تاکاشی اوکاتا، سفیر ژاپن در افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان از بازگشایی سفارت کشورش در کابل پس از اطمینان امنیتی خبر داد.

بازگشایی سفارت ژاپن در کابل در آینده‌ای نزدیک

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از افق نیوز نوشت: معاون سخنگوی طالبان در رشته توییتی نوشته‌ است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر روز سه‌شنبه با تاکاشی اوکاتا، سفیر ژاپن برای افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرده‌ است.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار مناسبات افغانستان و ژاپن را تاریخی خوانده‌ است.

سفیر ژاپن هم در دیدار با معاون رییس دولت طالبان گفته‌ است که «پیام ما این است که ما به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهیم.» تاکاشی اوکاتا افزوده‌ است: «ژاپن می‌خواهد با حکومت جدید کار خود را ادامه دهد و به‌ خاطر ایجاد باور در نخستین گام، کمک‌هایش به افغانستان را افزایش می‌دهد و این کمک‌های بشری باید قبل از آمدن زمستان به افغانستان برسد.»

سفیر ژاپن به‌ خاطر جلوگیری از بحران اقتصادی در افغانستان، ضمن تاکید بر بهبود روابط طالبان با جامعه بین‌المللی، اضافه کرد: «ما تصمیم داریم بعد از اطمینان از امنیت، سفارت خویش را بازگشایی نماییم و به‌ خاطر اقدامات عملی باید یک چارچوب مشترک ایجاد گردد.»

پیش از این، آلمان و عربستان نیز برای بازگشایی سفارت‌های خود در کابل اعلام آمادگی کرده‌ بودند. همچنین امارات متحده به تازگی سفارت خود در کابل را بازگشایی کرد. این در حالی است که با گذشت صد روز از حکومت طالبان تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید