آنگلا مرکل گفت: اتحادیه اروپا باید آماده باشد در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند.

اعلام آمادگی آلمان برای تحریم علیه روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید آماده باشد تا در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین و اطراف مرزهای بلاروس و لهستان، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند.

صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با ماتیوس موراویسکی، نخست وزیر لهستان در برلین اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید در مورد مسایل مربوط به مسلح کردن مهاجران بلاروس علیه لهستان و استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی مرز خود با اوکراین متحد باشد.

او گفت: هرگونه تجاوز بیشتر به حاکمیت اوکراین هزینه بالایی دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم امروز به آلمان و فرانسه درباره گمانه زنی های سیاسی و پوچ آنها در مورد احتمال درگیری بین کی‌یف و مسکو هشدار  داد و گفت: کشورهای اروپایی به جای این گمانه زنی‌ها بهتر است به طور جدی به اوکراین اعلام کنند که به تعهداتش پایبند باشد.

وزارت خارجه روسیه تعدادی از مکاتبات دیپلماتیک خود با آلمان و فرانسه در مورد اوکراین را منتشر کرد تا با این اقدام موضع خود در مورد اوکراین را برخلاف ادعای کشورهای غربی به اثبات برساند.

پس از این اقدام «آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما این رویکرد مسکو را مغایر با قوانین و آداب دیپلماتیک می‌دانیم.

فرانسه و آلمان پیشتر گفته بودند سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از حضور در نشستی با همتایان فرانسوی، آلمانی و اوکراینی خود امتناع کرده، ولی مقامات روسیه می‌گویند لاوروف فقط برای آن جلسه خاص معذوریت حضور داشته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این اقدام روسیه گفت: این اقدام این واقعیت که مسکو در این نشست حاضر نشده است را نفی نمی‌کند. این موضوع موجب تاسف عمیق آلمان است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید