به نظر می رسد معامله گران امروز قصد دارند با تکیه بر اظهارات رابرت مالی،‌ سطوح قیمتی بالاتری را برای دلار رقم بزنند.

شرط صعود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، در صورتی که دلار بالای خط ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، این ارز وارد دهه جدید قیمتی خواهد شد.

نشانه های ایران در مورد مذاکرات وین دلگرم کننده نیست. این بخش از اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، مورد توجه بخشی از معامله گران ارزی قرار گرفت. شماری از معامله گران سعی داشتند با برجسته کردن اثر این اظهارات، فضای ذهنی بازار را تحت تاثیر قرار دهند و زمینه ساز ورود تقاضای جدید به معاملات دلار شوند.

دیروز اسکناس آمریکایی توانست با توجه به اظهارات مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تا محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان جهش کند. چنین جهشی در بازار ارز موجب شد که انتظارات صعودی معامله گران تقویت شود. در کنار این، اسکناس آمریکایی دیروز به سقف ۱۳ ماه اخیر رسید. آخرین بار دلار در اوایل آبان ماه بود که چنین سطح قیمتی را تجربه کرده بود.

به نظر می رسد معامله گران امروز قصد دارند با تکیه بر اظهارات رابرت مالی،‌ سطوح قیمتی بالاتری را برای دلار رقم بزنند.

شرایط صعود دلار به کانال ۳۰

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای خط ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، این ارز وارد دهه جدید قیمتی خواهد شد و اسکناس آمریکایی یک بار دیگر از مرز ۳۰ هزار تومانی عبور خواهد کرد. با این حال، بخشی از فعالان باور دارند که اسکناس آمریکایی طی روزهای اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و با توجه به عرضه بالای بازارساز،‌ امکان اصلاح قیمت وجود دارد.

پشت خطی دلار

دو عامل صعودی در بازار دلار

در حالی که شماری از فعالان امیدوار به عرضه بازارساز هستند، دو عامل صعودی دیگر نیز نظر معامله گران ارزی را به خود جلب کرده است. حواله درهم با قدرت از مقاومت ۷ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کرده و یکبار دیگر در آستانه شکست مرز بسیار حساس ۸ هزار تومانی قرار گرفته است. نزدیک شدن درهم به مرز یاد شده، فضای انتظاری افزایشی را در بازار برجسته کرده است. جدا از بالا رفتن ارزش حواله درهم، دیشب ارزش دلار درهرات افغانستان سیر صعودی داشت تا سیگنال افزایشی دیگری به بازار ارسال شود.

راه ابتدایی برای مدیریت نوسان دلار

به گفته فعالان شاید تنها عرضه بازارساز از قیمت های بالا بتواند معامله گران و نوسان گیران ارزی را عقب براند. دیروز بازارساز نرخ فروش صرافی های بانکی را هزار تومان بالا آورد ولی هم چنان با بازار آزاد،‌ حدود هزار و ۵۰۰ تومان فاصله قیمتی وجود داشت که انگیزه ورود تقاضای آربیتراژی به بازار را بالا می برد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید