بر اساس دستورالعمل قانونی صادر شده از سوی حاکمان در کره شمالی، داشتن، تماشا کردن و یا توزیع سریال بازی مرکب ساخته کره جنوبی غیرقانونی است و با خاطیان به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

یک شهروند کره شمالی بخاطر «سریال بازی مرکب» اعدام شد

به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز، کره شمالی یک شهروند این کشور را به دلیل قاچاق نسخه‌های کپی شده از سریال بازی مرکب به اعدام محکوم کرده‌ است.

 پیش‌تر نسخه‌های کپی شده از سریال «بازی مرکب» از طریق فلش‌های یو اس بی و کارت‌های ذخیره حافظه داده‌های دیجیتال به کره شمالی قاچاق شده بود. عامل این قاچاق که یک شهروند کره شمالی است به مجازات مرگ محکوم شده و در برابر جوخه اعدام قرار خواهد گرفت.

 یک دانش آموز در کره شمالی به دلیل خرید و به همراه داشتن فلش یواس‌بی حاوی سریال «بازی مرکب» به حبس ابد محکوم شده است. شش دانش‌آموز دیگر به دلیل تماشا کردن سریال بازی مرکب به انجام پنج سال کار سخت محکوم شده‌اند و مدیران و معلمان مدرسه‌ای که این دانش‌آموزان در آن مسئولیت داشتند نیز اخراج شده و احتمالا برای کار در معدن به مناطق دور افتاده تبعید خواهند شد.همه چیز هفته گذشته و زمانی شروع شد که یک دانش‌آموز دبیرستانی مخفیانه اقدام به خرید یک فلش یواس‌بی حاوی بازی مرکب کرد و با یکی از بهترین دوستانش در کلاس به تماشای آن نشست.یکی از این دو دانش‌آموز سپس چند نفر دیگر در دبیرستان را در جریان ماجرا قرار داد و محتوای فلش را با آنها به اشتراک گذاشت.

بر اساس دستورالعمل قانونی صادر شده از سوی حاکمان در کره شمالی، داشتن، تماشا کردن و یا توزیع سریال بازی مرکب ساخته کره جنوبی غیرقانونی است و با خاطیان به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.سریال بازی مرکب که در بیش از ۹۰ کشور جهان در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس قرار گرفته از دید رهبران کره شمالی بیانگر «ماهیت فرهنگ کاپیتالیستی و نمایشگر واقعیتی ناراحت کننده از وحشی‌گری در جامعه کره جنوبی است.»مقامات کره شمالی دنبال کردن رسانه‌های بین‌المللی از سوی شهروندان و بویژه برنامه‌هایی که منجر به نفوذ فرهنگ لیبرال کره جنوبی در کشورشان شود را تهدیدی برای قدرت حاکمه می‌دانند و تماشای کلیه محصولات تصویری و تلویزیونی همسایه جنوبی را برای شهروندان ممنوع اعلام کرده‌اند.

 کره شمالی سال گذشته میلادی در همین راستا قانونی موسوم به «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را به تصویب رساند که می‌تواند برای تماشا کنندگان، مالکان یا توزیع کنندگان محتوای رسانه‌های کشورهای سرمایه داری، بویژه محصولات فرهنگی کره جنوبی و ایالات متحده با مجازات‌های سنگینی چون اعدام همراه شود.

دولتمردان کره شمالی همچنین بازی مرکب را نماد «ماهیت حیوانیِ جامعه سرمایه‌داری» در کره جنوبی می‌دانند که از دید پیونگ یانگ، بشریت در آن به واسطه رقابت‌های شدید در مسیر نابودی قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید