اگر پرندگان نتوانند در فصل تولید مثل کنار جفت خود قرار داشته باشند و در سفر باشند، جفت آن‌ها ممکن است آن‌ها را سرزنش کند و رابطه عاشقانه آن‌ها به اتمام برسد.

یک گزارش عجیب و خواندنی درباره روابط عاشقانه پرندگان

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، محققان معتقدند که گرم شدن آب‌ها باعث می‌شود پرندگان برای دریافت غذای بیشتر مهاجرت کنند، استرس بیشتری داشته باشند و روابط عاشقانه آن‌ها خراب شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی زندگی عاشقانه آلباتروس‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ جفت پرنده آلباتروس در جزایر فالکلند را به مدت ۱۵ سال مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که تغییرات آب و هوا و گرم شدن آب‌ها میزان جدا شدن پرندگان آلباتروس را افزایش می‌دهد. معمولاً میزان جدایی این پرندگان بین یک تا سه درصد بوده است، اما افزایش دما آب باعث شده است که میزان جدا شدن پرندگان آلباتروس تا هشت درصد افزایش پیدا کند.

گرم شدن آب‌ها به معنای وجود ماهی کمتر، غذای کمتر و محیط خشن‌تر برای پرندگان است، در این صورت جوجه‌های کمتری زنده می‌مانند، میزان تولید هورمون استرس پرندگان افزایش پیدا می‌کند و در نهایت آن‌ها مجبور می‌شوند برای دریافت غذای بیشتر به مناطق دورتر مهاجرت کنند.

پرندگان آلباتروس ۵۰ تا ۶۰ سال زندگی می‌کنند و زمانی که بالغ می‌شوند به سفرهای چند ساله دور از خانه می‌روند، آن‌ها معمولاً تا آخر عمر با جفت خود زندگی می‌کنند. این نوع پرندگان زمانی که به دلیل بحران‌های آب و هوایی تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند ساعات طولانی‌تری برای به دست آوردن غذا تلاش می‌کنند و به مناطق دورتر سفر می‌کنند، در این صورت جفت آن‌ها باید زمان بیشتری را تنها بماند.

به گفته محققان، گرم شدن آب‌ها باعث می‌شود ماهی کمتری برای پرندگان وجود داشته باشد، در این صورت پرندگان مجبور می‌شوند مدت زمان بیشتر و مسافت طولانی‌تری را برای دریافت غذا پرواز کنند. اگر پرندگان نتوانند در فصل تولید مثل کنار جفت خود قرار داشته باشند و در سفر باشند، جفت آن‌ها ممکن است آن‌ها را سرزنش کند و رابطه عاشقانه آن‌ها به اتمام برسد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید