمان کم‌خونی و فقر آهن کمک کنند. این مکمل‌ها معمولاً سریع‌تر از رژیم‌های غذایی مربوطه نتیجه می‌دهند و اغلب به عنوان روش درمانیِ مناسب تجویز می‌شوند. مکمل‌های آهن به ویژه برای افرادی که مستعد فقر آهن هستند، مفید است؛ افرادی چون:

خانم‌های باردار

بدن زنان به طور روزانه به ۱۵ الی ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارد. البته این در صورتی است که فرد در دوران بارداری یا شیردهی نباشد. مشخص است که زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند. مؤسسه بهداشت ملی آمریکا، به زنان باردار توصیه می‌کند که روزانه ۲۷ میلی گرم آهن مصرف کنند.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آهن در این دوران می‌تواند برای سلامت جنین خطرساز باشد. به همین علت باید از مصرف خودسرانه مکمل‌ها بپرهیزید و قبل از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک دوران بارداری خود مشورت کنید.

نوزادان

نوزادان در ایام ابتدایی زندگی خود به سرعت رشد می‌کنند و میزان نیاز بدنشان به ویتامین‌ها و مواد معدنی روز به روز افزایش می‌یابد. شش ماهگی کودک زمانی است که مصرف غذاهای حاوی آهن به برنامه غذایی او اضافه می‌شود.

*در مورد نوزادان نارس مسئله کمی تفاوت دارد. این نوزادان نیازمند مصرف آهن بیشتری هستند که میزان و زمان مصرف آن توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

بیماران دیالیزی

بسیاری از بیمارانی که تحت دیالیز قرار می‌گیرند به دریافت آهن اضافی احتیاج دارند چرا که ممکن است طی دیالیز مقداری خون از دست بدهند. رژیم غذایی آنها به دلیل داشتن محدودیت، اغلب جذب آهن را محدود می‌کند و همچنین داروهایی که مصرف می‌کنند نیز در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند.

ورزشکاران

محققان تصور می‌کنند ورزشکاران به واسطه تمریناتی که انجام می‌دهند از اکسیژن بیشتری استفاده می‌کنند و به تبع، این افراد به گلبول‌های قرمز بیشتری نیز احتیاج دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید