خبر خوب برای شما این است که امکان گزیدگی توسط مارهای سمی برای شما بسیار کم است، اما اگر شخصیتی ماجراجو دارید و اهل سفر و طبیعت‌گردی هستید پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را تا آخر بخوانید.

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

به گزارش سلام نو، مارهای زیادی در دنیا وجود دارند که فقط یک گزش از آنها کافی است که جان انسان را بگیرد یا برای همیشه تمام یا قسمتی از بدن را از کار بیاندازد. در دنیا مارهای سمی بسیار زیادی وجود دارند که حتی شنیدن اسم آنها ترسناک است و وحشت را به جان انسان می‌اندازد. مارها بسیار خطرناک هستند تا جایی که می‌توان گفت شنیدن اسم مار برای انسان ترسناک‌تر از شنیدن اسم شیر، پلنگ و خرس است. همانطور که می‌دانید مارهای سمی در جنگل‌ها، بیابان و غارها وجود دارند و امکان گزیده شدن توسط مارهای بسیار سمی کم است. اگر جزو افرادی هستید که اهل طبیعت‌گردی و سفر به نقاط دور افتاده نیستید خبر خوب برای شما این است که امکان گزیدگی توسط مارهای سمی برای شما بسیار کم است، اما اگر شخصیتی ماجراجو دارید و اهل سفر و طبیعت‌گردی هستید پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را تا آخر بخوانید. در این مقاله قصد داریم به شما نام چند نمونه از سمی‌ترین مارها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خطرناک‌ترین مارهای دنیا کدامند؟

· مار زنگی: شاید نام مار زنگی برایتان آشنا باشد. مار زنگی جزو یکی از سمی‌ترین مارهایی است که با داشتن یک زنگوله در انتهای دمش به راحتی قابل تشخیص است. این مار جزو خانواده افعی گودال است که توانایی و مهارت باور نکردنی در جهش به سمت جلو دارد. این مار می‌تواند در هنگام حمله کردن خودش را به اندازه دو سوم طول بدنش به جلو پرتاب کند. این توانایی فرصت بسیار کمی را به شکار می‌دهد تا بتواند از دست آن فرار کند. جالب است که بدانید مارهای زنگی جوان  نسبت به انواع بالغ بسیار خطرناک‌تر هستند چرا که میزان زهری که وارد بدن طعمه می‌کنند بسیار بیشتر از میزان زهری است که یک مار بالغ وارد بدن می‌کند.

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

· افعی قاتل: افعی قاتل سم بسیار قوی دارد و در هر بار نیش زدن مقدار ۴۰ تا ۱۰۰ گرم زهر را وارد بدن طعمه می‌کند. جالب است که بدانید تنها ۰.۴ تا ۰.۵ میلی گرم از زهر افعی قاتل کافی است تا اثر کشندگی داشته باشد.  حالا شما تصور کنید با میزان زهری که افعی قاتل وارد بدن می‌کند چه اتفاقی برای طعمه می‌افتد. جالب‌تر این است که زهر افعی قاتل دارای نوروتوکسین است. نوروتوکسین ماده‌ای است که می‌تواند در عرض ۶ ساعت قربانی را از پا درآورد. نوروتوکسین باعث فلج شدن اندام‌ها به وبژه سیستم تنفسی می‌شود و قربانی در نتیجه خفگی می‌میرد

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

· کبری فیلیپینی:  در میان مارهای کبری مرگبارترین آنها کبری فلیپینی است. کبری فلیپینی در لیست مرگبارترین مارهای دنیا قرار گرفته است. اینگونه از مار کبری می‌تواند قربانی را در عرض ۳۰ دقیقه از پا درآورد و بکشد. سم مار کبری فلیپینی از نوع نوروتوکسین دار است. گزیده شدن توسط این مار ابتدا باعث سردرد، سرگیجه، درد شکم، اسهال و استفراغ می‌شود و در نهایت جان قربانی را می‌گیرد. جالب است که بدانید همه مارهای کبری کشنده و مرگبار نیستند، اما حساب کبری فلیپینی از بقیه جداست. زهر این مار با حمله به سیستم عصبی و تنفسی جان قربانی را می‌گیرد و ریه و قلب وی را از کار می‌آندازد.

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

آیا سمی‌ترین مارهای جهان را می‌شناسید؟ / عکس

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید