به نظر می‌رسد موج تحولات رییس جدید صداوسیما هنوز به امثال فروغی-رییس شبکه ۳ سیما- و حیات خلوتی مثل شبکه افق نرسیده است، یا حتی در نگاهی بدبینانه شاید بتوان گفت موج تغییرات قرار نیست آن قدر گسترده باشد که به این نقاط برسد.

شبکه افق چطور به سخنگوی طالبان تریبون می‌دهد اما به شیخ الوزرای جمهوری اسلامی نه؟

سلام نو سرویس سیاسی: با اعلام شبکه افق سیما موضوع دعوت از بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت، به طور کلی لغو شد تا او فرصت پاسخ به اتهاماتی که درباره پرونده کرنست متوجه‌اش می‌شود را نداشته باشد.

ماجرا از جایی شروع شد که وزیر نفت سابق چند روز پیش در توییتر نوشت که «قرار شد دوشنبه اول آذر، ساعت ۲۲ در شبکه افق برنامه جهان‏‌آرا حاضر شوم و درباره پرونده کرسنت توضیح بدهم. از رئیس محترم صدا و سیما می‌خواهم که در اولین فرصت شرایط حضورم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو را نیز فراهم کنند تا نسبت به اتهامات مطرح‌شده در این برنامه هم روشنگری کنم.»

همین توییت باعث حمله اصولگرایان تندرو به زنگنه و شبکه افق شد و آن‌ها این سوال را مطرح کردند که بر اساس کدام قانون متهم اجازه استفاده از تریبون رسانه ملی را دارد؟

بعد از این هجمه توییتر شبکه‌ی افق فردای روزی که زنگنه توییت زد، نوشت: «‏مخاطبان همیشه همراه شبکه افق؛ به اطلاع می‌رساند آقای زنگنه وزیر سابق نفت، درخواست حضور در برنامه جهان آرا را مطرح کرده‌اند. با توجه به پرونده قضایی مفتوح درباره کرسنت در حال بررسی امکان قانونی اجابت حضور ایشان هستیم.»

در نهایت شبکه افق اعلام کرد که امکان پذیرفتن زنگنه را ندارد و هیچ برنامه‌ای برای دعوت از وزیر سابق نفت وجود نخواهد داشت. نکته جالب توجه این است که شبکه افق طوری ماجرا را روایت کرد که در آن زنگنه خواستار حضور در این شبکه بود، در حالی که آن طور که وزیر سابق نفت در توییتر خود نوشت این شبکه افق بود که ابتدا از زنگنه دعوت کرد.

بیژن زنگنه با اشاره به این مسئله در توییتی نوشت:« همکاران شبکه افق خودشان بنده را دعوت کردند و من هم در همان ابتدا گفتم نمی‌گذارند من بیایم و همان شد که گفتم، گویا در موضوع کرسنت فرصت صداوسیما تنها برای اتهام زنندگان است! و افوض امری الی الله إن الله بصیر بالعباد»

این که شبکه افق چنین احتیاط مثال زدنی در تریبون ندادن به کسانی که اتهام متوجه آنان است دارد قابل توجه است اما کاش مدیران این شبکه به سه سوال پاسخ می‌دادند. نخست این که چه اتهام متوجه زنگنه است و او کجا متهم و محکوم شده است؟ دیگر آن که چگونه به مخالفان زنگنه تریبون داده می‌شود تا هر اتهام را به او بزنند؟ و در نهایت اینکه با چه متر و معیار سخنگوی طالبان در شبکه افق تریبون دارد اما شیخ الوزرای جمهوری اسلامی که از دولت آیت‌الله خامنه‌ای تا دولت روحانی سوابقی در سطح معاون وزیر و وزیر دارد هیچ تریبونی در این شبکه ندارد؟

به نظر می‌رسد موج تحولات رییس جدید صداوسیما هنوز به امثال فروغی-رییس شبکه ۳ سیما- و حیات خلوتی مثل شبکه افق نرسیده است، یا حتی در نگاهی بدبینانه شاید بتواند گفت موج تغییرات قرار نیست آن قدر گسترده باشد که به این نقاط برسد.

در نهایت سوالی هم از سیستم قضایی کشور مطرح است. کرسنت پرونده‌ای برای امروز و دیروز نیست و متهمانش هم امروز و دیروز مشخص نشدند. ریشه کرسنت به دوران محمود احمدی‌نژاد باز می‌گردد. اگر زنگنه متهم چنین پرونده خسارت باری است چگونه هشت سال وزیر نفت دولت حسن روحانی بوده است؟ اگر اتهامات به زنگنه بی‌اساس است چرا برخوردی با این مدعیان انقلابی‌گر نمی‌شود؟

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    طالبان الان حکومت افغانستان را در دست دارد چه دلمان بخواهد چه نخواهد پس ما با نماینده یک حکومت طرف هستیم ولی اقای زنگنه وزیر سابق نفت است که الان مشکل قضایی دارد ومتهم است متهم باید در دادگاه پاسخ گو باشد نه در تلویزیون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید