چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک و چه سنتی باشد یا جدید قطعاً یکی از اهداف اصلی شما افزایش فروش و سود است تا بتوانید مسیر موفقیت خود را ترسیم کنید.

راهکارهایی برای فروش بیشتر | ۲۰ روش عالی برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر

اما در دنیای تجارت الکترونیک، راه‌های افزایش فروش آنلاین می‌تواند یک هیولای پیچیده باشد، زیرا استراتژی‌های مختلف فروش و بازاریابی وجود دارد.

خوشبختانه، ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید فروش آنلاین بیشتری داشته باشید، که بسیاری از آنها را می‌توانید بلافاصله پیاده‌سازی کنید. برخی از این نکات بر استراتژی‌های خاصی تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر کلی‌تر هستند. بنابراین چه کالاهای فیزیکی بفروشید یا یک تجارت مبتنی بر خدمات را اداره کنید، در اینجا ۲۰ روش اثبات شده برای افزایش فروش آنلاین و افزایش ترافیک وب سایت را بیان کرده‌ایم که می توانید برای رونق بیشتر کسب و کارتان از آن‌ها استفاده کنید. مطمئن شوید که هر کدام را ارزیابی کرده و تعیین کنید که چگونه می‌تواند در برنامه بازاریابی آنلاین و استراتژی بازاریابی شما قرار بگیرد. باید بدانید که هر روشی برای هر محصول ممکن است مناسب نباشد، زیرا برخی از محصولات بیشتر به سمت رسانه‌های اجتماعی طراحی‌شده‌اند، در حالی که فروش برخی دیگر (به عنوان مثال محصولات B۲B) از طریق رسانه‌های اجتماعی تقریباً غیرممکن است و بهینه سازی موتور جستجو بسیار مؤثرتر است. در مورد کسب و کار، محصولات، مشتریان و روش خرید آن‌ها و اینکه چگونه هر کدام می‌توانند هر روز به مشتریان جدید کمک کنند، فکر کنید.

راهکارهایی برای فروش بیشتر و نکات مهم برای  افزایش فروش آنلاین

در ادامه به معرفی راهکارهایی برای فروش بیشتر و ۲۰ نکته که برای افزایش فروش آنلاین باید در نظر بگیرید پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند:

۱. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

۲. کمپین‌های پولی را امتحان کنید.

۳ .ارزش کار خود را ارزیابی کنید.

۴. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

۵. فرآیند پرداخت خود را بهینه کنید

۶. بررسی‌ها، توصیفات و مطالعات موردی

۷. سیگنال‌های اعتماد برای مشتریان را روشن کنید.

۸. اشانتیون بگذارید.

۹. صداقت بهترین سیاست است، آن را همیشه در کارتان در نظر بگیرید.

۱۰. بازاریابی ایمیلی خود را نادیده نگیرید.

۱۱.خدمات پس از فروش برای مشتری

۱۲. اطلاعات تماس خود را قرار دهید.

۱۳.سیاست‌های بازگشت محصول را در نظر بگیرید.

۱۴. قرار دادن بنرهای محصولات پرفروش، محصولا جدید یا تخفیفات در دید مشتری

۱۵.آنچه را که محبوب است در کانون توجه قرار دهید

۱۶.بهینه‌سازی برای موبایل

۱۷.طراحی زیبا و کاربردی وب‌سایت

۱۸. استفاده از عکس و ویدیو با کیفیت برای معرفی محصول و خدمات

۱۹.تست محصولات و خدمات جدید قبل از ارائه

۲۰. بنرهایی برای تشویق برای خرید سریع قرار دهید

در ادامه تعدادی از این نکات را به صورت جامع‌تری بررسی می‌کنیم.

۱. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

شاه کلید بازاریابی آنلاین قرار گرفتن در صدر گوگل است جایی که مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند. نه تنها این شاه کلید ترافیک عالی را به سمت سایت شما می‌آورد، بلکه از نظر فنی رایگان است و برای هر بار بازدید از وب سایت شما هزینه‌ای برای شما ندارد.  اما اکنون، نوبت به این سوال می‌رسد که چگونه به صفحه اول گوگل برویم و اینجاست که شما نیاز به استخدام یک سئوکار حرفه‌ای دارید و ممکن است در این راه هزینه‌هایی را متحمل شوید.

مزیت اصلی « سئو » یا «Search Engine Optimisation» یا « بهینه‌سازی موتور جستجو » این است که می‌توانید حجم زیادی از ترافیک و فروش آنلاین را با هزینه‌های بازاریابی کم به سمت سایت خود هدایت کنید.

راهکارهایی برای فروش بیشتر

اغلب وب‌سایت‌ها معادل صد هزار دلار ترافیک در ماه دارند. به این معنی که اگر آن‌ها را در گوگل رتبه‌بندی نمی‌کردند، باید بیش از صد هزار دلار در ماه برای تبلیغات پولی خرج کنند تا این ترافیک را به دست آورند. همان‌طور که می‌بینید، سئو می‌تواند بودجه کلی بازاریابی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و به شما این امکان را می‌دهد که حاشیه سود را افزایش دهید.

با تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوی تجارت الکترونیک (SEO)، می‌توانید مهم‌ترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را که در گوگل رتبه‌بندی می‌شوند و مستقیماً مخاطبان هدف شما را به سمت سایت شما می‌آوردــر، مشخص کنید. هرچه این عبارات را بهتر مورد هدف قرار دهید، می‌توانید در« SERP» یا « Search Engine Results Pages»  یا « صفحه نتایج موتور جستجو » رتبه بالاتری کسب کنید، که هم بازدید بیشتری به شما می‌دهد و هم اعتبار برند شما را در چشم مشتریان افزایش می‌دهد. روی بهینه‌سازی دسته‌بندی صفحات هدف تمرکز کنید و دسته‌بندی‌های جدیدی را در نظر بگیرید که به شما این امکان را می‌دهد کلیدواژه‌های بیشتری را اضافه کنید. به یاد داشته باشید، هر صفحه دسته بندی فقط می‌تواند برای ۳تا ۵ کلمه کلیدی یا کلیدواژه بهینه‌سازی شود. همچنین، به عنوان یک نکته، حتماً فراخوان‌های آشکار را در صفحات هدف خود قرار دهید. برای بازدیدکنندگان راه را برای رفتن به جایی که می‌خواهید بروند باز کنید تا به سرعت ارزش شما را درک کنند.

یکی دیگر از بخش‌های سئو  که به طور مداوم در حال توسعه است، محتوای جدید است. این محتوا نه تنها برای تجربه کاربری عالی است، بلکه به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که ممکن است صفحاتی برای آن‌ها نداشته باشید. چگونه می‌توانید موضوعات را مطرح کنید؟ فکر کنید، مشتریان معمولاً چه سؤالاتی در مورد محصولات شما می‌پرسند؟ از آنجا شروع کنید و به رایج ترین سوالات پاسخ دهید.

اگر می‌خواهید فروش آنلاین را افزایش دهید، استراتژی سئو پیشنهاد شماره یک ما است. اگر برای افزایش فروش آنلاین و آموزش سئو مشکل دارید بهتر است به سایت فرادرس مراجعه کنید. سایت فرادرس به صورت آنلاین آموزش‌های کاربردی و فوق‌العاده‌ای در مورد دیجیتال مارکتینگ و سئو توسط اساتید مجرب را در اختیار شما قرار داده است.

• آموزش سئو در وردپرس — کلیک کنید

۲. کمپین‌های پولی را امتحان کنید تا فوراً فروش را افزایش دهید

یک انگیزه پولی کوچک می‌تواند راه درازی را طی کند. کمپین‌های تبلیغاتی « Pay Per Click»یا «PPC» راهی مستقیم و آسان برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش آنلاین ارائه می‌دهند. تبلیغات می‌تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت نتایج بسیار مرتبط با نیازهای آن‌ها را دریافت کنند و در نتیجه می‌تواند فروش بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد؛ به عبارت دیگر، PPC می‌تواند پاسخ کاملی برای این سوال باشد که چگونه می‌توان فروش آنلاین را سریع افزایش داد!

نکته بازاریابی PPC:

برای ایجاد شخصیت خریدار سخت کار کنید. مشتری خود را درک کنید، چرا آن‌ها جستجو می‌کنند و چگونه جستجو می‌کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به فروش تبدیل می‌شوند و می‌توانند در همه استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما استفاده شوند.

راهکارهایی برای فروش بیشتر

۳. سنجش میزان اهمیت و ارزش کار

هر کسب و کاری باید بتواند به سرعت و به وضوح ارزش محصول یا خدمات خود را برای مشتریان بالقوه توضیح دهد. اگر نه چه دلیلی دارد که کاربران شما را از بین رقبایتان انتخاب کنند؟

برای افزایش فروش آنلاین، باید عقب‌نشینی کنید، به محصول یا خدمات خود نگاه کنید و این سؤالات را از خود بپرسید:

آیا به مشکلات مشتریان من مرتبط است؟

آیا مزایایی برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد؟

چگونه محصول/خدمت من از رقبا متمایز است؟ چه چیز آن را برجسته می‌کند؟

آیا برای کمک به مشاغل عاطفی و اجتماعی مشتریان من فراتر از حل یک مشکل عملکردی ارائه می‌دهد؟

آیا شکافی را پر می‌کند که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند آن را پر کند - یا این شکاف را به نحو مؤثرتری پر می‌کند؟

پاسخ‌ این سؤالات به شما دید بسیار واضح‌تری از ارزش کار شما می‌دهد، به همین دلیل مشتریان باید محصول یا خدمات شما را انتخاب کنند – و به عنوان کاربران وفادار در کنار برند شما باشند. اغلب، اگر فروش راکد است، به این دلیل است که شما این پیام‌ها را به طور واضح در میان پلتفرم‌ها (مانند حساب‌های وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود) یا بازاریابی (مانند تبلیغات یا حتی بروشورهای فیزیکی) ارسال نکرده‌اید. هنگامی که وب‌سایت، تبلیغات خود را تغییر دادید تا مستقیماً به نحوه سود مشتری اشاره کنید، مطمئناً در کمترین زمان فروش آنلاین را افزایش خواهید داد.

۴. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

این چیزی بیش از پست‌های رسانه‌های اجتماعی است و صرفاً داشتن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید حضور فعالی داشته باشید تا بهترین تأثیر را در مشتریان بالقوه خود داشته باشید. بسیاری از افراد در رسانه‌های اجتماعی با برندها ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا این پلتفرم‌ها در دسترس‌تر هستند، یا به این دلیل که ممکن است یک سؤال سریع و ساده داشته باشند که برای حل آن به کمک نیاز دارند.

از طرف دیگر، مشتریان ممکن است به شما پیام دهند زیرا از محصول یا خدمات شما ناراضی هستند. در این مورد، شما باید به سرعت پاسخ دهید و تمام تلاش خود را برای حل مشکل انجام دهید. امیدوارم بتوانید اعتماد آن‌ها را بازیابی کنید. حداقل حتی اگر مشکل را حل نکردید با این کار، به سایر مشتریان بالقوه نشان داده‌اید که گوش می‌دهید و آماده کمک هستید. با قابل دسترس‌تر کردن کسب و کار خود، می‌توانید مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید حتی مشتریان جدید را تشویق کنید تا به سمت فروش آنلاین گام بردارند و با این کار فروش شما نیز بیشتر شود.

اما باید بدانید لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی موجود، فعال باشید - فقط آن‌هایی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما منطقی هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت خلاق با محصولات و خدمات منحصر به فرد دارید، ممکن است اینستاگرام را انتخاب کنید، پلتفرمی که مردم برای الهام گرفتن از آن استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید روی کمپین‌های اجتماعی پولی تمرکز کنید، ممکن است بخواهید از فیس‌بوک استفاده کنید؛ و برای ارتباطات حرفه‌ای، از لینکدین استفاده کنید.

•  آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی— کلیک کنید

۵. بهینه سازی فرآیند پرداخت

در حالی که جمع‌آوری تمام اطلاعات پرداخت و ارسال  مورد نیاز از مشتریانتان مهم است (جزئیات برنامه‌ریزی، اگر خدماتی را ارائه می‌دهید)، تغییر فرآیند پرداختی که همیشه طول می‌کشد، می‌تواند یک تغییر بزرگ باشد. بر اساس مطالعه‌ای از موسسه بایمرد (Baymard)، ۲۷ درصد از مشتریانی که سبد خرید خود را در حین تسویه حساب رها کردند، به دلیل طولانی بودن یا پیچیده بودن فرآیند پرداخت، این کار را انجام دادند.

راهکارهایی برای فروش بیشتر

به فرآیند تسویه حساب و صفحات پرداخت خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید آیا مشتریان باید صفحات متعددی را مرور کنند تا بتوانند میزان واقعی بدهی خود را ببینند و خرید خود را انجام دهند؟ آیا سعی می‌کنید آن‌ها را وادار کنید تا قبل از خرید یک حساب کاربری ایجاد کنند، یکی دیگر از عوامل بازدارنده اصلی برای مشتریان؟ اگر چنین است، این الزامات و مراحل غیرضروری را حذف کنید. تمام فرم‌های مورد نیاز را در یک یا دو صفحه قرار دهید و کل سفارش‌های آن‌ها را در طول فرآیند قابل مشاهده نگه دارید تا بتوانند به سرعت و با اطمینان خرید خود را پیش ببرند. همچنین می‌توانید پیشنهاد دهید که اطلاعات آن‌ها را برای تجربه‌ای سریع‌تر برای دفعه بعد ذخیره کنید!

اما ساده‌سازی تنها کاری نیست که می‌توانید برای بهبود فرآیند پرداخت خود انجام دهید - همچنین باید روش‌هایی را که مردم می‌توانند برای محصول یا خدمات شما پرداخت کنند، متنوع کنید. اطمینان حاصل کنید که علاوه بر پذیرش همه انواع کارت‌های اعتباری، روش‌های پرداخت جایگزین را نیز در نظر بگیرید. در پایان، شما می‌خواهید که مشتری به آسانی بتواند اطلاعات کارت اعتباری یا جزئیات پرداخت خود را به شما بدهد.

یک فرآیند پرداخت ساده و سازگار نقش مهمی در کمک به افزایش فروش آنلاین خواهد داشت!

ایجاد یک کسب و کار و فروش آنلاین نسبتا آسان است. شما فقط باید یک دامنه بخرید و یک سرور برای راه اندازی محصول خود دریافت کنید. با این حال، زمانی فرا می‌رسد که بالا بردن فروش می‌تواند کمی شبیه اسکیت روی یخ در سربالایی باشد. دقیقاً به همین دلیل است که ما ۲۰ استراتژی را در ابتدای کار نام بردیم و ۵ تا از مهم‌ترین آن‌ها را توضیح دادیم که از آن‌ها می‌توانید از امروز برای افزایش فروش تجارت الکترونیک خود استفاده کنید اما این آموزش‌ها کافی نیست و شما باید با توجه به پیشرفت حوزه دیجیتال علم خود را نیز بالا ببرید و آن را به روز کنید. سایت فرادرس با اساتید مجرب به شما کمک خواهد کرد که در این عرصه پیشتاز باشید و شما به راحتی می‌توانید آموزش دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف را از این سایت دریافت کنید و روز به روز در تجارت خود پیشرفت کنید.

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید