تلگرام فرصتی برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند تا با شرکای تجاری و فروشندگان خود ارتباط برقرار کنند. این ارتباط دو طرفه دریافت سریع پیام ها و در نتیجه تصمیم گیری سریعتر را تضمین می کند.

تلگرام مارکتینگ چیست؟ | مزایای بازاریابی تلگرام

تلگرام یکی از پراستفاده‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در ایران است و بر اساس گزارش نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سال گذشته با وجود فیلتر بودن تلگرام، در ایران ۶۴.۱ درصد از افراد بالای ۱۸ سال از پیام‌رسان واتس‌اپ، ۴۵.۳ درصد از اینستاگرام و ۳۶.۳ درصد از تلگرام با استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که تلگرام پلتفرمی مناسب برای بازاریابی کسب و کار شماست!

بازاریابی تلگرام یا تلگرام مارکتینگ چیست؟

همانند پیام‌رسان واتس‌اپ، تلگرام یک برنامه پیام‌رسانی فوری مبتنی بر فضای ابری است. این برنامه به عنوان یک برنامه در دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است و خوشبختانه برنامه دسکتاپ نیازی به اتصال مستقیم با برنامه تلفن همراه ندارد (این یک مشکل بزرگ در هنگام استفاده از واتس‌اپ برای دسکتاپ است).

تلگرام دارای سطح بالایی از امنیت اطلاعات است و برخلاف واتساپ قابلیت‌هایی مانند ویرایش پیام‌های پس از ارسال، پین کردن پیام‌ها در چت یا در صورت نیاز آن‌ها را (بدون ردیابی) حذف کنید.

تلگرام همچنین دارای یک ویژگی خاص است که به شما امکان می‌دهد پیام‌هایی را ذخیره کنید که بعداً می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. تلگرام علاوه بر وظیفه اصلی خود در برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، دارای کانال و چت گروهی نیز است. کاربران می‌توانند به کانال‌ها و گروه‌های عمومی یا خصوصی که با علایق آن‌ها مرتبط هستند، بپیوندند. تفاوت اصلی گروه و کانال در این است که در یک گروه، هر عضو می‌تواند پیام ارسال کند، اما در یک کانال، تنها مدیران قدرت ارسال پیام را دارند.

تگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی تلگرام شکلی نوآورانه از بازاریابی پیام‌رسان است که به سادگی به معنای تبلیغ یک برند از طریق تلگرام است. با استفاده از این پلتفرم، به راحتی می‌توانید دسترسی مشتری خود را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید و به مشتریان کمک کنید محصول شما را کشف کنند.

امروزه تلگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات تجاری است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبلیغات و بازاریابی تلگرام برای بسیاری از مشاغل به ویژه رمزارزها محبوب است. در اینجا به برخی از دلایل اشاره می‌شود.

سایت زیر آموزش‌هایی همچون آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، آموزش دیجیتال مارکتینگ، تلگرام مارکتینگ، آموزش مدیریت تبلیغ و برند، آموزش ترفندهای تلگرام را از سطح مقدماتی تا پیشرفته توسط اساتید مجرب و متخصص ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نکات لازم برای ورود به این بازار را فرا بگیرید.

•  آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی— کلیک کنید

دوازده دلیل برای استفاده از تلگرام برای بازاریابی برند

تلگرام می‌تواند به عنوان یک پلتفرم بازاریابی مؤثر برای ارتقای شناخت و آگاهی از برند شما و در نهایت تغییر بزرگی برای برند شما به ارمغان بیاورد.

تلگرام تا سال ۲۰۲۱ حدود ۵۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. همچنین تعداد کاربران رشد خیره کننده +۲۵ درصدی سالانه در سطح جهانی دارد. این تعداد کاربر دلیل قانع کننده و کافی برای انگیزه بازاریابی در تلگرام است.

بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید از تلگرام برای بازاریابی برند خود استفاده کنید.

۱. سهولت در استفاده

پیام‌رسانی در تلگرام بسیار آسان است. شما برای بازاریابی دیگر نیازی به ارسال ایمیل ندارید و به سادگی می‌توانید از طریق گوشی تلفن همراه پیام ارسال کنید. همچنین این باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر باشند، زیرا بدون زحمت و بدون چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی متعدد برای پیگیری محصول یا خدمات شما می‌توانند به راحتی در تلگرام با شما ارتباط برقرار کنند و محصولات شما را ببینند و در همان‌جا جهت خرید با شما صحبت کنند و حتی از خدمات پس از فروش شما نیز بهره‌مند شوند.

۲. وجود کانال های خصوصی

برخلاف کانال‌های عمومی، بازاریابی تلگرام فقط برای کاربرانی قابل دسترسی است که عضو کانال رسمی تلگرام هستند. برخلاف فیس‌بوک و سایر پلتفرم‌های مشابه، می‌توانید کشورها و جمعیت‌های خاصی را با کانال‌های خصوصی هدف قرار دهید. همچنین ویژگی‌های خاص کانال مانند مخفی کردن چت و پیام مستقیم وجود دارد. اگر مخاطبان هدف شما در کشوری متفاوت از محل فعالیت شما قرار دارند، می‌توانید کانال‌های خود را بر این اساس مدیریت کنید.

۳. گستردگی اختیارات ادمین‌ها

برخلاف فیس‌بوک، یوتیوب و دیگر کانال‌های اجتماعی، ارسال پیام در کانال‌ها به کد دسترسی ادمین نیاز دارد. با یک ربات، ارسال پیام در این کانال‌ها به سادگی کلیک روی یک دکمه است. ادمین تضمین می‌کند که بازاریابان می‌توانند به راحتی چندین کانال را بدون نیاز به حساب ادمین اضافی برای هر کدام ایجاد و مدیریت کنند.

تلگرام مارکتینگ

۴. رشد برند

یک راه خوب برای پیشرفت برند خود، تعامل با مخاطبان است. از طریق کانال‌های تلگرامی، می‌توانید در سطح شخصی‌تری با مخاطبان هدف خود ارتباط بهتری برقرار کنید. برخلاف دیگر پلتفرم‌های بازاریابی، می‌توانید به مکالمات درون جایگاه برند خود پاسخ دهید و با مخاطبان خود ارتباط صمیمانه‌تری داشته باشید. همچنین می‌توانید به بازخورد مشتریان پاسخ دهید و به‌روزرسانی‌هایی را در مورد محصولات و خدمات خود به مخاطبان ارائه دهید.

۵. وجود ربات ها

ربات‌ها ساده‌ترین راه برای مدیریت چت شما در تلگرام هستند. این برنامه‌ها مدیریت را از چندین دستگاه و در چندین شبکه برای شما آسان‌تر می‌کنند. آن‌ها همچنین تبلیغ نام تجاری، مدیریت کانال‌های و تبلیغات را برای شما آسان‌تر می‌کنند. با یک کمپین تبلیغاتی مؤثر با استفاده از جریان‌ها و کانال‌های مبتنی بر ربات، می‌توانید با فشار دادن یک دکمه به مخاطبان هدف خود برسید. این برنامه‌ها همچنین برای مبتدیانی که می‌خواهند تبلیغات برند خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت شروع کنند، ایده آل هستند.

۶. امکان به اشتراک گذاری و تبلیغ محتوا

گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به رسانه جدیدی برای اشتراک‌گذاری و تبلیغ محصولات جدید، محتوا، معاملات و تبلیغات تبدیل شده‌اند. کاربران معمولاً به کانال‌هایی می‌پیوندند که به آن‌ها علاقه دارند، بنابراین شانس باز کردن، خواندن و تعامل با پیام‌ها و تبلیغات شما در کانال‌های مرتبط با برند خود بسیار بیشتر از تبلیغات معمولی است.

به اشتراک گذاری و تبلیغ باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود و به مردم این امکان را می دهد که خیلی راحت تر متوجه برند شما شوند. برای انجام این کار، باید شروع به پیدا کردن یک کانال محبوب و مرتبط کنید، به آن بپیوندید، با قوانین آشنا شوید و به تدریج محتوای خود را به اشتراک بگذارید یا تبلیغ کنید.

با توجه به اینکه این پیام‌ها بهتر از سایر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به دست کاربر می‌رسند، بسیاری از کانال ها ممکن است برای تبلیغ محتوای شما هزینه‌ای دریافت کنند. هرچه تعداد کاربران بالاتر باشد، هزینه آن بیشتر است.

 همچنین می‌توانید یک کانال جدید ایجاد کنید، اما مطمئن شوید که کانال شما محتوای مفیدی ارائه می‌دهد و کاربران را وادار می‌کند به آن بپیوندند. محتوای باکیفیت مشتریان و اعضای بالقوه را جذب می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند که پس از پیوستن به کانال شما همچنان در کانال شما باقی بمانند. اگر در مورد حفظ و رشد کانال خود جدی نیستید، در خطر از دست دادن مشتریان و اعضای وفادار خود هستید.

۷. دسترسی بالا

دسترسی بیشتر دلیل استفاده از بازاریابی تلگرامی است. قبلاً در مورد بزرگی تلگرام در ایران صحبت کردیم. با تعداد زیادی از کاربران فعال، صدای برند شما می‌تواند به بسیاری از ایرانی‌ها برسد، اگر این مسیر را دنبال کنید.

تلگرام مارکتینگ

«پیوستن» یا «join» به یک کانال کار آسانی است، کاربران فقط باید روی یک دکمه کلیک کنند و به محتوای کانال دسترسی خواهند داشت. علاوه بر مشخص بودن تعداد اعضای کانال شما، یک شمارشگر بازدید برای هر پیام تلگرام وجود دارد که تعداد بازدیدهای پیام شما را ردیابی می‌کند. همچنین تعداد دفعاتی که پیام شما برای دیگران فرستاده شده است یا به اصطلاح share شده است.

این‌ بازدیدها مبتنی بر دسترسی «Reach» هستند و نه «impression»، بنابراین اگر بازدید پیام‌های کانال تلگرام شما بسیار بالاتر از تعداد اعضای کانال شما هستند، به موفقیت رسیده‌اید چراکه این نشان دهنده این است که قابلیت اشتراک‌گذاری پیام‌های شما بالا بوده است و پیام شما توسط کاربران برای دیگران فرستاده شده است.

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

۸. هدایت ترافیک به وب سایت یا شبکه های اجتماعی

هنگام اشتراک‌گذاری یا تبلیغ محصول، خدمات خود در کانال‌ها یا گروه‌های تلگرام، می‌توانید لینک‌هایی را که باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما می‌شوند، اضافه کنید.

مشتریان همچنین عادت دارند قبل از اینکه تصمیم بگیرند محصول شما را امتحان کنند یا از فروشگاه شما بازدید کنند، وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما را بررسی کنند و این باعث افزایش ترافیک در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما می‌شود.

از طریق تلگرام ترافیک وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود را با این روش‌ها فزایش دهید:

· پخش تبلیغات محصولات یا خدمات با یک تصویر و متن

· برای متن تبلیغات خود، لینکی را به صفحه وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید

· اطمینان حاصل کنید که سایت یا شبکه‌های اجتماعی برای مورد تبلیغات یا محصولات فعلی بهینه‌سازی و به روز رسانی شده‌اند.

۹. راهی جدید برای تعامل با برند

ایجاد یک کانال برای برند شما به معنای داشتن یک پلتفرم اضافی برای تعامل با مشتریان است. ایجاد یک کانال خوب می‌تواند یک راه فروش جدید برای کسب و کار شما باشد. از طریق کانال می‌توانید موارد زیر را به مخاطبان خود اطلاع دهید:

· آخرین اتفاقات در کسب و کار شما

· نگاهی مختصر به محصولات و خدمات جدید

· تخفیفات انحصاری برای اعضای کانال شما

 همچنین می‌توانید قسمت نظرات پیام‌های پخش شده را فعال کنید که کاربران را قادر می‌سازد تا در مورد پست با دیگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند مستقیماً نظر بدهند و در مورد احساسات خود در مورد پیام صحبت کنند!

تلگرام مارکتینگ

۱۰. بالا بردن سطح پشتیبانی از برند

 برای موفقیت برند خود به مشتریان جدید نیاز دارید؛ اما آیا این به تنهایی برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود کافی است؟

برای تبدیل شدن به یک تجارت موفق باید وفاداری مشتریان به برند خود را نیز افزایش دهید.

 شرکت نرم‌افزار آمریکایی زندسک، شرکتی که از میلیاردها برند در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، اخیراً گزارشی منتشر کرده است که می‌گوید سه مشتری از هر پنج مشتری فکر می‌کنند که خدمات مشتری خوب، آن‌ها را به وفاداری به یک برند سوق می‌دهد.

از آنجایی که تلگرام در ایران در حال رشد است، زمان آن فرا رسیده است که از طریق تلگرام پشتیبانی مشتریان را نیز ارائه دهید. به مشتریان عادی و مشتریان بالقوه خود بگویید که می‌توانند از طریق تلگرام و نه فقط وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا واتس اپ، با شما ارتباط برقرار کنند. این راه دیگری را برای مشتریان شما باز می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده تلگرام، چت بات های آن است. حتی می‌توانید یک چت بات در تلگرام ایجاد کنید یا از چت‌بات‌های ساخته‌شده توسط توسعه‌دهندگان دیگر برای کانال‌ها یا گروه‌های خود استفاده کنید. همه این موارد باعث می‌شود که شما برای مشتریان خود قابل‌دسترس‌تر به نظر برسید.

۱۱. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف پیام

تلگرام به شما این امکان را می‌دهد فراتر از بازاریابی پیامکی یکنواخت عمل کنید. اگر بخواهید آخرین ویدیوی محصول را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید چه؟ به وسیله تلگرام قادر خواهید بود پیام‌های تبلیغاتی خود را در قالب‌های پیام‌های متنی، عکس‌ها، فایل‌های صوتی، فایل‌های ویدئویی، فایل‌های متنی، فایل زیپ یا فشرده ارسال کنید.

۱۲. امکان ایجاد گروه و سوپر گروه در تلگرام

اگر یک بازاریاب کوچک هستید، و اعضای زیادی ندارید با استفاده از ویژگی گروه / سوپرگروه تلگرام می‌توانید مشتریان کلیدی خود را با هم گروه‌بندی کنید و سپس می‌توانید پیام‌های مهم را پین کنید، اعلان‌های ویژه پخش کنید و با چند ضربه به اعضای گروه اطلاع دهید.

چگونه تلگرام مارکتینگ به کسب و کارها قدرت می‌بخشد؟

وقتی میلیون‌ها کاربر در تلگرام فعال هستند، یعنی به طور حتم برخی از مشتریان فعلی و بالقوه شما  از آن استفاده می‌کنند. برخلاف دیگر رسانه‌های اجتماعی، این فرصتی برای بازاریابان است تا کاربران خود را در تعامل دوطرفه درگیر کنند.

۱. ارتباط کسب و کار با مشتری:

تلگرام پشتیبانی مشتری را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. از سوالات عمومی مشتری گرفته تا وضعیت سفارش خاص و پشتیبانی دقیق، تلگرام همه این‌ها را انجام می‌دهد. این پلت فرم به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را به موقع و در زمانی که بیشتر به شما نیاز دارند درگیر کنید. تلگرام مارکتینگ بدون ابهام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مدل‌های مختلف کسب و کار را اجرا کنند.

• سفارش آنلاین و تحویل

• پشتیبانی از مشتری در زمان واقعی

• تبلیغ محصول

• پردازش بازخورد مشتری

۲. ارتباط بین کسب و کار:

تلگرام فرصتی برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند تا با شرکای تجاری و فروشندگان خود ارتباط برقرار کنند. این ارتباط دو طرفه دریافت سریع پیام ها و در نتیجه تصمیم گیری سریعتر را تضمین می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گروه تجاری ایجاد کنید و همکاران تجاری خود را به عنوان عضو گروه اضافه کنید.

بنابراین شما باید از بازاریابی تلگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید!

اگر کسب و کاری دارید، از تلگرام برای موارد زیر استفاده کنید:

• یک کانال بازاریابی یا راه فروش جدید برای برند شما

• ارتقاء و اشتراک گذاری محتوا با دسترسی بالاتر

• افزایش ترافیک به وب‌سایت / شبکه‌های اجتماعی شما

• بهبود تجربه مشتری برای افزایش وفاداری به برند

این‌ها تنها بخش کوچکی از فضای گسترده تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است سایت فرادرس به صورت تخصصی صفر تا صد مدیریت تبلیغ و برند را به راحتی توسط اساتید مجرب آموزش ‌می‌دهد که شما با دریافت این آموزش‌ها به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را رونق بخشید.

•  آموزش مدیریت برند و تبلیغات— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید