حقایق شگفت انگیز زیادی درباره بروس لی وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد بروس لی پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و خواندنی درباره بروس لی که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو، همه ما با بروس لی در فیلم های جذابش آشنا هستیم . بروسلی یک قهرمان بود که همیشه مورد توجه همگان قرار میگرفت.

بروس لی بیش از یک رزمی کار، ستاره سینما و نماد فرهنگی است. او یک مرد شگفت انگیز و خستگی ناپذیر بود که به هر ناتوانی و ضعف در زندگی خود غلبه کرد تا به موفق ترین شخص در هر زمینه که در ذهن خود پرورانده بود تبدیل شود. همچنین او فیلم های بسیار جذاب و موفقی را ساخت و به دور از نژاد و ملیت اولین سوپر استار بین المللی چینی لقب گرفت. در این مطلب با چند واقعیت و داستان در مورد زندگی این فرد شگفت انگیز بیشتر آشنا می شوید که ممکن است برایتان جالب باشد.

جکی چان کار هنر پیشگی خود را به عنوان یک جوان شاداب و با انگیزه از فیلم های بروس لی آغاز کرد. یکی از اولین حضور هایش در فیلم خشم اژدها (Fist of Fury) بود، جایی که با سقوط از یک ساختمان بلند رکورد بلندترین سقوط در سینمای چین را می شکند. در همان فیلم چندین بار از بروس لی کتک خورد اما نکته اینجاست که او با ابزار های متعارف و معمولی صدمه نمی بیند. در حالی که به عنوان سیاهی لشکر در فیلم اژدها وارد می شود مشغول بازی بود، صورتش توسط بروس لی با چوب ضربه دید و مصدوم شد. اما او جان سخت تر از این حرف ها است که اتفاقی برایش پیش آید و تنها با یک جراحت جزئی رو به رو شد. جکی چان پس از این حادثه خندید و از فرصت ملاقات با الگوی زندگی خود و در آغوش گرفتنش لذت برد↓

سرقت هالیوود از ایده هایش

در دهه ۷۰ بروس لی به دنبال نقشی برای خود بود، بنابر این سعی می کرد ایده هایش را با استودیو های مختلفی در میان بگذارد. پیشنهاد او درباره یک رزمی کار چینی بود که در غرب وحشی سرگردان می شود و از کونگ فو برای پاک سازی پلیدی ها استفاده می کند.به گزارش تالاب  متاسفانه تهیه کنندگان فیلم نامه او را قبول نکردند، زیرا تصور آن ها بر این بود که اگر ستاره فیلم چینی باشد فیلم موفق نخواهد شد. ایده ی او در نهایت رد شد و چند سال بعد کونگ فو متولد شد! نام بروس لی اعتبار کونگ فو است. بعد ها تهیه کنندگان و سازندگان زیادی از جمله برادران وارنر از ایده بروس لی استفاده کردند و کونگ فو را محوریت اصلی فیلم های خود قرار دادند.

حقایقی جالب راجع به بروس لی

او خیلی سریع تر از دوربین ها بود

سخت است راجع به بروس لی بنویسیم بدون اینکه از حقه های سینمایی او که به نوعی دستگاه های مدرن و امروزی قادر به انجام آن هستند، چیزی بگوییم. این واقعیت است که بروس لی کار هایی انجام می داد که در عمل نباید ممکن باشد، همانند مشت زدن سریع تر از اینکه چشم قادر به دیدن آن باشد. لی در نقش کاتو در فیلم زنبور سبز (سال ۱۹۶۶) مشغول بازی بود. زمانی که اولین سکانس های مشت زنی فیلم برداری شد، چیزی در تصاویر مشخص نبود! سپس فیلم بردار به بروس لی آموخت که چطور ضرباتش را جوری تنظیم کند که در دوربین قابل مشاهده باشد. اما واقعا بروس لی چقدر سریع است؟ در ویدیویی که برایتان آماده کرده ایم چندین کلیپ از فیلم های بروس لی قرار گرفته شده که شما را دعوت به دیدن آن می کنیم↓

ژانر بروس لی!

در سال ۱۹۷۳ بروس لی تنها با بازی در ۵ فیلم از دنیا رفت. اما درست پس از غم از دست دادن لی و مرگ نا بهنگامش، ژانری جدید متولد شد که به ژانر بروس لی مشهور گشت. این سبک پس از ساخت ۱۶۸ فیلم پایان پذیرفت. در واقع بروس لی بسیار مشهور بود و فیلم سازان به این نکته خوب پی برده بودند و متوجه شدند هر چیز که با نام او و شبیه او باشد، پر فروش خواهد بود. بنابر این بازار ساخت ساز این فیلم ها شروع شد! آخرین فیلم نا تمام بروس لی (بازی مرگ) از طریق ترکیب و اتصال فیلم های قدیمی او و استفاده از بدلکار پایان یافت. فیلم سازان برای طولانی کردن و رسیدن به زمان مورد نیاز برای پخش، حتی از تصاویر تشییع جنازه واقعی بروسلی نیز استفاده کردند. این مسئله سال های سال ادامه یافت و مشابهان بروس لی با نام هایی مثل بروس لِی، لی بروس و … ظاهر شدند و فیلم های بدی با دوبله افتضاح به عنوان ترکیبی از فیلم های قدیمی بروس لی به بازار راه یافتند.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ، IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 0
    فیلمایی که گفتید رو بذارید لطفا
  • خورزوخان IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 1
    بروس لی و سبک وین چونگ یک آرمان و معیار بود واسه همیشه درست زندگی کردن تمرین کردن با آدمک چوبی سبک وین چونگ بهترین ورزش هست
  • محمدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    بروسلی یک الگو بود برای جوانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید