بعد از آنکه یک ماهیگیر به پلیس گزارش داد که چندین جنازه را دیده است که در آب غوطه‌ور هستند، قایق‌های گشت دریایی پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

حادثه مرگبار برای پناهجویان؛ بیش از ۳۰ مهاجر در کانال ماش غرق شدند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، یورونیوز نوشت: بیش از ۳۰ مهاجر درآب‌های کانال مانش در پی غرق شدن قایق‌شان جان باختند.

بیش از ۳۰ مهاجر که از سواحل شمالی فرانسه و با عبور از آب‌های کانال مانش در پی رسیدن به خاک انگلیس بودند روز چهارشنبه ۳ آذر (۲۴ نوامبر) در پی غرق شدن قایق‌شان جان باختند.

گزارش‌ها حاکی است که قایق مهاجرانی که جان باختند عصر روز چهارشنبه در حالی که ۵۰ مهاجر را با خود حمل می‌کرد پس از جدا شدن از سواحل دانکرک در شمال فرانسه در مانش واژگون شد و به زیر آب فرو رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حادثه در آب‌های نزدیک شهر بندری کاله در شمال این کشور اروپایی رخ داد و به گفته پلیس فرانسه مرگبارترین از نوع خود بوده است.

بعد از آنکه یک ماهیگیر به پلیس گزارش داد که چندین جنازه را دیده است که در آب غوطه‌ور هستند، قایق‌های گشت دریایی پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

پیش از این نیز مقامات لندن، فرانسه را متهم کرده بود که کنترل خود بر سواحلش را از دست داده است.

ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه، هفته گذشته انگلیس را مسئول بحران مهاجران دانسته و گفته بود که قوانین کار در انگلیس مهاجران را به عبور از کانال مانش تشویق می‌کند.

کانال مانش در شمال فرانسه و جنوب انگلستان قرار دارد و با اینکه عبور از آن با شناورهای کوچک به‌ویژه در فصل زمستان و آب‌وهوای توفانی، بسیار خطرناک است، مهاجران بسیاری تلاش می‌کنند از این مسیر خودشان را به انگلستان برسانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید