خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران دیروز چهارشنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) اعلام کرد که حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضای خانواده مقتول سحرگاه چهارشنبه در زندان رجایی شهر اجرا شده است.

واکنش سازمان ملل و اتحادیه اروپا به اعدام «آرمان عبدالعالی»

به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز، قصاص (اعدام) آرمان عبدالعالی که متهم بود در ۱۷ سالگی نامزد خود را کُشته است، با اعتراض‌های نهادهای بین‌المللی و برخی کشورهای جهان همراه شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران دیروز چهارشنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) اعلام کرد که حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضای خانواده مقتول سحرگاه چهارشنبه در زندان رجایی شهر اجرا شده است. از همین رو کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که اعدام آرمان عبدالعالی با وجود تلاش‌های بسیار برای ممانعت از اجرای این حکم، «به شدت تکان‌دهنده» است. لیز تروسل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اینکه آرمان عبدالعالی در دو ماه گذشته ۶ بار برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود، ابراز تأسف کرد. اتحادیه اروپا هم با محکوم کردن اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی، اعلام کرد که این اعدام «مغایر» با تعهدات بین‌المللی است. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احکام اعدام برای جرایمی که توسط افراد زیر ۱۸ سال اتفاق می‌افتند خلاف تعهدات بین‌المللی، ذیل میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و پیمان‌نامه حقوق کودک است.»

کد خبرنگار: ۱۴
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 5
    خیلی ناراحت شدیم دیروز ساعت ۱۴خبر اعدام آرمان شنیدیم بسیار اشک ریختیم،خیلی دردناک بودبعداز۸سال زندان بعدهم اعدام،دل انسان ها ديگه عاطفه نداره انسانهايي كه تمايل ب قصاص داشتن بعدها پشیمان شدن ،سعی کنیم آدمای سختی نباشیم چون خداوند هم ب ماسخت خواهد گرفت.تسلیت ب خانواده آرمان
    • احمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 1
      دلیلی داشت این عمل ایشان و منطقی داشت نه نداشت. عشق هم نبود. وحشیت هم نبود. اشتباه نبود. انتقام هم که ایتطور نمیشود. انسان قادر به چنین عملی نیست. عصبانیتی هم در کار نبود. دلیلی برای از بین بردن این گل و غنچه نبوده. نمیشود گفت اقا بیا برو موضوع هل شد. رفع شد. ما هم هفده ساله بودیم .خجالتی. ترسو و ساده بودیم. مگه ادم میتونه چنین کنه. اول موضوع را تغریف و توجیح کتید بعد .این کار ایشان معنی نداشته. نتیجه زحمات بیست سال خانواده و خود دختر خانم از بین رفت. این را دلیل یابی کنید
  • حمید کلباسی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 1
    به نظر من باید در ایران هم حکم اعدام مجرمانی که قبل از 18 سالگی مرتکب قتل یا جرایم دیگر شده اند ، کنسل شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید