دیدار ملا عبدالغنی برادر (از رهبران گروه تروریستی طالبان) با سفیر ژاپن جنجالی شد.

نحوه دست‌دادن عجیب طالبان با سفیر ژاپن / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از بهار نیوز، شیوه دست دادن توهین‌آمیز ملا عبدالغنی برادر (از رهبران گروه تروریستی طالبان) با سفیر ژاپن در رسانه‌های تلگرامی افغانستان، بازتاب زیادی داشت.

یکی از کانال‌ها نوشته است: آموزش دست دادن مسلمان با کافر بت‌پرست و نجس! پول کافرهای بت‌پرست برای طالب‌ها که قند را قورت کرده بخورن خوب و حلال است ولی خودشان نجس! 

نحوه دست‌دادن عجیب طالبان با سفیر ژاپن / عکس

تقویه کننده نظام کفری‌اند!

قوماندانی امنیت طالبان در پنجشیر در یک «اخطاریه» با فعالیت مدافعان جامعه مدنی و حقوق بشر مخالفت کرد. در اخطاریه آمده آنان «تقویه کننده نظام کفری‌اند». این قوماندانی به نیروهایش دستور داده فعالان اجتماعی را بازداشت کنند و اگر مقاومتی دیده شد، با آنان برخورد جدی کنند.

جسد بهاالدین افسر پیشین امنیت ملی قندوز پیدا شد

نزدیکان وی می گویند که بهاءالدین سه روز پیش از خانه اش توسط افراد مسلح بیرون برده شده بود.

کشتار و انتقام از افسران و نظامیان پیشین همچنان ادامه دارد منتها طالبان حیله گرانه مسؤلیت نمی پذیرند. می‌کشند اما می‌گویند ما نبودیم!

حکومت اسلامی طالبان کارخانه حشیش احداث می‌کند!

یک شرکت خارجی «احتمالا چینی!» در توافق با دولت طالبان، یک کارخانه فراوری چرس (حشیش) در افغانستان می‌سازد. به گفته «سعید خوستی» سخنگوی وزارت داخله طالبان، تمام مراحل قرارداد با این شرکت تکمیل شده و قرار است در روزهای آینده، کار ساخت این کارخانه آغاز شود.

عادی‌سازی طالبان توسط خبرنگاران غربی؟

نحوه دست‌دادن عجیب طالبان با سفیر ژاپن / عکس

نیمرخ: ریچارد انجیل، خبرنگار ارشد NBC NEWS امریکا با نشر یک عکس از خود و جنگجویان طالبان نوشته است: «شگفت‌آور است که چقدر سریع حضور طالبان در کابل به یک امر عادی تبدیل شده است.»

این توییت ریچارد در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده و بسیاری‌ از فعالان، هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران داخلی و خارجی، خبرنگاران غربی را که وضعیت افغانستان تحت حاکمیت طالبان را عادی‌ توصیف می‌کنند، نکوهش کرده‌اند. صحرا کریمی، رییس پیشین افغان فلم نوشته است: شرم تان باد، بروید به جهنم با این تلاشی که برای عادی‌سازی طالبان انجام می‌دهید.

الیف شافاک، نویسنده‌ی معروف ترکیه که اکثرا او را در افغانستان با کتاب «ملت عشق» می‌شناسند، در واکنش به توییت ریچارد نوشته است: «شگفت آور است که با چه سرعتی طالبان در رسانه‌های غربی عادی‌سازی می‌شوند. بار دیگر این سوال مطرح می‌شود که چه کسی داستان واقعی را روایت می‌کند ولی ما هرگز صدای آنها را نمی‌شنویم.» خانم شافاک افزوده که «واقعیت را از زنان افغانستان بپرسید، به حرف زنان و اقلیت‌ها گوش دهید. اصل داستان این است.» 

سمیرا حمیدی از اعضای شبکه زنان افغان نیز گفته است: «لطفا از پخش روایت اشتباه به 500 هزار دنبال کننده خود دست بردارید. انسانی فکر کنید - مردم زندگی وحشتناکی دارند. آنها/مردم نمی‌توانند صحبت کنند زیرا نمی‌خواهند [توسط طالبان] ناپدید و کشته شوند. با مردم صحبت کنید نه طالبان که راکت، بمب و تفنگ در دست دارند. حضور طالبان هیچ وقت عادی نیست.»

هیتر بار، رییس بخش زنان دیدبان حقوق بشر نیز عادی‌سازی طالبان را نکوهش کرده است. نسرین نوا، خبرنگار نیز گفته است: «آیا شگفت انگیزتر نیست که چقدر سریع احساس یک سفر خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار خارجی ممتاز به همه افغان‌هایی که در تهدید، وحشت و گرسنگی زندگی می‌کنند تعمیم دادید!؟ یک روزنامه‌نگار برای یافتن حقایق پنهان و واقعی تحقیق می‌کند. تنها درامه‌ی برنامه‌ریزی شده را مشاهده نمی‌کند تا بگوید آنها چه احساسی داشتند!» مقدسه یورش،از مقامات دولت پیشین نوشته است: «خبرنگاران غربی محترم! تنها چیزی که فعلا در افغانستان حکومت می‌کند ترس است. یک ملت [توسط طالبان] گروگان گرفته شده است. روایت شهروندان و خبرنگاران محلی معیار است. نه شما»

لینا روزبه، خبرنگار، نوشته است: «طالبان از همه خبرنگاران خارجی در افغانستان استقبال می‌کنند و آنها را اسکان می‌دهند. آنها از رسانه‌های بین‌المللی می‌خواهند که طالبان را "اصلاح شده" و متمدن معرفی کنند زیرا تاکنون هیچ کشوری حکومت آنها را به رسمیت نشناخته است. آنها برای توجیه شان به رسانه‌های خارجی نیاز دارند.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید