این روش نه تنها پشه‌ها بلکه بعضی افراد را نیز از شما دور می‌کند. با توجه به این موضوع به شما می‌گوییم که می‌توانیم تأیید کنیم که خوردن زیاد سیر باعث می شود منافذ شما بوی سیر را دفع کنند. به همین دلیل، کمتر بوی انسان می‌دهید و پشه ها کمتر وسوسه می‌شوند که به سمت شما بیایند.

۵ راه برای جلوگیری از نیش زدن پشه ها

به گزارش سلام نو،‌ این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا پشه خشم خود را به سمت شما نشانه نرود!

با آفتابی شدن هوا حتی در هوای سرد زمستان، ما زمانی را بیرون می‌گذرانیم و همچنین دوست داریم شب‌ها پنجره‌هایمان را باز کنیم تا هوای خنک وارد شود. نتیجه: پشه‌هایی از راه دور می‌آیند تا طعم خون ما را بچشند. برای پشه، این یک وعده غذایی خوب است، اما برای ما، فقط به معنای داشتن یک دسته از برآمدگی‌های قرمز خارش‌دار است. درباره آن چکار می‌توانید بکنید؟ خوب، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن حشرات بد را تا حد امکان از خود دور نگه دارید. آیا قبلا این پنج ترفند را امتحان کرده‌اید؟

دیگر نیش پشه برای شما وجود ندارد!

۱.  فن

وقتی باد می‌وزد پشه‌ها نمی‌توانند به خوبی پرواز کنند. حتی یک نسیم ملایم هم برای آنها خیلی زیاد است. شما قطعا می‌توانید از این نقطه ضعف در برابر آنها استفاده کنید: فقط فن را روشن کنید! سعی کنید پنکه را کمی به سمت پایین نشانه بگیرید زیرا پشه‌ها سعی می‌کنند کمی پایین‌تر پرواز کنند تا از وزش نسیم جلوگیری کنند.

۲. لباس سبک

این حشرات تند و زننده اغلب زمانی که خورشید در حال طلوع یا غروب است حمله می‌کنند. آنها به دنبال رنگ‌هایی هستند که با افق متضاد هستند، مانند سیاه و سایر رنگ‌های تیره. اگر رنگ‌های روشن بپوشید، کمتر در معرض دید آن‌ها قرار می‌گیرید و بنابراین کمتر اشتهاآور خواهید بود.

۳. اسطوخودوس

حشرات از بوی اسطوخودوس متنفرند، بنابراین اگر چند گیاه اسطوخودوس را در باغ خود بکارید، کمتر به آن نزدیک می‌شوند. همچنین اگر می‌خواهید پشه‌ها را دور نگه دارید، می‌توانید با استفاده از مقداری روغن ضروری، اسطوخودوس را مستقیما روی پوست خود بمالید. اگر می‌خواهید به رختخواب بروید کاربرد بیشتری دارد زیرا بوی اسطوخودوس باعث آرامش افراد می‌شود.

۴. سیر

این روش نه تنها پشه‌ها بلکه بعضی افراد را نیز از شما دور می‌کند. با توجه به این موضوع به شما می‌گوییم که می‌توانیم تأیید کنیم که خوردن زیاد سیر باعث می شود منافذ شما بوی سیر را دفع کنند. به همین دلیل، کمتر بوی انسان می‌دهید و پشه ها کمتر وسوسه می‌شوند که به سمت شما بیایند.

۵. میخک

علاوه بر اسطوخودوس، پشه‌ها از بوی میخک نیز متنفرند. می‌توانید یک کاسه را با آب پر کنید و مقداری میخک به آن اضافه کنید. آن را روی یک میز یا روی میز خواب خود قرار دهید تا حشرات بد از شما دور بمانند و کمتر شما را آزار دهند.

جلوگیری

اگر می‌خواهید از معلق ماندن پشه‌ها در اطراف خانه‌تان جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید که آب راکد در اطراف خانه‌تان وجود ندارد. اینجا جایی است که پشه ها تخم می‌گذارند! هر روز کاسه‌های آب را برای حیوانات خانگی جایگزین کنید و آنها را به درستی تمیز کنید. نکته دیگر این است که باغچه یا چمن خود را در صبح آبیاری کنید. به این ترتیب، تمام روز برای خشک شدن فرصت خواهد داشت. پشه‌ها رطوبت را دوست دارند، بنابراین هرچه اطراف خانه شما خشک‌تر باشد، پشه‌های کمتری وجود خواهند داشت. همچنین می‌توانید از پشه‌بند در اطراف تخت خود استفاده کنید. البته، شمع‌های قدیمی سیترونلا و اسپری دافع پشه نیز به شما کمک خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید